Idén karácsonykor a nők aktívabbak
Bár az idei évben a vásárlók kétharmada 30 ezer forint alatt költ majd, mégis egyre többen vannak azok, akik vásárlásaikat az interneten kezdik, itt tájékozódnak a termékről. A nők több ajándékot vesznek, lassabban és megfontoltabban. Sokan „trükköznek”.
Az Olcsóbbat.hu vezető ár-összehasonlító portál 1500 fő megkérdezésével végzett online kutatást karácsonyi vásárlási szokásainkról.
A válaszadók 87%-a a vásárlást megelőzően az interneten keres információt egy-egy termékkel kapcsolatban. Leginkább a 25-45 év közöttiek, illetve a férfiak részesítik előnyben az internetes információkeresést. Emellett a vásárlók több mint fele nézi át az áruházak akciós hirdetési újságait, valamint minden második nő sok információt az áruházakat járva, nézelődés közben szerez be.
Konkrét termékek esetében a legtöbb férfi a webáruházak oldalai mellett a gyártó honlapját is megnézi, ha kérdése van. Szinte minden megkérdezett úgy nyilatkozott, hogy elolvassa más felhasználók véleményét, értékelését is a termékek oldalain. A legnagyobb jelentőséget a 65 év felettiek tulajdonítottak a megjelenő vásárlói véleményeknek.
Az idei szezonban a válaszadók közel kétharmada bevásárlóközpontokban vásárol, fele hipermarketekben, és kicsit kevesebb mint a fele interneten keresztül is. A z okostelefonnal rendelkezők több mint fele (vagy 10%-a rendszeresen) használja okostelefonját b. is a keresgélés, vagy vásárlás során.
A megkérdezettek 40%-a már ősszel nekilát a vásárlásnak, a 65 éven felüliek több mint fele ekkor kezdi meg a karácsonyi ajándékvásárlást. A fiatalabbak nagyrészt decemberre hagyják az ajándékok beszerzését.
A kutatás szerint a vásárlással a nők több időt töltenek el mint a férfiak. A férfiak célirányosabbak, kevesebb idő alatt, rövidebb utat bejárva veszik meg az ajándékokat.
A kiválasztott ajándékkal szinte mindenki örömet szeretne okozni. Emellett a vevők csaknem kétharmada számára fontos az is, hogy a kiválasztott termék márkás és minőségi legyen. Az Olcsóbbat.hu kutatásából az is kiderült, hogy a felhasználók háromnegyede örömforrásként tekint a vásárlással töltött időre, negyedük éli meg csupán kötelességnek. A legtöbben 5-8 fő számára vásárolnak ajándékot, a férfiak általában kevesebb, a nők jellemzően több embert lepnek meg idén is.
A megkérdezettek harmada 10-20.000 Ft között tervez költeni, de összesen a kétharmaduk mondta, hogy biztosan 30.000 Ft alatti összegből fogja megoldani a karácsonyi ajándékok beszerzését. 100.000 Ft fölött csupán a válaszadók 4%-a fog tudni költeni idén.
A megkérdezettek 98%-a számára felmerült, hogy idén spórolni szeretne a karácsonyi kiadásokon. Az Olcsóbbat.hu kutatásában résztvevők 40%-a a karácsonyi menün szeretne takarékoskodni, negyede kisebb értékű ajándékokat fog venni, ötödük megfontolja, hogy legyen-e otthonában karácsonyfa. 15-15% állítja, hogy kevesebb embernek vesz ajándékot, illetve kifejezetten a leértékelt, akciós termékeket fogja keresni. Minden tizedik vásárló ismerte el, hogy ilyenkor saját magát is meglepi valamivel.
A vásárlás során trükkökhöz folyamodók között a legtöbben megpróbálnak megelőzni más vevőket, hogy biztosan lecsaphassanak a kiszemelt termékre, több mint harmaduk a pénztárnál is megpróbál előrejutni. 16%-uk számolt be arról, hogy ilyenkor szabálytalanul vezet, ill. 10% a tilosban parkol pusztán azért, hogy előbb túl legyen a vásárláson.
Kapcsolódó cikkek
- Webáruházakban készülünk az ünnepekre
- „Vedd a neten!” – nincs tumultus és kedvezmények várnak
- Nő az IT-biztonsági kockázat
- ESET tippek a biztonságos online karácsonyi vásárláshoz
- A Microsoft az informatikai szektorra készíti fel a nőket
- A második negyedévben a Check Point vezet a tűzfal-berendezések piacán
- A világ második leggyakoribb gazdasági bűncselekménye a kiberbűnözés
- A netezők több mint egyharmada használ időjárás- és híralkalmazásokat
- Már több a nő a 35 évesnél idősebb internetes játékosok között
- A Google kampányol, hogy Indiában több nő használja az internetet
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Karrierszünet után újrakezdés: így segít a Morgan Stanley
Ötből négy magyar nő legalább egy évre megszakítja karrierjét gyermekvállalás után – ez az arány több mint kétszerese az európai átlagnak. Hosszabb munkahelyi kiesés nemcsak a szakmai készségeket, hanem az önbizalmat is érinti, miközben ezek az anyák a hazai munkaerőpiac egyik legnagyobb potenciális tartalékát jelentik.
Fedezd fel a kétnyelvű tanulás világát
November 18-án rendhagyó nyílt napra várja az érdeklődőket a Bilingual Gimnáziumi Program, Magyarország egyetlen olyan kéttannyelvű oktatási rendszere, amely a speciális co-teaching módszerre épül. A British Council által elismert program hatékonyságát friss kutatások is alátámasztják, amelyeket az ELTE és a University of Cumbria szakértői mutatnak majd be az eseményen. A hangulatért a Momentán improvizációs társulat gondoskodik.
Környezetbarát repülés: így válhat valóra a hidrogénmeghajtás
A gazdaságosabb és környezetbarát repülés egyik legígéretesebb iránya a hidrogénmeghajtás. Bár a repülőgépgyártók már előrelépéseket értek el, az iparági elterjedéshez további kutatás-fejlesztés szükséges. A HUN-REN SZTAKI Rendszer- és Irányításelméleti Kutatólaboratórium (HUN-REN SZTAKI SCL) szakértői az iparág legfontosabb szereplőivel együtt dolgoznak a technológia továbbfejlesztésén.
A munka jövője: teljesítmény, szabadság, földrajzi határok nélkül
Egy új, 100%-ban távmunkára épülő modell terjed, amely a nemzetközi szintű, teljesítményalapú fizetések révén vonzza a kiemelkedő szakembereket, függetlenül földrajzi elhelyezkedésüktől. Egy amerikai e-kereskedelmi vállalat példája szerint az irodamentes működés radikális rugalmasságot és intenzív, fejlődésorientált kultúrát igényel, elvetve a hagyományos „munka-magánélet egyensúly” koncepcióját.
Még van idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!
Az év vége mindig sűrű, de ha van egy weboldalad, applikációd vagy digitális kampányod, amire büszke vagy, ne hagyd, hogy elsikkadjon! Itt a lehetőség, hogy reflektorfénybe kerüljön!

