Mobilalkalmazással a mentésben

A Synaptel fejlesztette a Magyar Vöröskereszt katasztrófa-válaszadási rendszerét

Czipperer Dia, 2014. március 4. 14:12

A Telenor és a Magyar Vöröskereszt együttműködésének újabb mérföldkövéhez érkezett. Sajtótájékoztatón számoltak be az új, Synaptel Kft. által fejlesztett mobilalkalmazásról, melynek köszönhetően sokkal egyszerűbbé válik a mentési munka katasztrófahelyzetekben.

A Magyar Vöröskereszt székházában ma árvízkészültség volt. Nem kell rosszra gondolni, ugyanis csak egy mesterségesen előidézett árvízhelyzet keretében mutatták be, mit tud az új megoldás, melyet a Synaptel Kft. fejlesztett a Magyar Vöröskereszt számára. A szervezet munkatársai és önkéntesei illusztráltak egy árvízi katasztrófahelyzetet.

 

 

A hazai mobilszolgáltató és a szervezet együttműködése 2013-ig nyúlik vissza, azóta a Telenor telekommunikációs fronton segíti a katasztrófahelyzetben a munkát. Ám, mindig van hova fejlődni, ugyanis a korábbi papíralapú adatkezelést egy hazánkban egyedülálló mobilalkalmazás váltja fel.

 

A papír a múlté

 

 

Az app a Munkaerő Irányítási alkalmazás nevet viseli: már ebből sejthető, hogy szinte minden lényeges területen segíti a szervezet munkáját, legyen szó önkéntesekről, munkatársakról. A rendszer segítségével bármilyen információ könnyen rögzíthető és továbbítható, ezt a mai előidézett katasztrófahelyzetben is szemléltették, ahol a laikusok számára is egyértelművé vált, hogy van létjogosultsága egy ilyen gyors, egyszerű megoldásnak.

 

Nincs többé elázott, sáros papír, keveredés, végeláthatatlan adathalmaz, minden egy helyen, egy rendszerben tárolható: űrlapok, hangfelvételek, fotók egyaránt. Az app egy központi szerverrel tart kapcsolatot, és mindent rögtön oda továbbít. Így, ha időközben bármi történik a telefonnal vagy táblagéppel, az adatok akkor sem vesznek el.

 

Az alkalmazás nagy előnye még, hogy az adatokat a központ azonnal feldolgozza (mentési, kárfelmérési, segélyezési információk), és a helyszínen dolgozó kollégákat gyorsan és folyamatosan tájékoztatja. A megoldás tehát nem csak környezetkímélő, de hatékony is. A munkafolyamatok felgyorsulnak, és sokkal egységesebbé válik az adatfolyam is.

 

 

Telenor a mentés szolgálatában

 

A közös együttműködés tavaly kezdődött, és úgy tűnik, nem csak hogy hosszú távú lesz, de egyre gyümölcsözőbb is. A Telenor eddig a szervezet számára nemcsak biztosította, hogy a mentési folyamatokat segítve saját munkatársaiból szervez önkéntes csapatot, hanem a mobilhálózat kapacitását is növeli, ha erre szükség van.

 

A mobilszolgáltató emellett egy ingyenes hívható adománykezelő vonal kialakításában is segített a vöröskeresztnek. Mindehhez csatlakozik most be az új mobilapp, melynek létjogosultsága csak a Telenor mobilhálózatának köszönhető.

 

Itt azonban nem ér véget a történet, ugyanis a Telenor még új eszközöket és mobilinternetet is biztosított a munkatársaknak. A katasztrófahelyzetekhez igazodva a repertoárban víz- és porálló okostelefonok, notebookok és táblagépek is szerepelnek.

 

 

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A jövő intelligens rendszerei Barcelonában

A Xiaomi Corporation (a továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a globális piacvezető a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök gyártása terén – bejelentette részvételét a 2025-ös Mobile World Congress rendezvényen, amelyet Barcelonában, Spanyolországban tartanak. Idén a Xiaomi bemutatja a „Human x Car x Home” okos ökoszisztéma továbbfejlesztett verzióját, amely forradalmasítja a felhasználók eszközökkel való interakcióját azáltal, hogy zökkenőmentes csatlakoztathatóságot és intelligens integrációt biztosít.

2025. március 3. 14:21

Fel fog-e lépni Zámbó Jimmy saját emlékkoncertjén?

A legfrissebb információk szerint 2026-ban - Zámbó Jimmy halálának 25. évfordulója alkalmából - emlékkoncertet terveznek a Budapest Arénában. Bár konkrét részletek még nem állnak rendelkezésre a koncert programjáról, a nemzetközi példák alapján felmerül a kérdés: vajon megjelenik-e a király "személyesen" az eseményen, előad-e valamit saját hangján "eredetiben"?

 

2025. február 24. 21:38

Grok 3: Elon Musk új AI modellje kihívást jelent a ChatGPT 4.0 és más csúcstechnológiás AI rendszerek számára

Elon Musk xAI vállalata bemutatta legújabb mesterséges intelligencia modelljét, a Grok 3-at, amely állításuk szerint felülmúlja az OpenAI GPT-4.0-t és a DeepSeek V3-at a matematika, tudomány és kódolás területén. A Grok 3 egy korai verziója a Chatbot Arena teszteken is az első helyre került - ez egy olyan platform, ahol a felhasználók úgy értékelik a chatbotokat, hogy közben nem tudják, melyikkel beszélgetnek éppen.

2025. február 21. 18:10

Láss a Jövőbe: Innovációs pályázat a Z-generációnak

A világ már most is számos kihívással néz szembe, de a jövő még több sorsdöntő döntés elé állít minket. A Bosch Magyarország és a Richter Gedeon Nyrt. abban hisz, hogy a fiatalok friss perspektívája és innovatív energiája kulcsfontosságú lehet a technológia és innováció sikeres válaszainak megtalálásában a holnap kihívásaira.

2025. február 18. 11:32

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

Az ESET, a világ egyik vezető kiberbiztonsági vállalata elnyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját az ESET HOME Security Essential megoldásával. Ez a rangos elismerés az ESET HOME Security Essential for Windows kiemelkedő teljesítményét és megbízhatóságát díjazza, amely hatékony védelmet nyújt a felhasználóknak a kiberfenyegetések széles skálájával szemben.

2025. február 13. 10:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01

Különdíjas lett a Deloitte úttörő coaching programja

2025. március 9. 10:06

Jövőformáló diákok: Megvannak a Megoldások a holnapért továbbjutói

2025. március 5. 18:59