Mi kerül a karácsonyi virtuális kosarunkba?

A Grando online pláza előrejelzése az idei karácsonyi szezonra

forrás: Prím Online, 2013. december 15. 10:31

Az Allegro Group felmérése szerint a kényelem miatt választjuk az online ajándékbeszerzést. Idén karácsonykor okostelefon, tablet és TV kerülhet a fa alá, de a kívánságlistán helyet kapott a szeretet, a béke és a nyugalom is.

Az online üzletekben is megkezdődött az ünnepek előtti nagy hajrá: az Egyesült Államokban a karácsonyi bevásárlást megnyitó hálaadás és „fekete péntek” alkalmával az internetes vásárlások csaknem 3 milliárd dollárt tettek ki, hazánkban pedig 46 milliárd forintos forgalmat jósolnak a szakértők decemberre. Az Allegro Group novemberi felmérésében arra keresett választ, hogy az idei karácsonyi főszezonban kik választják majd a vásárlásnak ezt a kényelmes és időtakarékos formáját, és milyen termékek kerülnek a virtuális kosarukba a következő hetekben.

 

 

 

Tömegek a virtuális plázában

 

Az Allegro Group által üzemeltetett Grando.hu online pláza kérdőíves felmérése szerint a virtuális üzletek idén is tömegeket csábítanak át a zsúfolt plázákból a kényelmes kanapékra: a megkérdezettek 92,4 százaléka el tudja képzelni, hogy idén asztali számítógépén keresztül, 37,7 százaléka pedig azt is, hogy okostelefonján keresztül rendel karácsonyi ajándékot. Összehasonlításképp az Egyesült Államokban a hálaadás és a „fekete péntek” során a megrendelések 15,6 százaléka táblagépről, 8,6 százaléka pedig okostelefonokról érkezett. Bár az online vásárlást elsősorban a férfiak részesítik előnyben, a felmérés szerint a karácsonyi időszakban a nők aránya jelentősen megnő a vásárlók között, várhatóan idén is meghaladja majd az ötven százalékot.

 

Kényelmesen intézzük a karácsonyi bevásárlást

 

A válaszadók 36 százaléka a karácsonyi nagybevásárlást azért online intézi, mivel így nem kell kimozdulnia, a nyitvatartási időkhöz alkalmazkodnia, vagy épp a csomagokkal bajlódnia. Második helyen a kedvezőbb ár áll (23%), amit szorosan követ a széles kínálat (17%), hiszen a nagyobb üzletközpontok polcai ilyenkor hamar kiürülnek. A válaszadók 14 százaléka pedig azért a neten tervezi megrendelni az ajándékokat, mivel ez kevésbé időigényes, mint a hagyományos vásárlás.

 

Okos készülékek karácsonya várható

 

A korábbi évekhez hasonlóan az idei ünnepi szezon leginkább keresett termékei várhatóan az elektronikai cikkek lesznek, ezen belül is az okostelefon, a tablet és az okos TV. A háztartási kisgépek piaca az elmúlt egy évben a teljes kereskedelemben kétszámjegyű növekedéstprodukált hazánkban. Ez a tendencia minden bizonnyal a decemberi online vásárlásokban is megmutatkozik majd.

 

 

A hazánkban is egyre népszerűbb e-book is előkelő helyen áll a slágertermékek között, bár a felmérés szerint egyelőre a papír alapú könyveket részesítjük előnyben. Emellett a lakberendezési cikkek, játékok, ékszerek és parfümök is bekerülnek majd a karácsonyfa alá. Bár sokan úgy vélekednek, hogy ez az időszak egyre inkább a túlköltekezésről szól, a felmérésben résztvevők karácsonyi kívánságlistáján a termékek mellett helyet kapott a szeretet, a béke és a nyugalom is.

 

Növekedés az elektronikus fizetési módokban

 

Míg a Medián júniusi kutatásában a vásárlók 73 százaléka válaszolta azt, hogy az áru kézhezvételekor, utánvéttel fizet, a karácsonyi időszakban mégis az elektronikus fizetési módok arányának növekedése várható. Az asztali számítógépen keresztül internetezők csaknem fele (46%) el tudja képzelni, hogy a neten fizet a termékért, szolgáltatásért. A 26-35 év közöttiek ennél nagyobb arányban találják vonzónak az internetes fizetés lehetőségét (57,3%), a magasabb végzettségű válaszadók 63,8 százaléka tartja lehetségesnek, hogy ezt a fizetési módot válassza karácsonyi vásárlása során, és a nők is nyitottabbak mutatkoznak az átlagosnál (48,6%).

 

Inkább a futárt várjuk, mint hogy futkározzunk

 

A hazai e-kereskedelemben fokozatosan nő az átvevőpontok népszerűsége, ami elsősorban anyagi megfontolásokra vezethető vissza. Ám az év végi időhiányban sokan inkább lemondanak a néhány száz forintos megtakarításról a kényelem javára. A válaszadók 44,6 százaléka vallotta azt, hogy legutóbbi vásárlása során a futárszolgálattal történő kézbesítést választotta. Ez az arány a nyugdíjasok, a városban illetve a községben élők között meghaladta az 50 százalékot.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A vidék elektronikus fizetéssel kapcsolatos helyzetét vizsgálta az EFISZ

Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) újabb országos reprezentatív közvélemény-kutatást készíttetett a hazai elektronikus fizetés helyzetéről: a Szövetség ezúttal vidéki szintű felmérés keretében mérte fel a magyar lakosság elektronikus fizetéssel kapcsolatos ismereteit, preferenciáit és igényeit a koronavírus okozta megváltozott helyzetben.

2021. június 22. 12:21

A FinTech világszerte egyre népszerűbb a fogyasztók és a vállalkozások körében egyaránt

A koronavírus-járvány hatására életünk számos oldala lassult le, akadt vagy szűnt meg teljesen – ugyanakkor vannak területek, melyek sokkal gyorsabban fejlődtek, mint azt bárki várta volna. Az elmúlt évre reflektálva az ESET az egyik ilyen gyorsan fejlődő terület, a pénzügyi technológia, azaz a FinTech vizsgálatát helyezte a fókuszba. A kiberbiztonsági vállalat több mint 10 ezer fogyasztót és senior üzleti vezetőt kérdezett meg az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Japánban, Mexikóban és Brazíliában. A kutatás a FinTech-kel kapcsolatos tapasztalatokat, a FinTech-megoldások jövőjét és a kiberbiztonsági szokásokat vizsgálta. 

2021. június 22. 11:10

Magyar ezüstérem az első Európai Lány Informatikai Diákolimpián

2021-ben első alkalommal rendezték meg a hétvégén zárult Európai Lány Informatikai Diákolimpiát (EGOI) Svájcban, azonban a járványhelyzet miatt online zajlottak a versenyek. A négyfős magyar csapatból Éles Júlia, a szatmárnémeti Kölcsey Ferenc Főgimnázium tanulója ezüstérmet szerzett.

2021. június 22. 09:53

A mobil- és internetbanki szolgáltatásokat hasonlított össze a Deloitte

A Deloitte Digital által a világ 318 bankjának internet banki és mobil banki szolgáltatási palettáját összehasonlító kutatásából kiderült, hogy a kutatásban azonosított, bankok által mobil- és internetbanki platformon kínált 17 terület közül az átutalások és fizetések (transfers and payments) kategóriában érhetőek el az egyik legnagyobb százalékban a vizsgált digitális funkcionalitások, ez tehát a digitálisan legfejlettebb terület a lakossági bankolásban. A hazai bankok jól is szerepelnek ebben a kategóriában, felhasználói élmény tekintetében itt van a legkisebb lemaradásuk a globálisan élenjáró szereplőkkel szemben. 

2021. június 21. 18:49

Egyetemi képzéseket támogat a Schneider Electric

Az Óbudai Egyetemen már letették a vizsgát, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen pedig hamarosan végeznek az első hallgatók az intézmények és a Schneider Electric együttműködésében indított, az épületautomatizálásra és épületinformatikára fókuszáló kurzuson. A program révén gyakorlati, azonnal hasznosítható tudásra tesznek szert a frissen végzett fiatal szakemberek. 

2021. június 21. 16:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40