Nonstop orvosi távfelügyelet a Xeroxtól

forrás: Prím Online, 2014. február 18. 10:08

A szív – és érrendszeri, illetve a légzőszervi betegségekkel küzdő emberek szoros felügyeletet követelnek az orvosoktól. Az esetleges állapotromlásukat csak folyamatos monitoringgal lehet megelőzni. Emiatt a betegeknek és a doktoroknak folyamatos összekötetésben kell állniuk egymással, viszont az állandó megfigyelés nagyon sokba kerül. Erre megoldásul a Xerox kutatói, a betegek védelmét szem előtt tartva, a költségek csökkentése érdekében kidolgoztak egy olyan kamerás, adatküldésre-és elemzésre alkalmas, vezeték nélküli rendszert, amely a betegeknek sem okoz semmilyen korlátozást, nem jár fertőzésveszéllyel, illetve az orvosoknak is segítséget jelent a gyógyító munkában.

A Xerox indiai és websteri kutatóinak együttműködésével kifejlesztett és az indiai Manipal Egyetemi Kórházban jelenleg tesztelt technológia lényege, hogy a betegeket olyan szenzoros kamerákkal „figyelik”, amelyeknek a felvételeit egy speciális algoritmus segítségével az orvosi műszereken megjeleníthető életjelekké lehet átalakítani. Például amikor a szívdobbanás hatására oxigéndús vér kerül a szervezetbe a bőr vörösebb lesz. A Xerox által fejlesztett kamerák észlelik ezt a változást - ami egyébként az emberi szem számára nem látható - és a kamerákkal összekötetésben lévő műszerek máris kiszámolják többek közt a pulzusszámot, ami azonnali információt jelent doktoroknak ahhoz, hogy kell-e nekik bármilyen beavatkozást elvégezniük a betegnél. A kamerarendszer abban is előrelépést jelent, hogy a pácienseknek nem szükséges folyamatosan kórházban tartózkodniuk, hanem akár otthonukban, vagy egyéb külső helyszínen is figyelemmel követhetőek, miután a kamerák könnyen mozgathatóak, és vezeték nélküli kapcsolattal működnek.

A Xerox egészségügyi kutatásai azt a célt szolgálják, hogy a modern orvoslást minél közelebb hozzák a mindennapok realitásaihoz, illetve a beteg-doktor kapcsolatot mindkét fél számára komfortosabbá, könnyebbé és egyszerűbben kezelhetővé tegyék a mielőbbi gyógyulás érdekében.
 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Adatvezérelt, AI-alapú ügyfélélmény és döntéshozatal: a GBS jövője

Hazánkban több, mint 200 üzleti szolgáltató központ működik, amelyekkel szemben folyamatos elvárás az innováció az anyacégek részéről. A magas követelményeknek való megfelelés érdekében e cégek számára elsődleges fontosságú az olyan új technológiák gyors és hatékony adaptációja, mint a mesterséges intelligencia (AI – artificial intelligence) – a Deloitte szakértői szerint.

2024. szeptember 9. 16:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Belföldön az elmúlt 2 évben megduplázódott a nyári adatforgalom

2024. szeptember 9. 13:10

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27

Már több, mint 1,2 milliót lopnak el egy-egy család számlájáról a csalók

2024. augusztus 13. 12:03