Megháromszorozódott az interneten vásárlók száma Szlovákiában
Öt év alatt közel háromszorosára nőtt az interneten vásárolók száma Szlovákiában - derült ki a Postová Banka elemzéséből. A pénzintézet elemzése szerint Szlovákiában a múlt év végére a lakosság 45 százalékára nőtt azoknak az aránya, akik rendszeresen vagy legalább időről időre a világhálón vásárolnak. Ez az arány öt évvel korábban még csak 16 százalék volt.

Szlovákiában az online vásárlók legnagyobb hányada, egynegyede ruházati cikkeket és sporteszközöket vásárol a világhálón, a második leggyakoribb termékcsoport pedig a háztartási berendezéseké, ezeket vásárolja az online ügyfelek egyhatoda. Legkevésbé filmeket, zenét és élelmiszert vásárolnak a weben a szlovákok, az utóbbi iránt csak a vásárlók 3 százaléka érdeklődik.
Az Eurostat adatai szerint Magyarország az online vásárlók aránya 2007-ben még csak 11 százalék volt, a múlt év végére már 25 százalék. Az uniós tagállamok közül a webes felületen vásárlók aránya tavaly Svédországban (74 százalék), illetve Dániában és Nagy- Britanniában (egyaránt 73 százalék) volt a legmagasabb, Romániában (5 százalék) és Bulgáriában (9 százalék) pedig a legalacsonyabb.
Kapcsolódó cikkek
- Felkerült a világhálóra az Itt Magyarul Is mozgalom Kárpátalján
- Több mint félmillióan használták eddig az ingyenes internetet a moszkvai metróban
- Google-vezér: a szólásszabadság és a szabad internet segítené a kínai reformokat
- Az internetes oldalaknak csak három típusát látogatjuk rendszeresen
- Új irányelveket tettek közzé a gyerekek médiahasználatáról
- Google vízió: ingyen Wi-Fi 7 milliárd embernek
- A Katona József Színház a SzEK-ben
- Aktívak online feljelentésben az elhagyott kínai szeretők
- Százmillió levelezőlistát gyűjtött össze az NSA
- Létrejött a Szalay Annamária Média Alapítvány
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Dróntechnológia mesterfokon
A Gábor Dénes Egyetem első volt a távoktatásban, napjainkban első a digitális oktatásban. Az egyetem két évvel ezelőtt Magyarországon elsőként alapított mérnökinformatikai és gazdaságinformatikai mesterképzést dróntechnológia specializációval – az első évfolyam végzős hallgatói a napokban tették le sikeresen a záróvizsgájukat.
Ismerd meg Sandberg új powerbankjeit!
A kedvező árú mobil és számítástechnikai megoldásairól híres dán márka, a Sandberg, két új, nagy teljesítményű hordozható akkumulátorral bővíti powerbank kínálatát. A Survivor 10000 PD30 azoknak a felhasználóknak készült, akik igazi kalandokra vágynak, míg a Connect 20000 PD20 a digitális nomádoknak és a folyamatosan úton lévő szakembereknek nyújt támogatást.
A One Alapítvány harca a spamrobotok ellen
A One Magyarország Alapítványa, az egyik vezető távközlési vállalat társadalmi szervezete, a nemzetközi Safer Internet Day alkalmából digitális szabadulószobát hoz létre. A kezdeményezés célja, hogy felhívja a figyelmet a tudatos és biztonságos internethasználat fontosságára. Egy friss hazai kutatás szerint a 13-16 éves diákok 20%-a egyáltalán nem figyel a személyes adatainak védelmére az online térben, így a program különösen időszerű.
Új megoldás az akkumulátorgyártás minőségellenőrzésére
A Schneider Electric és a Liminal Insights együttműködése lehetővé teszi az akkumulátorgyártók számára, hogy csökkentsék a selejt mennyiségét és növeljék a gyártási hatékonyságot. A tesztek alapján már egy százalékos selejtcsökkentés is évente akár 10 millió dolláros megtakarítást eredményezhet.
A FoxPost alapítói befejezték küldetésüket
A FoxPost alapítói, Bengyel Ádám vezérigazgató és Lányfalvi Péter kereskedelmi igazgató lemondtak pozíciójukról. Döntésüket azzal indokolták, hogy elérték kitűzött céljaikat, és sikerült megtalálniuk a vállalat irányítására alkalmas utódot. Úgy érzik, küldetésük befejeződött, és elégedetten távoznak.