Megháromszorozódott az interneten vásárlók száma Szlovákiában

MTI Sajtóadatbank, 2013. november 16. 11:03

Öt év alatt közel háromszorosára nőtt az interneten vásárolók száma Szlovákiában - derült ki a Postová Banka elemzéséből. A pénzintézet elemzése szerint Szlovákiában a múlt év végére a lakosság 45 százalékára nőtt azoknak az aránya, akik rendszeresen vagy legalább időről időre a világhálón vásárolnak. Ez az arány öt évvel korábban még csak 16 százalék volt.

A webshopokban vásárlók aránya Szlovákiában az elmúlt fél évtizedben jelentősen gyorsabb ütemben emelkedett, mint az Európai Unió (EU) 28 tagállamában átlagosan, tavaly, év végére már meghaladta az EU-s átlagot. 2007-ben ugyanis az EU tagországaiban az arány 30 százalék volt, majd a múlt év végére 44 százalékra nőtt.
 

Szlovákiában az online vásárlók legnagyobb hányada, egynegyede ruházati cikkeket és sporteszközöket vásárol a világhálón, a második leggyakoribb termékcsoport pedig a háztartási berendezéseké, ezeket vásárolja az online ügyfelek egyhatoda. Legkevésbé filmeket, zenét és élelmiszert vásárolnak a weben a szlovákok, az utóbbi iránt csak a vásárlók 3 százaléka érdeklődik.
 

Az Eurostat adatai szerint Magyarország az online vásárlók aránya 2007-ben még csak 11 százalék volt, a múlt év végére már 25 százalék. Az uniós tagállamok közül a webes felületen vásárlók aránya  tavaly Svédországban (74 százalék), illetve Dániában és Nagy- Britanniában (egyaránt 73 százalék) volt a legmagasabb,  Romániában (5 százalék) és Bulgáriában (9 százalék) pedig a legalacsonyabb.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Dróntechnológia mesterfokon

A Gábor Dénes Egyetem első volt a távoktatásban, napjainkban első a digitális oktatásban. Az egyetem két évvel ezelőtt Magyarországon elsőként alapított mérnökinformatikai és gazdaságinformatikai mesterképzést dróntechnológia specializációval – az első évfolyam végzős hallgatói a napokban tették le sikeresen a záróvizsgájukat.

2025. február 15. 17:05

Ismerd meg Sandberg új powerbankjeit!

A kedvező árú mobil és számítástechnikai megoldásairól híres dán márka, a Sandberg, két új, nagy teljesítményű hordozható akkumulátorral bővíti powerbank kínálatát. A Survivor 10000 PD30 azoknak a felhasználóknak készült, akik igazi kalandokra vágynak, míg a Connect 20000 PD20 a digitális nomádoknak és a folyamatosan úton lévő szakembereknek nyújt támogatást.

2025. február 15. 15:28

A One Alapítvány harca a spamrobotok ellen

A One Magyarország Alapítványa, az egyik vezető távközlési vállalat társadalmi szervezete, a nemzetközi Safer Internet Day alkalmából digitális szabadulószobát hoz létre. A kezdeményezés célja, hogy felhívja a figyelmet a tudatos és biztonságos internethasználat fontosságára. Egy friss hazai kutatás szerint a 13-16 éves diákok 20%-a egyáltalán nem figyel a személyes adatainak védelmére az online térben, így a program különösen időszerű.

2025. február 15. 13:49

Új megoldás az akkumulátorgyártás minőségellenőrzésére

A Schneider Electric és a Liminal Insights együttműködése lehetővé teszi az akkumulátorgyártók számára, hogy csökkentsék a selejt mennyiségét és növeljék a gyártási hatékonyságot. A tesztek alapján már egy százalékos selejtcsökkentés is évente akár 10 millió dolláros megtakarítást eredményezhet.

2025. február 15. 12:07

A FoxPost alapítói befejezték küldetésüket

A FoxPost alapítói, Bengyel Ádám vezérigazgató és Lányfalvi Péter kereskedelmi igazgató lemondtak pozíciójukról. Döntésüket azzal indokolták, hogy elérték kitűzött céljaikat, és sikerült megtalálniuk a vállalat irányítására alkalmas utódot. Úgy érzik, küldetésük befejeződött, és elégedetten távoznak.

2025. február 15. 10:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54