Mobilalkalmazással a mentésben
A Synaptel fejlesztette a Magyar Vöröskereszt katasztrófa-válaszadási rendszerét
A Telenor és a Magyar Vöröskereszt együttműködésének újabb mérföldkövéhez érkezett. Sajtótájékoztatón számoltak be az új, Synaptel Kft. által fejlesztett mobilalkalmazásról, melynek köszönhetően sokkal egyszerűbbé válik a mentési munka katasztrófahelyzetekben.
A Magyar Vöröskereszt székházában ma árvízkészültség volt. Nem kell rosszra gondolni, ugyanis csak egy mesterségesen előidézett árvízhelyzet keretében mutatták be, mit tud az új megoldás, melyet a Synaptel Kft. fejlesztett a Magyar Vöröskereszt számára. A szervezet munkatársai és önkéntesei illusztráltak egy árvízi katasztrófahelyzetet.
A hazai mobilszolgáltató és a szervezet együttműködése 2013-ig nyúlik vissza, azóta a Telenor telekommunikációs fronton segíti a katasztrófahelyzetben a munkát. Ám, mindig van hova fejlődni, ugyanis a korábbi papíralapú adatkezelést egy hazánkban egyedülálló mobilalkalmazás váltja fel.
A papír a múlté
Az app a Munkaerő Irányítási alkalmazás nevet viseli: már ebből sejthető, hogy szinte minden lényeges területen segíti a szervezet munkáját, legyen szó önkéntesekről, munkatársakról. A rendszer segítségével bármilyen információ könnyen rögzíthető és továbbítható, ezt a mai előidézett katasztrófahelyzetben is szemléltették, ahol a laikusok számára is egyértelművé vált, hogy van létjogosultsága egy ilyen gyors, egyszerű megoldásnak.
Nincs többé elázott, sáros papír, keveredés, végeláthatatlan adathalmaz, minden egy helyen, egy rendszerben tárolható: űrlapok, hangfelvételek, fotók egyaránt. Az app egy központi szerverrel tart kapcsolatot, és mindent rögtön oda továbbít. Így, ha időközben bármi történik a telefonnal vagy táblagéppel, az adatok akkor sem vesznek el.
Az alkalmazás nagy előnye még, hogy az adatokat a központ azonnal feldolgozza (mentési, kárfelmérési, segélyezési információk), és a helyszínen dolgozó kollégákat gyorsan és folyamatosan tájékoztatja. A megoldás tehát nem csak környezetkímélő, de hatékony is. A munkafolyamatok felgyorsulnak, és sokkal egységesebbé válik az adatfolyam is.
Telenor a mentés szolgálatában
A közös együttműködés tavaly kezdődött, és úgy tűnik, nem csak hogy hosszú távú lesz, de egyre gyümölcsözőbb is. A Telenor eddig a szervezet számára nemcsak biztosította, hogy a mentési folyamatokat segítve saját munkatársaiból szervez önkéntes csapatot, hanem a mobilhálózat kapacitását is növeli, ha erre szükség van.
A mobilszolgáltató emellett egy ingyenes hívható adománykezelő vonal kialakításában is segített a vöröskeresztnek. Mindehhez csatlakozik most be az új mobilapp, melynek létjogosultsága csak a Telenor mobilhálózatának köszönhető.
Itt azonban nem ér véget a történet, ugyanis a Telenor még új eszközöket és mobilinternetet is biztosított a munkatársaknak. A katasztrófahelyzetekhez igazodva a repertoárban víz- és porálló okostelefonok, notebookok és táblagépek is szerepelnek.
Kapcsolódó cikkek
- Alkalmazásvásárlás mobilegyenlegre, elsőként a Telenornál
- Pénzbeli adományozás a Telenor ADDODA okostelefon alkalmazással
- Voks ’14: közvéleménykutató mobilalkalmazás
- Jelentős látásjavulás érhető el az új mobilapplikációval
- Google Glass és Galaxy S5 az Okostelefon Akadémián
- Hazai találmány az első Mastercard integrációjú digitális pénztárca
- Az MWC-n mutatkozott be a Vodafone hordozható bázisállomása
- A Fuji Xerox elindította SkyDesk Projects alkalmazását
- Mobilalkalmazások: kik a legaktívabbak?
- A Facebook-felvásárlás után több órára leállt a WhatsApp
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit
Az online videós reklámokat díjazó versenyt az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportja azzal a céllal hirdette meg, hogy felhívja a figyelmet az online videós tartalmakban a márkák üzeneteit kreatívan megfogalmazó csapatok munkájának jelentőségére. A szakmai zsűri a 2024-es év legjobbjainak ítélt alkotásokért február 6-án az Irányi Palota báltermében adta át a díjakat.
Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével
A Google NeuralGCM modellje gyorsabb és pontosabb időjárás előrejelzést készít a hagyományos modelleknél.
Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?
Annak ellenére, hogy egyre többen használnak hirdetésblokkolókat és kifinomult biztonsági szoftvereket, a hirdetéseken keresztül terjedő rosszindulatú szoftverek még mindig nagy problémát jelentenek az ESET kiberbiztonsági szakértői szerint – különösen, ha azok legitim webhelyek hirdetéseiként jelennek meg. Árulkodó adat, hogy 2023-ban a Google több mint 1 milliárd hirdetést blokkolt vagy távolított el, amelyek között számos rosszindulatú programokat népszerűsítő reklám is volt.
Magyarországra is megérkezett a világ első kereskedelmi forgalomban kapható humanoid robotja
Az Unitree Robotics hivatalos közép-európai márkaképviseleténél januártól a magyar piacon is elérhető az Unitree G1 AI támogatású emberszabású robot. A tavasszal bejelentett eszköz fontos fordulópontot jelenthet a humanoid robotok tömeges elterjedésének előmozdításában, mivel most először kapható tömeggyártásban előállított, bárki számára megvásárolható, valós méretű humanoid.
Rekordárbevételt ért el az LG 2024-ben
Közzétette 2024-es pénzügyi eredményeit az LG Electronics (LG): a dél-koreai vállalat a története legnagyobbjának számító 87,73 ezer milliárd von (62,89 milliárd dollár) konszolidált bevétel mellett 3,42 ezer milliárd von (2,45 milliárd dollár) üzemi nyereséget ért el.