7. alkalommal rendezték meg DE!-T
Érdekes programok az idei Digitális Esélyegyenlőség konferencián is
Immáron hetedik alkalommal rendezte meg az NJSZT Digitális Esélyegyenlőség (DE!) konferenciát, melynek idei mottója "Szép új világ (?)" volt. A korábbiakhoz hasonlóan, ezúttal is érdekes program várta a nagy létszámban megjelenteket.
November 28-án, a Danubius Hotel Gellért patinás falai között tartották meg a 7. Digitális Esélyegyenlőség konferenciát.A rendezvényt Friedler Ferenc, az NJSZT elnöke nyitotta meg, majd Bőgel György következett.
Meghökkentő előrejelzéssel kezdte: 2015-ben 900 ezer profi informatikai szakember fog hiányozni az Európai Unióban, és az Egyesült Államokban sem jobb a helyzet. Mindeközben Ázsiában egyre többen érdeklődnek a számítástudomány iránt, egyes afrikai országokban pedig „intelligens községek” épülnek. Merre tart a kreatív elit a széttartó világokban, lapos vagy tüskés a Föld? A válasz a technológia, tehetség, tolerancia hármasban keresendő.
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Az internetes oldalaknak csak három típusát látogatjuk rendszeresen
- Trendforduló: A mobil eszközökre támaszkodik a szórakoztató elektronikai ipar
- Adatgyárak füstjétől bűzlik az internet - Hozhatnak-e enyhülést a felhők?
- Több mint 800 ezer magyar facebookozik a munkahelyén
- Google: a tanulóképes webes szolgáltatásoké a jövő
- Aktivizálja a nézőt az IPTV
- Uniformist húznának a felhasználókra a tech cégek - El akarják törölni a határokat (2. rész)
- Uniformist húznának a felhasználókra a tech cégek - El akarják törölni a határokat (1. rész)
- A közösségi média felértékelte a vásárlók pozícióját
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovatív akkumulátorok a cseh vasút jövőjéért
Az ABB és a Skoda Group bejelentették első közös partneri együttműködésüket, amely mérföldkőnek számít a vasúti villamosítás területén. Az együttműködés első szakaszában az ABB innovatív Traction Battery Pro Series akkumulátorokat szállít, melyek könnyűek, kompaktak, és úgy lettek tervezve, hogy növeljék a járművek teljesítményét, miközben csökkentik a karbantartás és az állásidő szükségességét.
A magyar cégeknél háttérbe szorul a digitális átalakulás
A K&H 2024 második féléves innovációs index kutatása szerint a magyar vállalatok innovációs aktivitása nagyot zuhant az elmúlt időszakban. A megvalósult innováció alindex jelentős csökkenést mutatott, és a digitalizáció is megtorpanni látszik, ahogy kimerülni tűnik a mesterséges intelligencia-láz is. A vállalatok rendkívül óvatosak és egyre kevesebb erőforrást fordítanak új termékek, szolgáltatások és digitális megoldások fejlesztésére, ami hosszú távon versenyképességi kihívásokat jelenthet.
Úttörő adatkezelési megoldás az SAP és a Databricks partnerségében
Az SAP bejelentette legújabb, úttörő megoldását, az SAP Business Data Cloudot, amely egységesíteni képes a vállalatoknál az SAP rendszereiből és külső forrásokból származó adatokat. Ez biztosítja azt a megbízható adatalapot, amelyre a vállalatoknak szükségük van a megalapozott döntésekhez és a mesterséges intelligencia hatékony és megbízható működtetéséhez. A megoldás összehangolja a szervezet kritikus alkalmazásainak adatait adatmérnöki és üzleti analitikai képességek révén, ami magasabb szintre emeli az áttekinthetőséget és az innovációs képességek kibontakozását.
A TCL elnyerte az EcoVadis 2025 arany minősítést
A TCL, a funkciókban gazdag okostelefonok, táblagépek és csatlakoztatott eszközök kijelzőinek úttörője elnyerte az EcoVadis 2025 arany minősítést, mellyel a vállalat kiemelkedő környezetvédelmi, társadalmi és kormányzási (ESG) teljesítményét ismerték el. Ez a rangos tanúsítvány az összes kiértékelt vállalat top 2%-ába helyezi a TCL-t, megerősítve ezzel a világ legfenntarthatóbb vállalatai között elfoglalt helyét.
Online és offline sikerek a MediaMarktnál
Annak ellenére, hogy a gazdasági helyzet továbbra is nehéz, a MediaMarkt anyavállalata, a Ceconomy az első negyedévben jelentős forgalom- és nyereségnövekedést ért el a 2024/25-ös pénzügyi évben. A cégcsoport közleménye szerint az eredmények azt mutatják, hogy a MediaMarkt stratégiája, amely egyszerre és összehangoltan van jelen az online térben és a hagyományos üzletekben, azaz az omnichannel modell, sikeresnek bizonyult.