A Facebook hatása a nyaralásra

Czipperer Dia, 2013. augusztus 1. 13:36

A közösségi média behálózza életünket, olyannyira, hogy lassan már nem is saját akaratunk, hanem barátaink viselkedési mintái határozzák meg mindennapjainkat.

Így van ez a nyaralások esetében is. Matthew Flex, az online turizmus szakértője szerint ugyanis „Nem túlzás azt állítani, hogy a turizmust a Facebook mozgatja”. Viszont itt nem a hirdetésekre kell elsősorban gondolni. Hiába látunk ugyanis egy feltűnő hirdetést az oldalon, nem ez a mérvadó döntésünk során.

 

A közösségi média ereje

 

Brit kutatók vizsgálták meg a kettő közti kapcsolatot. Persze a brit felméréseknek sokszor negatív képe van, mindenki maga eldöntheti, rá ez mennyire jellemző.

 

A vizsgálat szerint főként a barátok fotói motiválnak minket döntésünk során. Az eredmények szerint 52%-ban ezek alapján döntünk végül. Köszönhető mindez annak, hogy folyamatosan is képekkel „bombáznak” minket az oldalon. Az emberek ugyanis szeretnek ezzel dicsekedni, 78%-uk tölt fel képeket nyaralásáról, ezek közül 15% kifejezetten azért, hogy mások irigykedjenek. Nagyjából ennyien vannak azok is, akik exeiket akarják bosszantani ezzel.

 

Itt persze elkezdődik egy versengés, az iramot azonban nem annyira tudja mindenki tartani. Szerencsére nálunk az a helyzet, hogy sokan, és szerencsére egyre többen választják hazánkat, vagyis belföldi úti cél nyaralásként. A KSH adatai szerint az elmúlt évben nőtt a belföldi turizmus, főként a SZÉP kártyának köszönhetően.

 

 

A véleményváltoztatásra is hatással van

 

A közösségi média nemcsak a döntés meghozatalában segít, hanem egy-egy elvetésében is. A felmérés résztvevőinek több mint fele nyilatkozta azt, hogy az itt olvasott vélemények alapján változtatta meg nyaralása helyszínét. Még ennél is többen vannak azok (2/3), akik a kritikákat hitelesnek vélik.

 

Mi élen járunk

 

Hazánkban egyre több cég ismeri fel a közösségi média erejét, sok közülük az első 100-ba is bekerült, viszont az állami szektor még jelentős elmaradásban van a magánszektortól. Világviszonylatban ugyanez nem mondható el. Az 500 legnagyobb oldal között csupán 2 turisztikait találunk.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Térítésmentesen tanulhatnak nyelvet a tanárok

A hétköznapi élet során egyre több olyan impulzussal találkozunk, ami idegen nyelvhez kötött. Így vannak ezzel a pedagógusok is, akiknek a kezében páratlan lehetőség van: azok a tanárok ugyanis, akik még nem beszélnek angolul vagy németül, vagy esetleg magasabb szintre emelnék a nyelvtudásukat, esetleg csak gyakorolnák a kiejtésüket, bővítenék a  szókincsüket, térítésmentes nyelvtanulási lehetőséget tudhatnak magukénak. A KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modulja (IFM) ugyanis térítésmentes lehetőséget biztosít minderre a pedagógusoknak is, akik közül már több ezren használják a felületet.

2024. március 29. 13:30

Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric

Zsinórban az ötödik évben kapott „Champion", vagyis „Bajnok" minősítést a Schneider Electric a Canalys kutatócég „Titans Channel Leadership Matrix" elemzésében. A vállalat az értékesítési csatornái folyamatos fejlesztése iránti elkötelezettségével, valamint a bevezetett programokkal és a partnereit támogató eszközökkel érdemelte ki az elismerést.

2024. március 29. 10:48

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05