Megháromszorozódott az interneten vásárlók száma Szlovákiában
Öt év alatt közel háromszorosára nőtt az interneten vásárolók száma Szlovákiában - derült ki a Postová Banka elemzéséből. A pénzintézet elemzése szerint Szlovákiában a múlt év végére a lakosság 45 százalékára nőtt azoknak az aránya, akik rendszeresen vagy legalább időről időre a világhálón vásárolnak. Ez az arány öt évvel korábban még csak 16 százalék volt.
Szlovákiában az online vásárlók legnagyobb hányada, egynegyede ruházati cikkeket és sporteszközöket vásárol a világhálón, a második leggyakoribb termékcsoport pedig a háztartási berendezéseké, ezeket vásárolja az online ügyfelek egyhatoda. Legkevésbé filmeket, zenét és élelmiszert vásárolnak a weben a szlovákok, az utóbbi iránt csak a vásárlók 3 százaléka érdeklődik.
Az Eurostat adatai szerint Magyarország az online vásárlók aránya 2007-ben még csak 11 százalék volt, a múlt év végére már 25 százalék. Az uniós tagállamok közül a webes felületen vásárlók aránya tavaly Svédországban (74 százalék), illetve Dániában és Nagy- Britanniában (egyaránt 73 százalék) volt a legmagasabb, Romániában (5 százalék) és Bulgáriában (9 százalék) pedig a legalacsonyabb.
Kapcsolódó cikkek
- Felkerült a világhálóra az Itt Magyarul Is mozgalom Kárpátalján
- Több mint félmillióan használták eddig az ingyenes internetet a moszkvai metróban
- Google-vezér: a szólásszabadság és a szabad internet segítené a kínai reformokat
- Az internetes oldalaknak csak három típusát látogatjuk rendszeresen
- Új irányelveket tettek közzé a gyerekek médiahasználatáról
- Google vízió: ingyen Wi-Fi 7 milliárd embernek
- A Katona József Színház a SzEK-ben
- Aktívak online feljelentésben az elhagyott kínai szeretők
- Százmillió levelezőlistát gyűjtött össze az NSA
- Létrejött a Szalay Annamária Média Alapítvány
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Okos élet, okos vásárlás – Xiaomi Black Friday egész novemberben!
Egész novemberben tart a Xiaomi Black Friday akciója, amely idén a „Human x Car x Home” koncepcióra épül: az okos élet és a tudatosabb döntések jegyében. A kampány célja, hogy a kedvezményes Xiaomi termékek segítségével a felhasználók teljes mértékben élvezhessék az intelligens, összekapcsolt eszközök nyújtotta élményt.
Hogyan alakítja a Dreame a háztartási eszközök világát?
A Dreame életében egy új, merész korszak kezdődik – olyan, amely alapjaiban formálhatja át az okosotthon-ökoszisztémákról alkotott képünket. A vállalat célja, hogy eszközeink egyetlen alkalmazáson keresztül, teljesen összehangoltan működjenek, és te magad is részese lehess ennek a fejlődésnek.
Black Friday túlélőkalauz: így védd meg a pénztárcád és az adataid
Az ünnepek közeledtével egyre többen választják az online vásárlást, ám a tudatos fogyasztói magatartás és a körültekintés ilyenkor is elengedhetetlen. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hírközlés-felügyeleti Igazgatósága az év végi vásárlási időszak kockázataira hívja fel a figyelmet, és szakértői tanácsokkal segít abban, hogy valóban jól járjunk a „Black Friday” ajánlatokkal, és a karácsonyi ajándékok időben megérkezzenek.
Itt a piacon első gázkromatográf beépített kiberbiztonsággal és WIFI-vel
Az ABB bemutatta a GCP100 gázkromatográfot, amely új szintre emeli a kiberbiztonságot és a valós idejű, összetett gázkeverék-elemzést a földgáz-, biogáz-, olaj- és petrolkémiai iparágakban. A GCPro sorozat részeként érkező GCP100 folyamatosan támogatja az üzemeltetőket a folyamatok stabilitásának és a termékminőségnek a nyomon követésében. A beépített kiberbiztonsági funkciók révén a GCP100 a hagyományos folyamatelemzést biztonságos módon hatékonyságnövelő információkkal egészíti ki.
Üzletmenet megszakítás nélkül: így védi vállalkozását a Telekom
Áramszünet, zsarolóvírus, adatvesztés – csak néhány példa arra, milyen váratlan problémák merülhetnek fel a digitális világban, és amelyek a vállalkozások számára komoly következményekkel járhatnak.

