A Facebook megvette a WhatsAppot
A Facebook eddigi legnagyobb felvásárlását hajtotta végre: megvette a WhatsAppot. Az Instagramhoz képest 16-szor nagyobb összeget fizetett a szolgáltatásért.
19 milliárd dollárért vásárolta meg a Zuckerberg-birodalom a WhatsApp üzenetküldő szolgáltatást, melyből 4 millió dollárt készpénzben, 12 milliárdot részvényekben fizettek ki. A további 3 milliárd egy részvénycsomagot takar, melyhez a korábbi tulajdonosok a felvásárlás befejeztével jutnak majd hozzá.
Mark Zuckerberg elmondta, hogy a WhatsApp az egyetlen olyan széles körben használt alkalmazás, ahol nagyobb az elköteleződés, mint saját szolgáltatásában, és az emberek nagyobb százaléka használja naponta, mint a Facebookot. Ezért érdemes volt inkább kiiktatni a konkurenciát, és előnyükre kovácsolni az app népszerűségét.
Jelenleg a WhatsAppnak 450 millió aktív felhasználója van (havi szinten), Zuckerberg azonban reméli, hogy a következő néhány évben ezt sikerült 1 milliárdra feltornászniuk.
A szolgáltatásnak többféle változata van régiókat tekintve is. Indiában például hagyományos (feauture) telefonokra is elérhető, mint például a Nokia Asha készülékekre. A szolgáltatás első körben ingyenesen használható, egy év után kell csak fizetni 99 centet évente. Ám az sem egy hatalmas összeg, tekintve, hogy bárkivel ingyen kapcsolatba léphetünk, aki szintén használja az appot.
Zuckerberg úgy nyilatkozott a felvásárlással kapcsolatban még, hogy a mostani beruházás illeszkedik a Facebook küldetéséhez az internet.org kampány kapcsán. A Facebook feje arra törekszik, hogy a világ nagy részén biztosított legyen az internet-ellátottság, mert a kapcsolattartás mindenkit megillető jog.
Azt is hozzátette, hogy a WhatsAppal nem a Facebook Messengert kívánják helyettesíteni, hiszen mindkét szolgáltatás másfajta helyzetekben használják az emberek.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple és a Google küzd a Flappy Bird klónok ellen
- Eladták a Vibert
- Januárban több mint 10 millió androidos alkalmazást azonosítottak
- A Windows teret engedne az Android alkalmazásoknak
- Tíz nap alatt közel 9000 háztartás választotta az Xprime szolgáltatást
- Átalakul a Twitter
- Ismét lesz BeeSmarter csapatverseny
- A Facebook adminok „lelepleződnek”
- A SEA szülinapi ajándéka a Facebooknak
- MIXELEK – a Cartoon Network és A LEGO közös terméke
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025
A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket
A Windows frissítések gyakran hosszú ideig tartanak, és sokszor kellemetlenek a felhasználók számára. A Microsoft most ezen szeretne változtatni. A vállalat bejelentette, hogy a jövőben az AI-t fogja használni a frissítések optimalizálására.
Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság
A Gábor Dénes Egyetemen megrendezett Adatbiztonsági nap az „Információbiztonsági komplex kutatási program” keretében működő kutatócsoportok eredményeit, valamint a kiberbiztonság aktuális kérdéseit mutatta be. Az eseményre 2025. április 11-én került sor, fő célja pedig az információbiztonsággal kapcsolatos kockázatok bemutatása és a tudatosság növelése volt.
A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol
Az Egyesült Államok Védelmi Minisztériuma (Pentagon) radikális lépést tett a költségvetési hatékonyság növelése érdekében: Pete Hegseth védelmi miniszter bejelentette, hogy 5,1 milliárd dollár értékben megszüntetik az IT- és tanácsadói szolgáltatásokra vonatkozó szerződéseket, amelyeket olyan nagyvállalatokkal kötöttek, mint az Accenture, a Deloitte és a Booz Allen Hamilton.
Az év legolvasottabb online tartalmai
A tavalyi év során kiemelt figyelmet kaptak a Robert Fico és Donald Trump elleni merényletek, az amerikai republikánusok győzelme és Bassár el-Aszad szír elnök bukása, amelyekről jelentős médiaérdeklődés övezte a világot. Azonban a hazai internetezők érdeklődése inkább a belföldi aktualitásokra és a sporthírekre irányult, nem pedig a nagy nemzetközi eseményekre – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss jelentéséből. A tanulmány a legnépszerűbb hazai hírportálok és Facebook-oldalak publikációit és az azokhoz érkező olvasói reakciókat elemezve mutatja be a magyarok online médiahasználati szokásait 2024-ben.