Kétlépcsős hitelesítést vezet be a Yahoo

Czipperer Dia, 2013. október 2. 12:23

A felhasználók adatainak védelme érdekében a Yahoo a Google-höz hasonlóan is lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kétlépcsős hitelesítéssel védjék adataikat.

 

A metódus úgy működik, mint a Google-nál vagy a Microsoftnál. Ha a rendszer azt érzékeli, hogy eddig ismeretlen eszközről próbál az illető bejelentkezni, máris életbe lép a kétlépcsős hitelesítés, vagyis egy újabb biztonsági réteg kerül a képbe. Ilyen esetben a Yahoo a felhasználó által előzőleg megadott biztonsági kérdést vagy mobilszámot kérdezheti.

 

Ezt a felületen lehet beállítani, a fiókinformációk (Account Info) fül alatt, ahol megadhatjuk, hogy életbe lépjen-e a kétlépcsős hitelesítési eljárás, és hozzáadhatjuk mobilszámunkat, amelyet a telefonra kapott hitelesítési kóddal rögzíthetünk a rendszerben saját fiókunkhoz.

 

 

Sőt, a Yahoo még arról is gondoskodott, hogy bizonyos alkalmazások – beleértve a Mail appot Androidon és iOS-en – nem működnek a kétlépcsős bejelentkezéssel. Emiatt a Yahoo bevezette az alkalmazás jelszavakat (App Passwords).

 

Az App Password lényege, hogy miután beállítottuk a kétlépcsős hiteleítést, a rendszer figyelmeztet arra, hogy hozzon létre egy alkalmazás jelszót a mobileszközöre. A felhasználó az adott alkalmazáshoz kap egy átmeneti, automatikusan generált jelszót a webes felületen, amivel az eszközön be tud lépni a jelszó felületre, ahol a Yahoo felhasználói adatokat megadva hozzáférhet fiókjához. Amennyiben már előzőleg belépett a fiókba, nem kell újra beírni a jelszót, az eszköz automatikusan bejelentkezik.

 

Ha elhagyjuk telefonunkat vagy mobileszközünket, a webes felületen eltávolíthatjuk a készüléket a listáról, hogy mások ne férjenek hozzá adatainkhoz.

 

Forrás: Mashable.com

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szigor vagy rugalmasság: mi kell a sikeres digitalizációhoz?

Rövid távon a feladatfókuszú vezetés, hosszú távon a kapcsolatorientáltság növelheti a digitalizációban fejlődni kívánó szervezetek üzleti teljesítményét – állapítja meg a Budapesti Corvinus Egyetem kutatócsoportjának friss tanulmánya. 

2025. január 25. 10:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Rekordárbevételt ért el az LG 2024-ben

2025. január 23. 19:26

9 év után új elnök az IAB Hungary élén

2025. január 16. 18:01

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

2025. január 14. 18:15

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54