Magunk után is kutatunk a Google-n
Egy friss felmérésből kiderül, hogy saját magunkat is rendszeresen leellenőrizzük a Google keresőben. Ma már egy álláshirdetésnél is döntő lehet az online jelenlét.
A Pew Research felmérése vizsgálta azt, hogyan viszonyulnak az emberek saját online jelenlétükhöz, valamint azt is, mennyit változott ez az idők során. A kutatás a Google 15 éves születésapja alkalmából készült.
Az eredmények szerint az emberek több mint felét érdekli, mit mutat róluk a Google, hogyan vannak jelen az online térben. 56%-uk rendszeresen kutat saját neve után a Google keresőjében, de a megkérdezett közel 80% kutatott maga után legalább egyszer.
A közösségi média ereje
Az idők során változtak a mutatók. 2011-ben még csupán a netezők 22%-át érdekelte, milyen találatokat ad ki a Google saját nevére, majd egészen 2009-ig növekedtek a számok. Azóta lényeges változás nem történt ezen a téren.
A közösségi oldalak elterjedésével sokkal nyíltabban vagyunk jelen az online térben, így kevésbé tulajdonítanak jelentőséget a keresőben megjelenő személyes információknak. Ezt támasztja alá az is – olvashatjuk a seo101.hu-n –, hogy a megkérdezettek 24%-a a közösségi médián ellenőrzi digitális lábnyomát.
A gazdag férfiak számára fontosabbak ezek az adatok
Bár a nemek közötti eltérés nem annyira jelentős, mégis a férfiakat valamivel jobban foglalkoztatja (58%), hogyan szerepelnek az online térben, mint a nőket (54%).
Iskolai végzettség szerint is találunk különbséget ezen a téren. Míg az általános végzettségűek csupán harmadát, addig felsőbb végzettséggel rendelkezők mintegy kétharmadát foglalkoztatja ez a kérdés.
A jövedelem szintén döntő tényező lehet. A felmérés kimutatta, hogy az alacsony jövedelemmel rendelkezők kevesebb, mint fele keres rá magára, ám a felső tízezernél ez az arány 66%-ra duzzad. Így összességében megállapítható, hogy a gazdag, iskolázott férfiak emelkednek ki a sorból.
Fontos a minőség
Egyáltalán nem elhanyagolható szempont az, milyen összképet közvetít rólunk a világháló, hiszen, ahogy a közösségi médián is ellenőriznek leendő munkáltatóink, úgy az egyéb, interneten fellelhető adatokra is kíváncsiak.
Olyannyira fontos ez a mutató, hogy a munkaadók 70%-a utasított már vissza jelentkezőt emiatt, ugyanakkor 85%-ra hatott pozitívan az illető online jelen
Kapcsolódó cikkek
- A neten női táskát vásárlók egyhatoda férfi
- Google: 12 év után forradalmi váltás
- A magyarok félnek, hogy megfigyelik őket
- Vetélytársra akadt a Google?
- A Google nagyobb az USA-ban, mint a Facebook, Twitter és a Netflix együttvéve
- Aki nem figyel, feleslegesen fizethet
- Fogyasztói hűség az okostelefonok világában – a hang- és adatminőség számít
- Easter egg a Google-tól
- Üzletépítés videotechnológiával
- A YouTube 8 éve
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Visszatértek az LG Streaming hetek – még több tartalom, még nagyobb kedvezmények!
A tavalyi nagy sikerre való tekintettel az LG idén újra elhozza a Streaming heteket, méghozzá kibővített kedvezményekkel május 19. és június 30. között. A promóció ideje alatt 42 ország – köztük Magyarország – LG okostévé-felhasználói különleges ajánlatokhoz férhetnek hozzá, legyen szó ingyenes vagy jelentős kedvezménnyel elérhető streaming tartalmakról.
Forradalmi AI-képalkotás és extrém teljesítmény egy készülékben
A HONOR hivatalosan is leleplezte legújabb okostelefon-családját, a HONOR 400 szériát, amelyet a mesterséges intelligencia által támogatott fotózás, az erőteljes hardver és az extrém körülményekhez is alkalmazkodó kialakítás jellemez. A sorozat csúcstechnológiás képalkotási megoldásokat kínál, miközben robusztus kivitelezésével és hosszú üzemidejével is kitűnik.
Copilot a Viberben: Intelligens segítség minden pillanatban
Gyors választ keresel egy nehéz kérdésre? Nem találod a megfelelő képet, hogy életre kelts egy ötletet? Inspirációra van szükséged egy születésnapi meglepetéshez vagy épp egy beszélgetés lendületben tartásához? Ha ezek ismerősek, van egy jó hírünk: a Rakuten Viber most elhozza a Copilot élményt a magyar felhasználóknak!
Miért vonakodnak a nagy filmstúdiók az AI használatától?
Miközben a közösségi média tartalomgyártói egyre aktívabban alkalmazzák a generatív mesterséges intelligenciát (AI), a hollywoodi filmstúdiók továbbra is óvatosak. A Deloitte elemzése szerint ennek fő oka a technológia kiforratlansához köthető szerzői jogi és anyagi bizonytalanság. Bár kísérletek már zajlanak a filmiparban is, az AI jelenleg inkább üzleti célokra kínál hasznos megoldásokat a stúdiók számára. A kizárólag AI által készített kasszasikerek azonban még váratnak magukra.
Maserati a Comói-tónál: ikonikus modellek a FuoriConcorso 2025-ön
Május 24–25-én a Maserati két ikonikus modelljét, a GT2 Stradale-t és az MCXtrema-t mutatja be a Comói-tó partján, a rangos FuoriConcorso rendezvényen. Ez az esemény, amelyet 2019 óta évente megrendeznek a Villa del Grumello és a Villa Sucota történelmi helyszínein, a luxusautók és a dizájn szerelmeseit vonzza.