Magunk után is kutatunk a Google-n

Czipperer Dia, 2013. október 2. 11:28

Egy friss felmérésből kiderül, hogy saját magunkat is rendszeresen leellenőrizzük a Google keresőben. Ma már egy álláshirdetésnél is döntő lehet az online jelenlét.

A Pew Research felmérése vizsgálta azt, hogyan viszonyulnak az emberek saját online jelenlétükhöz, valamint azt is, mennyit változott ez az idők során. A kutatás a Google 15 éves születésapja alkalmából készült.

 

Az eredmények szerint az emberek több mint felét érdekli, mit mutat róluk a Google, hogyan vannak jelen az online térben. 56%-uk rendszeresen kutat saját neve után a Google keresőjében, de a megkérdezett közel 80% kutatott maga után legalább egyszer.

 

 

 

A közösségi média ereje

 

Az idők során változtak a mutatók. 2011-ben még csupán a netezők 22%-át érdekelte, milyen találatokat ad ki a Google saját nevére, majd egészen 2009-ig növekedtek a számok. Azóta lényeges változás nem történt ezen a téren.

 

A közösségi oldalak elterjedésével sokkal nyíltabban vagyunk jelen az online térben, így kevésbé tulajdonítanak jelentőséget a keresőben megjelenő személyes információknak. Ezt támasztja alá az is – olvashatjuk a seo101.hu-n –, hogy a megkérdezettek 24%-a a közösségi médián ellenőrzi digitális lábnyomát.

 

A gazdag férfiak számára fontosabbak ezek az adatok

 

Bár a nemek közötti eltérés nem annyira jelentős, mégis a férfiakat valamivel jobban foglalkoztatja (58%), hogyan szerepelnek az online térben, mint a nőket (54%).

 

Iskolai végzettség szerint is találunk különbséget ezen a téren. Míg az általános végzettségűek csupán harmadát, addig felsőbb végzettséggel rendelkezők mintegy kétharmadát foglalkoztatja ez a kérdés.

 

A jövedelem szintén döntő tényező lehet. A felmérés kimutatta, hogy az alacsony jövedelemmel rendelkezők kevesebb, mint fele keres rá magára, ám a felső tízezernél ez az arány 66%-ra duzzad. Így összességében megállapítható, hogy a gazdag, iskolázott férfiak emelkednek ki a sorból.

 

Fontos a minőség

 

Egyáltalán nem elhanyagolható szempont az, milyen összképet közvetít rólunk a világháló, hiszen, ahogy a közösségi médián is ellenőriznek leendő munkáltatóink, úgy az egyéb, interneten fellelhető adatokra is kíváncsiak.

 

Olyannyira fontos ez a mutató, hogy a munkaadók 70%-a utasított már vissza jelentkezőt emiatt, ugyanakkor 85%-ra hatott pozitívan az illető online jelen

Kulcsszavak: Google kereső internet trend

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magyar siker a látássegítő eszközöket fejlesztők nemzetközi versenyén

A Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai és Bionikai Karának EyeRider csapata elnyerte az első helyet a 2024-es Cybathlon Vision Assistance kategóriájában.

2024. november 11. 20:37

Videojáték és e-sport kutatás 2024

Az e-sport hazai ismertsége és népszerűsége folyamatosan növekszik, a felnőtt magyar lakosság háromnegyede hallotta már a kifejezést, és 1 millió fő játszik is heti szinten e-sport játékkal – derült ki a Reacty Digital és a HUNESZ 2024-es videójáték és e-sport kutatásából. A bázis növekvő méretének köszönhetően a kapcsolódó költések összege is növekedett, éves szinten elérte a 80 milliárd forintot. Egyre több e-sport játék jelenik meg okostelefonra is, ami 2024-ben már érzékelhető hatással van a videójátékozási szokásokra.

2024. november 11. 18:50

Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ

A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében. A kísérlet célja, hogy feltérképezze a robotikában rejlő rugalmasság és autonómia olyan aspektusait, amelyek hozzájárulhatnak az e-kereskedelmi logisztika hatékonyságának növeléséhez, valamint a vásárlói és munkavállalói élmény javításához.

2024. november 11. 17:00

Együttműködik az ABB és a Zumtobel Csoport

A globális technológiai piacvezető ABB és az ausztriai székhelyű, a professzionális világítási megoldások terén világelső Zumtobel Csoport bejelentette, hogy stratégiai partnerségre lép. Céljuk az intelligens épületmegoldások és az egyenáramú (DC) ipari termékalkalmazások fejlesztése. Az együttműködő felek azt tervezik, hogy a fenntartható épületek számára integrált, intelligens megoldásokat kínálva jelentős hozzáadott értéket teremtsenek a kereskedelmi, ipari és intézményi szektorban tevékenykedő ügyfelek számára.

2024. november 11. 15:21

A Telekom ügyfelei számára már minden budapesti metróvonalon elérhető az 5g szolgáltatás

A Telekom november 11-étől az összes budapesti metróvonalon elérhetővé tette az 5G hálózatot ügyfelei számára, amelyet 5G-képes készülékkel és mobilinternet-szolgáltatással tudnak igénybe venni.

2024. november 11. 13:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51