Magunk után is kutatunk a Google-n
Egy friss felmérésből kiderül, hogy saját magunkat is rendszeresen leellenőrizzük a Google keresőben. Ma már egy álláshirdetésnél is döntő lehet az online jelenlét.
A Pew Research felmérése vizsgálta azt, hogyan viszonyulnak az emberek saját online jelenlétükhöz, valamint azt is, mennyit változott ez az idők során. A kutatás a Google 15 éves születésapja alkalmából készült.
Az eredmények szerint az emberek több mint felét érdekli, mit mutat róluk a Google, hogyan vannak jelen az online térben. 56%-uk rendszeresen kutat saját neve után a Google keresőjében, de a megkérdezett közel 80% kutatott maga után legalább egyszer.
A közösségi média ereje
Az idők során változtak a mutatók. 2011-ben még csupán a netezők 22%-át érdekelte, milyen találatokat ad ki a Google saját nevére, majd egészen 2009-ig növekedtek a számok. Azóta lényeges változás nem történt ezen a téren.
A közösségi oldalak elterjedésével sokkal nyíltabban vagyunk jelen az online térben, így kevésbé tulajdonítanak jelentőséget a keresőben megjelenő személyes információknak. Ezt támasztja alá az is – olvashatjuk a seo101.hu-n –, hogy a megkérdezettek 24%-a a közösségi médián ellenőrzi digitális lábnyomát.
A gazdag férfiak számára fontosabbak ezek az adatok
Bár a nemek közötti eltérés nem annyira jelentős, mégis a férfiakat valamivel jobban foglalkoztatja (58%), hogyan szerepelnek az online térben, mint a nőket (54%).
Iskolai végzettség szerint is találunk különbséget ezen a téren. Míg az általános végzettségűek csupán harmadát, addig felsőbb végzettséggel rendelkezők mintegy kétharmadát foglalkoztatja ez a kérdés.
A jövedelem szintén döntő tényező lehet. A felmérés kimutatta, hogy az alacsony jövedelemmel rendelkezők kevesebb, mint fele keres rá magára, ám a felső tízezernél ez az arány 66%-ra duzzad. Így összességében megállapítható, hogy a gazdag, iskolázott férfiak emelkednek ki a sorból.
Fontos a minőség
Egyáltalán nem elhanyagolható szempont az, milyen összképet közvetít rólunk a világháló, hiszen, ahogy a közösségi médián is ellenőriznek leendő munkáltatóink, úgy az egyéb, interneten fellelhető adatokra is kíváncsiak.
Olyannyira fontos ez a mutató, hogy a munkaadók 70%-a utasított már vissza jelentkezőt emiatt, ugyanakkor 85%-ra hatott pozitívan az illető online jelen
Kapcsolódó cikkek
- A neten női táskát vásárlók egyhatoda férfi
- Google: 12 év után forradalmi váltás
- A magyarok félnek, hogy megfigyelik őket
- Vetélytársra akadt a Google?
- A Google nagyobb az USA-ban, mint a Facebook, Twitter és a Netflix együttvéve
- Aki nem figyel, feleslegesen fizethet
- Fogyasztói hűség az okostelefonok világában – a hang- és adatminőség számít
- Easter egg a Google-tól
- Üzletépítés videotechnológiával
- A YouTube 8 éve
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kezdődik az év végi roham a mérlegképes könyvelők számára
A Kulcs-Soft által működtetett Kulcs-Akadémia három éve biztosítja a kreditpontos képzés lehetőségét, a digitalizáció jegyében online és személyes formában is.
A világ öt legjobb márkája között a Samsung
A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a személyautó-állomány mellett a fuvarozásban, illetve az áruszállításban is egyre inkább teret nyer az elektrifikáció. A busz- és logisztikai flották üzemeltetői ezért egyre inkább keresik megfelelő töltési megoldásokat.
Küzdelem a csalások ellen: ma már nem elég, ha automatikusan ellenőrizzük az összes tranzakciót
A hagyományos tranzakciómonitorozáson túl egyre nagyobb szerepet kap a hatékonyabb, kockázatelemzés a pénzügyi bűncselekmények elleni harcban. Már nem elég automatikusan ellenőrizni a tranzakciókat és kiszűrni a gyanúsakat; szükség van az ügyfél várható és tényleges tevékenységének vizsgálatára, amelyhez a siker érdekében különböző kockázati mutatók kombinációját kell alkalmazni.
A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát
Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.