Cisco: igény van az átfogóbb kommunikációs megoldásokra

forrás: Prím Online, 2013. szeptember 12. 08:32

A Cisco hazai vállalatok körében végzett felmérést az uralkodó trendeket és a jövőbeli irányokat illetően, melyből kiderült, hogy jelenleg a kommunikáció fő csatornái a telefon és az e-mail, ám komoly igény mutatkozik a webes és videókonferencia megoldások iránt is, melyek egyszerűen használhatók, ugyanakkor költséghatékonyak. 

Nem meglepő, hogy a válaszadók szerint a költségcsökkentés továbbra is meghatározó lesz a hazai vállalatok életében, így az új kommunikációs technológiák bevezetésénél is elvárás a kiadások, például az utazási költségek csökkentése. Emellett a kommunikáció és a szervezeti működés hatékonyságának növelését, a döntési folyamatok felgyorsítását várják elsősorban.

 

A felmérés résztvevői szerint az együttműködést támogató megoldások esetében – amelyeknél egy applikációból számos kommunikációs lehetőség elérhető – a leghasznosabb funkciók az azonnali üzenetküldés és telefon funkció integrálása, a jelenlét-információ (amelynek segítségével látható, hogy egy adott kolléga vagy partner éppen elérhető-e és milyen módon), valamint a webes konferenciához kapcsolódó fájlok felhőalapú tárolása és megosztási lehetősége.

 

A videókonferencia megoldásokkal szemben támasztott legfontosabb igény az egyszerű kezelhetőség. A válaszadók szívesen használnának olyan videókonferenciás tárgyalót vállalatuknál, amelyet egy telefonhívás egyszerűségével kezelhetnek és életnagyságban láthatják beszélgetőpartnereiket, mintha egy asztalnál ülnének velük. A szakemberek úgy gondolják, hogy a videokonferencia megoldások használatával cégük sok pénzt tudna megtakarítani az utazásokon.

 

 

A kutatás fenti megállapításai egybecsengenek a Cisco nemrégiben publikált nemzetközi felmérésének eredményeivel, amely szerint a feltörekvő fiatal szakemberek leginkább biztonságos és jó minőségű videokonferencia megoldások segítségével kommunikálnának kollégáikkal, üzleti partnereikkel.

 

A hazai kutatás legfőbb megállapításai

 

- A Cisco kutatása szerint a hazai vállalatok külső és belső kommunikációjának fő csatornája továbbra is az e-mail (34%), amelyet a telefonos (26%) és a személyes megbeszélés (23%) követ.

 

- Ami a jövőt illeti, arra a kérdésre, hogy az elkövetkező egy évben az üzleti kommunikációhoz kapcsolódóan mely területen javasolna fejlesztést cégénél, a válaszadók többsége az online, webes konferencia lehetőségét (23%), okostelefonok, táblagépek beszerzését (22%), valamint a videókonferencia bevezetését (20%) nevezte meg.

 

- A vállalatnál használt kommunikációs csatornákat a munkatársak közel kétharmada (57%) mobileszközökön (laptop, okostelefon, táblagép) veszi igénybe, az asztali eszközöket (PC, asztali telefon) a válaszadók 37 %-a tekinti elsődleges kommunikációs eszköznek, míg 6% használ számítógépre (PC vagy laptop) telepített telefonos alkalmazást. 

 

- A felmérésben résztvevő mintegy 300 üzleti döntéshozó és informatikai szakember szerint a költségcsökkentés és a biztonság kezelése mellett az adatforgalom növekedése, a BYOD, a felhő és a videokommunikációs megoldások terjedése lesznek az informatikai osztály munkáját leginkább meghatározó trendek.

 

„A felmérés alapján elmondható, hogy a hazai felhasználók szívesen választanának sokrétűbb kommunikációs megoldásokat a jelenlegi, elsősorban emailen és telefonon történő kapcsolattartási módok mellett. A kutatásban felmerült igényekre a Cisco olyan megoldásokat kínál, amelyek minden eszközön elérhetővé teszik a kommunikációs alkalmazásokat és nagymértékben növelik a hatékonyságot. A Cisco egységes kommunikációs megoldásai jelentősen csökkentik az utazási költségeket, egyszerűen kezelhetőek, rendelkeznek a szakemberek által igényelt funkciókkal és biztonságosan használhatók a vállalatok közötti kommunikációban” – mondta Bedő Norbert, a Cisco Magyarország kommunikációs technológiákért felelős üzletfejlesztési vezetője.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI-orientált 2024 után további AI fejlesztések az SAP-nál

Az SAP legújabb fejlesztései tovább bővítik az ügyfelek számára az SAP generatív mesterséges intelligencia-megoldását, a Joule-t, amely mostantól az SAP portfólió funkcióinak több mint 80 százalékába beépült. Ennek révén a felhasználók gyorsan és egyszerűen, természetes nyelven végezhetik el a legfontosabb feladataikat. A Joule több mint 1300 új funkciója többek közt azt is lehetővé teszi, hogy mobiltelefonos csevegést indítva kapjon egy felhasználó betekintést a legfrissebb üzleti adatokba vagy hagyjon jóvá egy folyamatot.

2025. február 12. 18:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54