A nethasználók saját maguk teszik megfigyelhetővé magukat

MTI Sajtóadatbank, 2013. szeptember 23. 10:22

Saját magunk tesszük megfigyelhetővé saját magunkat az interneten közzétett adatainkkal - figyelmeztet a Kaspersky Lab orosz kiberbiztonsági vállalat blogja.

Nincs szükség az amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) bonyolult megfigyelési technológiájára ahhoz, hogy fel lehessen állítani az egyes internet-felhasználók részletes személyiségi profilját, hiszen az ehhez szükséges adatok szabadon rendelkezésre állnak a világhálón, ráadásul azokat mi magunk tesszük elérhetővé - akár tudatosan, akár anélkül.
 

Aki kész időt és energiát fordítani rá, akár előre is fel tudja térképezni bárkinek az időbeli és térbeli mozgását - figyelmeztet a Kaspersky Lab.
 

 

Ezt a veszélyt próbálja tudatosítani az University of California és az International Computer Science Institute közös "Ready or Not?" webes alkalmazása, amely a közösségi média szolgáltatásokon megjelenő bejegyzések - a közzétett és szabadon elérhető pozícióadatok alapján - térképezi fel az egyes felhasználók térbeli és időbeli mozgását.
 

A barátokkal és ismerősökkel előszeretettel megosztott geolokációs adatok komoly veszélynek teszik ki a felhasználókat. A lakásukat például betörők látogathatják meg a távollétük alatt. De az igazán nagy veszély a kiskorúakra leselkedik, akik a felnőtteknél jóval gondatlanabbul járnak el személyes adataikkal.
 

A "Ready or Not?" webes alkalmazás az internetes kommunikációban és az adatok megosztásában rejlő veszélyeket próbálja tudatosítani, elsősorban a fiatalkorú felhasználókkal.
 

A kockázatkezelés első és legfontosabb lépése a különböző internetes és mobil alkalmazások, mint például az Instagram vagy a Facebook geolokációs funkciójának a kikapcsolása, illetve az olyan alkalmazások, mint a Foursquare és a Twitter összekapcsolásának megszüntetése - figyelmeztet a Kaspersky Lab kiberbiztonsági cég.
 

A helyes személyes adatkezelés tíz alapszabálya a Kalifornia Egyetem weboldalán
 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14

Változások a Magyar Telekom felsővezetésében

2024. december 4. 13:04

December 15. éjfélig lehet nevezni Az Év Honlapja pályázatra!

2024. december 2. 11:38

Megvannak az idei év legjobb webshopjai

2024. november 29. 17:16