Chatelhetünk LG háztartási készülékeinkkel

forrás: Prím Online, 2014. január 12. 11:26

Az LG a CES-en mutatta be legújabb intelligens újításait, köztük egy természetes nyelvek feldolgozására képes technológiát (Natural Language Processing, NLP) is. A mobil üzenetküldő szolgáltatás, a LINE, valamint a HomeChat alkalmazás segítségével újszerűen kommunikálhatunk otthoni berendezéseinkkel, vezérelhetjük és felügyelhetjük őket, tartalmat oszthatunk meg rajtuk.

 

A HomeChat esetében nincs szükség megtanulni egy újabb program kezelését, mivel az napjaink legnépszerűbb ingyenes mobil üzenetküldési szolgáltatásán, a LINE-on keresztül egyszerűen használható. A világszerte 310 millió felhasználóval büszkélkedő LINE a nagyobb okostelefon-platformokon (Android, iPhone, Windows Phone, BlackBerry és Nokia Asha), valamint a Microsoft Windows és Mac OS X operációs rendszert futtató asztali számítógépeken és laptopokon egyaránt elérhető.

 

Használatához nincs szükség új utasítások elsajátítására, és a dohányzóasztalon sorakozó távirányítók számát sem kell gyarapítani. A felhasználóknak okostelefonjukon vagy számítógépükön kívül semmi másra nincs szükségük ahhoz, hogy kommunikálni tudjanak az LG által kínált okos háztartási berendezésekkel.

 

Az LG 2014-ben megjelenő intelligens berendezéseinek tulajdonosai a kompatibilis készülékeket egyetlen eszközről kezelhetik a HomeChat alkalmazás segítségével, így minden eddiginél kényelmesebben szervezhetik meg mindennapjaikat. Elegendő például a „Szabadságra megyek” szöveget beírni a HomeChat alkalmazásba, és máris érkezik a válasz: „Átállítsam a berendezéseket szabadság üzemmódba?”. Igenlő válasz esetén a rendszer a hűtőt energiatakarékos üzemmódba kapcsolja, a robotporszívót úgy állítja be, hogy az minden reggel 9-kor felporszívózza a padlót, a mosógép pedig a hazaérkezés napján fog lefuttatni egy mosást.

 

A szolgáltatás jelenleg angol és koreai nyelven érhető el, de a lista hamarosan egyéb nyelvekkel is bővülni fog. 

 


 

Teljes körű élelmiszerkezelő rendszer

 

A HomeChat üzenetküldési funkcióján keresztül az LG új intelligens berendezéseinek tulajdonosai valós idejű információkat kaphatnak hűtőszekrényükkel kapcsolatban, tartózkodási helyüktől függetlenül. A családtagok okostelefonjaikról fényképeket tölthetnek fel a hűtőszekrényre a LINE alkalmazáson keresztül, amelyek ezt követően megjelennek a hűtőszekrény kijelzőpaneljén.  

 

A Smart Manager teljes körű élelmiszer-kezelő rendszert varázsol a hűtőszekrényből. A felhasználók az LG intelligens hűtőszekrény alkalmazásának segítségével az LCD-panelen vagy okostelefonjukon az ajtó kinyitása nélkül is megtekinthetik a hűtőszekrény tartalmát. A Smart Manager Freshness Tracker segítségével megadható és ellenőrizhető a különböző élelmiszerek szavatossági ideje. A Smart Manager a hűtőszekrényben található nyersanyagok alapján receptötleteket is ajánl.  

 

Sokkal több, mint egy porszívó

 

A HOM-BOT SQUARE robotporszívó beprogramozható arra, hogy a takarítást a kiválasztott időpontban elvégezze. A tulajdonosok a HomeChat segítségével utánanézhetnek a takarítási előzményeknek, ha felteszik a kérdést a HOM-BOT SQUARE készüléknek: „Mikor takarítottál utoljára?”. A porszívó a HomeChat alkalmazáson keresztül válaszol: „Cikk-cakk formájú takarítás kezdete: 10:50; cikk-cakk formájú takarítás vége: 11:30.” A HomeChat alkalmazás ezen kívül a HOM-BOT SQUARE mozgásának vezérlésére is alkalmas. 

 

Helyettünk gondolkodó mosógép

 

A HomeChat segítségével a felhasználók folyamatosan frissülő mosási ciklusokat tölthetnek le igényeiknek megfelelően, emellett a HomeChat arról is figyelmeztetést küld, ha egy mosási ciklus frissítése elkészült és letölthető. Az alkalmazáson keresztül a felhasználó otthonától távol is beindíthat egy mosást, figyelemmel kísérheti a mosógép állapotát, és értesítést kaphat okostelefonjára vagy LG Smart TV-jére a mosási ciklus végéről.

 

Receptötletek az LG intelligens sütőjétől

 

A HomeChat és a receptkereső szolgáltatás segítségével a felhasználók receptötleteket kérhetnek intelligens sütőjüktől, és megtudhatják azt is, hogy egy adott fogáshoz milyen hozzávalókra van szükség. A sütő automatikusan kiválasztja a megfelelő üzemmódot, így nem kell időt fecsérelni a kézi beállításra. Az LG intelligens-sütő alkalmazása értesítést küld, ha új receptek válnak elérhetővé, így a tulajdonosok mindig új és érdekes fogásokkal lephetik meg a családot.

 

Kényelmes használat, NFC

 

Az NFC-címkék és a Smart Diagnosis funkció segítségével a felhasználók önállóan is orvosolni tudják a kisebb meghibásodásokat, így elkerülhetők a költséges és kényelmetlen kiszállások. Az NFC-címkéknek köszönhetően a készülékek tulajdonosai új mosási ciklusokat is letölthetnek az LG mosógépeihez. 

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Bemutatták a legújabb Iveco modelleket Miskolcon

Az Iveco Miskolcon mutatta be először teljesen megújult haszongépjármű-palettáját, amely járművek a személyautók kényelmével és tudásával veszik fel a versenyt. Az esemény azonban nem csak a járművek újdonságaira hívta fel a figyelmet, hanem hivatalosan megnyitották a régió egyik legkomplexebb létesítményét is, amely a járművek és sofőrjeik számára egyaránt biztosít feltöltődést és professzionális kiszolgálást.

2024. szeptember 17. 20:14

Az LG és a Mo-Sys közösen fejleszti megoldásait a virtuális produkciós stúdiók számára

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy részesedést szerzett a virtuális gyártási megoldások és a kamerarobotika piacvezető fejlesztőjeként ismert Mo-Sys Engineeringben (Mo-Sys). A stratégiai korai fázisú befektetés és partnerség bővíti az LG képességeit a virtuális gyártási és műsorszórási technológiai szegmensekben, és lehetővé teszi, hogy a vállalat kifinomult hardver- és szoftveralapú megoldások átfogóbb kínálatát nyújtsa.

2024. szeptember 17. 18:26

Hogyan alakítják át az AI PC-k a vállalati IT-rendszereket?

A beépített mesterséges intelligencia funkciókat tartalmazó személyi számítógépek piaca elképesztően gyors ütemben nő, amivel a vállalatoknak is lépést kell tartaniuk a hatékony és sikeres működés érdekében. 

2024. szeptember 17. 16:42

Árvízkezelés: közös válságtérképet használ Csehországban a lakosság és a katasztrófavédelem

Csehországban ezekben a napokban nagyon hasonló az árvízhelyzet, mint hazánkban: van, ahol már intenzíven védekezni kell, máshol még csak készülnek a közelgő árhullámra. A helyzetre reagálva a Munipolis, a cseh önkormányzatok és lakosság közötti kommunikáció vezető, Magyarországon is jelen lévő platformja bevezetett egy új, katasztrófatérkép nevű funkciót. Ezt a lakosok és az önkormányzatok mellett a válságkezelő csapatok és a különböző vonuló szolgálatok (mentők, tűzoltók, rendőrség, katasztrófavédelem, önkéntesek, de akár a hadsereg) is folyamatosan látják és nyomon tudják követni. Az alkalmazást Magyarországon is több, az árvíz által veszélyeztetett település használja, így hazánkban is gyorsíthatja a lakosság és az önkormányzatok közötti információcserét a következő napokban.

2024. szeptember 17. 13:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban

2024. szeptember 17. 11:37

Techóriások özönlöttek a Városligetbe

2024. szeptember 13. 17:00

Belföldön az elmúlt 2 évben megduplázódott a nyári adatforgalom

2024. szeptember 9. 13:10

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34