Drónokat vetne be az Amazon
A szállítási idő jelentősen lecsökkenne
A napokban vetődött fel az ötlet, miszerint az Amazon drónokkal szállítaná csomagjai egy részét, melynek köszönhetően sokkal hamarabb célra érhetnek a küldemények. A vállalat ötlete elsőre szokatlannak és kevésbé biztonságos megoldásnak tűnik, ám jobban beleásva magunkat, nem is hangzik olyan agyament ötletnek.
Az Amazon Prime Airnek nevezte el azokat a drónokat, melyekkel csomagokat szállítana, ezzel jelentősen lerövidítené a szállítási időt. A drón egy pilóta nélküli robotrepülőgép, amely ijesztő lehet a felhasználóknak, hiszen, ha nincs vezető, ki irányítja a masinát?
Igazából egy robotról van szó, amely önálló működésre képes, emberi beavatkozás nélkül. Mellettük szól, hogy a szállítási idő jelentősen lerövidül, nagyjából fél órára.
Maga a koncepció egyelőre még csak tesztfázisban jár, még valószínűleg évekig nem találkozunk ezzel a megoldással élesben, hiszen még sok hivatalos teendő akad ezen a téren. Többek között szükséges a FAA (Federal Aviation Administration), vagyis a légügyi hivatal jóváhagyása is, akik szabályozásokat alkotnának a drónokat illetően.
Egy amerikai tévéműsorban, a 60 Minutesban jelentette be még vasárnap az ötletet az Amazon feje, Jeff Bezos, aki akkor úgy nyilatkozott, hogy nagyjából négy-öt év múlva valósulhat meg ez az elképzelés. A FAA a drónokat legkorábban 2015. szeptember 30-ára integrálhatja a légtérbe, hiszen számos kérdés felvetődik azzal kapcsolatban, hogy egy pilóta nélküli szerkezetről van szó, amely önállóan repül – emberi beavatkozás nélkül – a légtérben.
Bezos még bizonytalan azzal kapcsolatban, mi szükséges ahhoz, hogy a technológiát biztonságosan telepítsék, hiszen nagy hangsúlyt kell fektetniük a navigációra, biztosítani kell többek között a megfelelő landolást számukra, hogy például ne az emberek fejére szálljanak le. Továbbá koncepciót is ki kell dolgozniuk arra vonatkozóan, hogy pontosan milyen jellegű csomagokat szállítanak majd, hiszen ezek teherbírása nem túl nagy (maximum 5 font, vagyis 2,27 kg). Ám szerencsére az Amazon jelenlegi árukészletének 86%-a ebbe kategóriába esik.
Az Amazon erre a feladatra oktokoptereket, vagyis nyolc rotorral rendelkező modelleket alkalmazna, ami bár jelentősen megnöveli a súlyát, így az akkumulátor teljesítményét is ennek megfelelően kell megtervezniük, ám ez azt is jelenti, hogy ha egy vagy két rotor leáll, a készülék valószínűleg továbbra is működőképes marad.
Természetesen kockázatok még így is adódnak, például a véletlen ütközések, a váratlan leállás (és ezzel együtt a zuhanás). Erre egy olyan megoldást kell kidolgozni, hogy a drónok érzékeljék időben ezeket, és GPS segítségével találjanak egy biztonságos leszállóhelyet a közelben.
Emellett pedig az is fontos, hogy ezeket a masinákat összehangolják a légi járművek közlekedésével. Úgy vélik, az emberi élet sokkal fontosabb, mint az, hogy valakinek elveszik a csomagja, vagy éppen rossz helyre szállítják. Ha mindezeket sikerül kidolgozni, akkor néhány éven belül a drónok is bekapcsolódhatnak a légi közlekedésbe.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Megújult az ingyenes, iskoláknak szánt OpenLab programcsomag
- Stephen Hawking: elvesztjük a gépek ellen vívott háborút
- Pókerező robotok az NNG versenyén
- Drónnal áll elő a GoPro
- Életmentésre is alkalmas lesz egy új gepárdrobot
- Új távlatok a videó-biztonsági megoldások területén
- Robotokkal és drónokkal árasztja el a világot a CES 2015
- Mesterséges intelligenciát kutat a Vicarious
- Franciaország drónelhárító rendszert fejleszt ki
- Közös fejlesztés a Neptun és az SAP szoftverek gyártóitól
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.
Belföldön az elmúlt 2 évben megduplázódott a nyári adatforgalom
A Yettel összesített adatok alapján folyamatosan vizsgálja a hálózatán zajló forgalom típusát és intenzitását mind a belföldön, mind a külföldön mobilt használó ügyfelek esetében. Most a szabadságokkal teli nyári időszakot elemezte a vállalat, érdekes megállapításokat nyerve az adatokból.
Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion
Magyarország egyik vezető fintech vállalata, a Barion, jelentős frissítéseket vezetett be fizetési rendszerében, amelyek még jobb vásárlói és felhasználói élményt biztosítanak. A jelenleg 17 000 e-kereskedelmi partnert és 500 000 felhasználót kiszolgáló, adatvezérelt online fizetési megoldásokat nyújtó magyar cég modern és letisztult designnal, új biztonsági funkciókkal és egyszerűsített navigációval teszi még könnyebbé a fizetési folyamatot a vásárlók számára.
Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0
2024. szeptember 1-étől minden Magyarországon működő kereskedelmi banknak, amely rendelkezik mobilbanki alkalmazással, elérhetővé kell tennie az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0 által előírt tranzakciós lehetőségeket. A tesztidőszak infrastruktúráját egyetlen hazai cég tudja biztosítani, amely elkötelezett abban, hogy az elsők között általa megálmodott grandiózus projektet hosszútávon a köz szolgálatába állítsa.