A Sixt rekord eredménnyel zárta harmadik negyedévét

forrás: Prím Online, 2013. december 5. 14:53

A SIXT SE, Németország legnagyobb autóbérlési társasága és Európa egyik legjelentősebb mobilitási szolgáltatója rendkívül sikeres időszakot zárt 2013 első 9 hónapjával, a cég saját várakozásait is túlszárnyalva. Az elért eredményt leginkább a kiemelkedően sikeres 3. negyedévnek lehet elkönyvelni, mely az autóbérlési üzletágnak, valamint a folyamatos külföldi terjeszkedésnek köszönhető.

A kereslet oldalon mutatkozó pozitív irányú fejlődés előnyeként, a magas kihasználtsággal és alacsonyabb financiális költségekkel, a Sixt csoport 114,6 millió EUR-s adózás előtti eredményt ért el az első 9 hónapban, ami 10,2%-kal magasabb, mint az előző év ugyanezen időszakában. 56,8 millió EUR-val a 3. negyedév a társaság történetének legsikeresebb negyed éves eredményét generálta. Ennek következményeképp, a Menedzsment Tanács felülírta az eddigi elvárásait a 2013-as évre.

 

Erich Sixt, a SIXT SE Menedzsment Tanácsának elnöke elmondta, hogy „az üzleti eredmények az év második felében rendkívül biztatóak és felülmúlták a várakozásainkat. Megerősíthetem, hogy a Sixt fenntartja vezető pozícióját iparágán belül a jövedelmezőség tekintetében. Egészen valószínű, hogy a 2013-as évet nagyon jó eredménnyel fogjuk zárni.”

 

Csoportteljesítmény a 2013-as év első 9 hónapjában

 

- Autóbérlési árbevétel 6,7%-kal 774,6 millió EUR-ra nőtt (2012 első 9 hónapja: 725,7 millió EUR) a 3. negyedév jelentősen növekvő helyi szintű keresletének köszönhetően. Az első hat hónap után a növekedés 2,9%-os volt. Németországban az árbevétel az első 9 hónapban nagyságrendileg megegyezett az előző év hasonló időszakával, míg a külföldi terjeszkedés dinamikus és folytonos volt.
 

- Lízing árbevétel 3,4%-kal nőtt 292,2 millió EUR-ra (2012 első 9 hónapja: 282,6 millió EUR). A fejlődés a magasabb szerződés portfoliónak köszönhető, mindenekelőtt a Mobilitási Tanácsadás területének mutatott fejlődésnek, a Flotta Menedzsmentnek és a Privát Ügyfeleknek.

 

- Konszolidált operatív árbevétel (mely nem foglalja magában a használt lízinges gépkocsik eladását): 1,14 milliárd EUR-t tett ki, 5,8%-kal növelve az előző évi 1,07 milliárd EUR-s bevételt.

 

- Összes konszolidált árbevétel 4,2%-kal nőtt 1,2049 milliárd EUR-ról 1,2555 milliárd EUR-ra.

 

- Konszolidált adózás előtti eredmény (EBT): A Sixt csoport kulcs bevételi indexe 114,6 millió EUR volt, mely majdnem megegyezik a teljes 2012-re vonatkozó értékkel (118,6 millió EUR). 2012 első 9 hónapjához viszonyítva ez további 10,2%-os növekedést mutat (2012-ben 104 millió EUR). A bevételekre pozitívan hatott az operatív üzletág növekedése, a magas autóbérlési flotta kihasználtság, valamint az alacsony refinanciális költségek. Ezen eredmény költség oldala magában foglalja a Sixt nagy beruházásainak elindítási költségeit, úgy, mint az USA-ban indított fejlesztések, valamint a prémium „carsharing” szolgáltatás, a DriveNow.

 

- Az adózás utáni eredménnyel a Sixt 79,1 millió EUR-s profitot termelt a 2013-as év első 9 hónapjában, mely 9,4%-os növekedés az előző évhez viszonyítva (72,3 millió EUR 2012 első 9 hónapjában)

 

A csoportfejlődés a 2013-as év 3. negyedévében

 

- Bérleti árbevétel 13,1%-kal 308,7 millió EUR-ra nőt (Q3 2012: 273 millió EUR), mely mindenféle előzetes várakozást felülmúlt.

 

- Lízing árbevétel 3,1%-kal nőtt 97,2 millió EUR-ra (Q3: 94,3 millió EUR)

 

- Összes operatív árbevétel 11,3%-os növekedést mutatott (388,3 millió EUR-ról 432,3 millió EUR-ra nőtt)

 

- Konszolidált árbevétel a 3. negyedévben 473, 7 millió EUR-val 10,7%-os növekedést mutatott (Q3 2012: 427,8 millió EUR)

 

56,8 millió EUR-val az EBT új rekordot ért el 39,9%-os növekedésével az előző év ugyanezen időszakához viszonyítva (40,6 millió EUR)

 

Óvatos flotta politika

 

Az év első 9 hónapjában a Sixt 3,04 milliárd EUR értékben 121500 gépkocsit állított be autóbérlési és lízing flottájába hazai szinten, valamint. Ez a szám az előző évben 2,86 milliárd EUR volt és 118500 gépkocsit jelentett. Összehasonlítva az értékeket, a gépkocsik száma 2,5%-kal, értékük pedig 6,3%-kal nőtt. Úgy tűnik, a SIxt folytatja óvatos flotta politikáját a kereslet növekedésének ellenére is.

 

Tovább nő az alaptőke

 

A csoport alaptőkéje 30,6 millió EUR-val, vagyis 5%-kal nőtt a 2012-es év végéhez viszonyítva, tehát 632,8 millió EUR-ról 663,4 millió EUR-ra 2013.09.30-ig. 26,3%-os növekedéssel az alaptőke aránya folytatta emelkedését a bérleti és lízing iparban (2012.12.31-re 29,1%).

 

Kitekintés a teljes 2013-as évre

 

A kiemelkedően erős 3. negyedév bevételi és haszon oldalára vonatkozóan a korábbi elvárásokat messze túlteljesítve, a Menedzsment Tanács a 2013-as évre újragondolta kitűzött céljait.

 

Az autóbérlési üzletágon belül történő kereslet felélénkülése, valamint a folyamatos és dinamikus nemzetközi terjeszkedés miatt a Tanács az autóbérlési bevételektől csekély mértékű növekedést vár, a lízing üzletágon belül pedig valamivel magasabbat.

 

Fejlődés az operatív üzletágon belül

 

Autóbérlés:

 

A Sixt saját leányvállalatai segítségével az európai autóbérlési piac több mint 70%-át lefedi. Ezen túlmenően, 2011 óta a cég már az USA-ban is aktív tevékenységet végez saját autóbérlési állomásai és franchise partnerei által. A Sixt más európai országokban, valamint a világ más tájain  is jelen van széles franchise hálózatot kialakítva maga köré.

 

2013 első 9 hónapjában az autóbérlési üzletág 774,6 milliós bevételt generált, ezzel 6,7%-os növekedést ért el az előző év hasonló időszakához képest (725,7 millió EUR). Németország ezen belül 453,2 millió EUR-s bevételt ért el, szinte pontosan megegyezően az előző év első 9 hónapjának bevételével (454,7 millió EUR; -0,3 %). Az európai, valamint az USA-n belüli széles körű terjeszkedésének köszönhetően a Németországon kívüli bevételek 18,6 %-os növekedést értek el és 321,4 millió EUR-ra rúgtak (2012 első 9 hónapja: 271 millió EUR).

 

A DriveNow szolgáltatás folytatja biztató fejlődését. A „carsharing” vállalkozás a BMW együttműködésével hozzávetőlegesen már 185.000 regisztrált felhasználót számlál és a 2012-es novemberi indulása óta már az ötödik állomása nyílt Hamburg városában.

 

Január és szeptember között az üzletág adózás előtti eredménye 104,6 millió EUR volt, mely mintegy 11,6%-os növekedés az előző év első 9 hónapjához képest (93,8 millió EUR).

 

Az eredmény magában foglalja számos terjeszkedési folyamat elindításának költségeit, mint például az USA-n belül, valamint az európai új állomások megnyitását.

 

Lízing:

 

Németországon belül a Sixt az egyik legnagyobb beszállító semleges, bank független tartós bérleti szolgáltató. Üzleti és privát ügyfeleknek egyaránt nyújt operatív lízing szolgáltatást számos kiegészítő szolgáltatással egybekötve, melyek lehetővé teszik a flották és egyéni gépkocsik menedzselését a mobilitási költségek csökkentésével.

 

Ebben a folyamatos versenyhelyzetben lévő környezetbe az üzletág fő célja volt, hogy a szerződés portfoliót 2013. szeptemberével 74.000-re növelje hazai és külföldi szinten is (franchise partnerek nélkül), mely több mint a 2012-es év ezen időszakában (62.200). A növekedés alapvetően a flotta menedzsmentnek, a mobilitási tanácsadásnak és a privát ügyfelek üzleti tranzakcióinak tulajdonítható.

 

A lízing bevétel az első 9 hónapban 3,4%-kal 292,2 millió EUR-ra nőtt (2012 első 9 hónapja: 282,6 millió). Mind a német, mind a külföldi üzemek elérték ezt a növekedési szintet. A lízing üzletág összbevétele (beleértve a használt gépkocsik eladását is) 405,4 millió EUR-t tett ki az első 9 hónap után (2012 első 9 hónapja: 408,1 millió EUR, -0,6%).

 

Az üzletág 14,1 millióra javította adózás előtti eredményét, mely korábban 12,8 millió EUR volt a 2012-es év első 9 hónapjának végén. A lízing szektorban profit szempontjából jelen lévő feszült helyzet ellenére az üzletági bevétel profitra vetített százalékos növekedése magasabbnak bizonyult (4,8%) ugyanarra az időszakra vetítve, mint az előző év 3. negyedévének végén (4,5%) és közel van a hosszú távú célhoz, mely 5%. 

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mesterséges intelligencia a kamerákban

Az automatizált vezetés lépésről lépésre egyre több támogatást nyújt a sofőröknek, jövőbeni célja pedig, hogy a jármű végül átvehesse a teljes irányítást. Sőt, még ennél is több: „Az embernél jobb vezetővé kívánjuk fejleszteni az autókat, így növelve a közúti közlekedés biztonságát. Más szavakkal: a technikának még az embernél is megbízhatóbban kell működnie” – hangsúlyozta Harald Kröger, a Bosch igazgatótanácsának tagja.

2019. szeptember 18. 20:30

A Bosch mobilitási üzletága gyorsabban nő a piacnál

A Bosch 2018 eleje óta mintegy 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket, többek között személygépkocsik és könnyű teherautók akkumulátoros erőátviteli rendszereire vonatkozó gyártási projekteket. E sikeres megrendeléseknek és saját innovatív erejének köszönhetően a Bosch a jelenlegi nehéz körülmények között is tartja pozícióját.

2019. szeptember 13. 11:28

A Fujitsu bemutatta közlekedési fejlesztéseit a berlini Shift AUTOMOTIVE konferencián

A Fujitsu - ma bemutatott - „Future Mobility Accelerator” jövőképe a gépjárműtechnológia innovációit hasznosítva támogatja az ENSZ 17 fenntartható fejlődési célkitűzésének1 megvalósulását – és pragmatikus, gyakorlatias lehetőségekkel, kisebb környezetterhelés mellett segíti a mobilitást a jövő városi környezetében.

2019. szeptember 11. 15:40

Nő a mobilparkolás népszerűsége

Az elmúlt években dinamikusan növekedett a mobilparkolások száma az egész országban a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. weboldalán keresztül elérhető adatok alapján, melyeket a Parkl dolgozott fel. Míg 2014 júliusában kevesebb, mint 40 ezer parkolást bonyolítottak átlagosan naponta mobilról, addig idén júliusban ez a szám már majdnem 100 ezer volt, derül ki statisztikákból. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a csúcsidőszak az ősz, így a következő hónapokban nehezebb parkolási körülmények várhatók. 

2019. szeptember 9. 11:48

Egyre ritkábban kell "tankolni" az elektromos autókkal

Az újonnan forgalomba helyezett elektromos autók hatótávolsága tavaly átlagosan 300 kilométer volt, ami 10 százalékkal hosszabb, mint az előző évben. Ez az érték 2011-ben még 150 kilométer volt, s 2014-ben érte el a 200 kilométert. A szakértők előrejelzése szerint 2020-ban az újonnan forgalomba helyezett elektromos autók átlagosan legalább 400 kilométert lesznek képesek megtenni egyetlen töltéssel.

2018. szeptember 19. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Jó belépő a külföldi piacra a hazai tech cégeknek

2021. július 20. 16:30

Első a kiberbiztonság?

2021. július 7. 12:37

950-szeresére nőtt három hét alatt a magyar vizslacoin árfolyama

2021. június 28. 09:52

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53