Mobilalkalmazással a mentésben

A Synaptel fejlesztette a Magyar Vöröskereszt katasztrófa-válaszadási rendszerét

Czipperer Dia, 2014. március 4. 14:12

A Telenor és a Magyar Vöröskereszt együttműködésének újabb mérföldkövéhez érkezett. Sajtótájékoztatón számoltak be az új, Synaptel Kft. által fejlesztett mobilalkalmazásról, melynek köszönhetően sokkal egyszerűbbé válik a mentési munka katasztrófahelyzetekben.

A Magyar Vöröskereszt székházában ma árvízkészültség volt. Nem kell rosszra gondolni, ugyanis csak egy mesterségesen előidézett árvízhelyzet keretében mutatták be, mit tud az új megoldás, melyet a Synaptel Kft. fejlesztett a Magyar Vöröskereszt számára. A szervezet munkatársai és önkéntesei illusztráltak egy árvízi katasztrófahelyzetet.

 

 

A hazai mobilszolgáltató és a szervezet együttműködése 2013-ig nyúlik vissza, azóta a Telenor telekommunikációs fronton segíti a katasztrófahelyzetben a munkát. Ám, mindig van hova fejlődni, ugyanis a korábbi papíralapú adatkezelést egy hazánkban egyedülálló mobilalkalmazás váltja fel.

 

A papír a múlté

 

 

Az app a Munkaerő Irányítási alkalmazás nevet viseli: már ebből sejthető, hogy szinte minden lényeges területen segíti a szervezet munkáját, legyen szó önkéntesekről, munkatársakról. A rendszer segítségével bármilyen információ könnyen rögzíthető és továbbítható, ezt a mai előidézett katasztrófahelyzetben is szemléltették, ahol a laikusok számára is egyértelművé vált, hogy van létjogosultsága egy ilyen gyors, egyszerű megoldásnak.

 

Nincs többé elázott, sáros papír, keveredés, végeláthatatlan adathalmaz, minden egy helyen, egy rendszerben tárolható: űrlapok, hangfelvételek, fotók egyaránt. Az app egy központi szerverrel tart kapcsolatot, és mindent rögtön oda továbbít. Így, ha időközben bármi történik a telefonnal vagy táblagéppel, az adatok akkor sem vesznek el.

 

Az alkalmazás nagy előnye még, hogy az adatokat a központ azonnal feldolgozza (mentési, kárfelmérési, segélyezési információk), és a helyszínen dolgozó kollégákat gyorsan és folyamatosan tájékoztatja. A megoldás tehát nem csak környezetkímélő, de hatékony is. A munkafolyamatok felgyorsulnak, és sokkal egységesebbé válik az adatfolyam is.

 

 

Telenor a mentés szolgálatában

 

A közös együttműködés tavaly kezdődött, és úgy tűnik, nem csak hogy hosszú távú lesz, de egyre gyümölcsözőbb is. A Telenor eddig a szervezet számára nemcsak biztosította, hogy a mentési folyamatokat segítve saját munkatársaiból szervez önkéntes csapatot, hanem a mobilhálózat kapacitását is növeli, ha erre szükség van.

 

A mobilszolgáltató emellett egy ingyenes hívható adománykezelő vonal kialakításában is segített a vöröskeresztnek. Mindehhez csatlakozik most be az új mobilapp, melynek létjogosultsága csak a Telenor mobilhálózatának köszönhető.

 

Itt azonban nem ér véget a történet, ugyanis a Telenor még új eszközöket és mobilinternetet is biztosított a munkatársaknak. A katasztrófahelyzetekhez igazodva a repertoárban víz- és porálló okostelefonok, notebookok és táblagépek is szerepelnek.

 

 

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

Az online videós reklámokat díjazó versenyt az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportja azzal a céllal hirdette meg, hogy felhívja a figyelmet az online videós tartalmakban a márkák üzeneteit kreatívan megfogalmazó csapatok munkájának jelentőségére. A szakmai zsűri a 2024-es év legjobbjainak ítélt alkotásokért február 6-án az Irányi Palota báltermében adta át a díjakat. 

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

 
A Google NeuralGCM modellje gyorsabb és pontosabb időjárás előrejelzést készít a hagyományos modelleknél.

2025. február 1. 13:44

Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?

Annak ellenére, hogy egyre többen használnak hirdetésblokkolókat és kifinomult biztonsági szoftvereket, a hirdetéseken keresztül terjedő rosszindulatú szoftverek még mindig nagy problémát jelentenek az ESET kiberbiztonsági szakértői szerint – különösen, ha azok legitim webhelyek hirdetéseiként jelennek meg. Árulkodó adat, hogy 2023-ban a Google több mint 1 milliárd hirdetést blokkolt vagy távolított el, amelyek között számos rosszindulatú programokat népszerűsítő reklám is volt.

2025. január 30. 14:34

Magyarországra is megérkezett a világ első kereskedelmi forgalomban kapható humanoid robotja

Az Unitree Robotics hivatalos közép-európai márkaképviseleténél januártól a magyar piacon is elérhető az Unitree G1 AI támogatású emberszabású robot. A tavasszal bejelentett eszköz fontos fordulópontot jelenthet a humanoid robotok tömeges elterjedésének előmozdításában, mivel most először kapható tömeggyártásban előállított, bárki számára megvásárolható, valós méretű humanoid. 

2025. január 28. 12:57

Rekordárbevételt ért el az LG 2024-ben

Közzétette 2024-es pénzügyi eredményeit az LG Electronics (LG): a dél-koreai vállalat a története legnagyobbjának számító 87,73 ezer milliárd von (62,89 milliárd dollár) konszolidált bevétel mellett 3,42 ezer milliárd von (2,45 milliárd dollár) üzemi nyereséget ért el.

2025. január 23. 19:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Láss a Jövőbe: Innovációs pályázat a Z-generációnak

2025. február 18. 11:32

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20