Vezetés közben is a telefont nyomkodjuk
Tudjuk jól, hogy a vezetés közbeni telefonálás nem csak tilos, hanem egyenesen veszélyes is. Az Ipsos nemzetközi felmérése azonban rávilágít, hogy mindez mit sem zavarja a vezetőket.
Megdöbbentő adat, de az Ipsos felmérése szerint az autóvezetők több mint egyötöde (22%) vallotta be, hogy bizony nem lapul a táska mélyén telefonja, miközben a kormányt fogja. Sokan írnak SMS-t egy-egy piros lámpánál, elsőbbségadás táblánál.
Perzse nem csak a hagyományos mobilkommunikáció veszi el a vezetők figyelmét, sokan e-maileznek is, valamint a közösségi oldalakon szörföznek.
A felmérésből az is kiderült, hogy a fiatalabbak sokkal meggondolatlanabbak ezen a téren, mint a 35 évnél idősebb korosztály. Ez alatt az életkor alatt ez az arány 31%-re emelkedik.
Szerencsére náluk óvatosabbak a vezetők, ami jó hír. Itt csupán 9%-uk vallott arról, hogy telefonját nyomkodja, miközben vezet, és a fiatalabb korosztály is megfontoltabb ezen a téren (17%).
Persze, mindebből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, hiszen nem tudhatjuk biztosan, hogy az adatok teljes mértékben a valóságot tükrözik-e, vagy a magyarok nem ismerik be „függőségüket”.
Korábban bemutattunk egy rendhagyó autós játékot, amely a vezetés közbeni SMS-ezés veszélyeire hívja fel a figyelmet. Azoknak, akik a felmérés adataiból magukra ismernek, lehet, nem ártana beleolvasni a cikkbe.
Kapcsolódó cikkek
- A netezők szeretnek nyerni
- A neten tájékozódunk
- Az egészségügyi problémáknak is a neten nézünk utána
- Fejlődünk – egyre jobbak vagyunk az online bankolásban
- Nálunk is tör előre a tablet
- Az amerikaiak átlagosan egy órát lógnak telefonjukon
- Te ki szoktad kapcsolni a mobilod?
- A felhasználók a kicsire és mobilisra szavaznak
- Hogy zajlik nálunk a mobilköltés?
- Mi ösztönzi az online követőket?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kiváló kép- és hangélmény a TCL C-szériával
A tavasz újítása a TCL-től: a QD-Mini LED technológia most már az egész C-szériás tévékínálatban elérhető, így még több otthonban biztosít prémium szórakozást.
Mesterséges intelligencia a marketing szolgálatában
A Microsoft adott otthont a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja legutóbbi rendezvényének, mely március 20-án zajlott, és a mesterséges intelligencia marketingben betöltött szerepét és lehetőségeit helyezte középpontba. A rendezvény üzenete az volt, hogy az AI nem csupán a jövő technológiája, hanem már most is olyan eszközként működik, amely jelentősen növeli a marketingmunka hatékonyságát. A Microsoft szakértői gyakorlati példákon keresztül mutatták be, hogyan integrálható az AI a marketing- és értékesítési folyamatokba, elősegítve azok optimalizálását és gyorsítva az üzleti döntéshozatalt.
2026-ra a világ legnagyobb fulfilment áruházává válik a soroksári IKEA
Egy évvel az átfogó felújítás bejelentése után a soroksári IKEA egyesíti azokat az új megoldásokat és fejlesztéseket, amelyeket a legnagyobb lakberendezési kiskereskedő már világszerte tesztelt, és 2026-ra a világ legnagyobb IKEA fulfilment áruházává válik.
Ötgenerációs munkahelyek: Hogyan segíthetik az együttműködést a különböző korosztályok?
A generációs különbségek sokak szerint feszültségekhez, széthúzáshoz és akár konfliktusokhoz is vezethetnek, különösen a munkahelyeken. De vajon elkerülhetetlen, hogy így alakuljon? Hogyan hat az innovációs nyomás a generációk közötti együttműködésre? Problémaként vagy lehetőségként kellene tekinteni a különbözőségekre? Ilyen kérdésekre keresnek választ a Bosch Podcast legújabb epizódjában, ahol Steigervald Krisztián generációkutató és Somogyi András, a Bosch cég humánerőforrásért felelős alelnöke beszélgetnek.
Szembarát kijelző és intelligens funkciók az MWC egyik sztárjától
A TCL, a kijelző-innovációk globális éllovasa, büszkén jelenti be, hogy az MWC 2025 során bemutatott TCL NXTPAPER 11 Plus tablet Európában is elérhetővé vált.