Fontos az ár: külföldi webshopokban vásárol a magyar
Az elmúlt évben a magyarok 53 százaléka vásárolt online, közülük 31 százalék rendelt termékeket külföldről, amit az alacsonyabb árakkal (46 százalék), illetve a jobb kínálattal (33 százalék) indokoltak a PayPal online pénzügyi szolgáltató és az Ipsos piackutató intézet vizsgálatában résztvevők.
Viszont Kínában nőtt a leginkább a Magyarországról érkező PayPal átutalások értéke az egy évvel korábbihoz képest, mégpedig 40 százalékkal. Az Egyesült Királyság webshopjainak forgalma is jelentősen, 38 százalékkal emelkedett, míg a német kereskedőké 24 százalékkal bővült.
Az elemzés szerint az Egyesült Államokban az elektronikai cikkek átlagosan 33 százalékkal olcsóbbak, mint Magyarországon, míg a játékok 35 százalékkal, a ruházati termékek pedig gyakran több 50 százalékkal.
A német kereskedők árait vizsgálva a ruházati cikkeket érdemes böngészni, mivel azok átlagosan 36 százalékkal kerülnek kevesebbe, mint a magyarországi online boltokban.
Az egyesült királyságbeli webshopokban leginkább a divat és szépségápolás területén versenyképesek az árak: ruházati cikkeket körülbelül 40 százalékkal kínálnak kedvezőbb áron, míg a kozmetikumokat átlagosan 30 százalékkal.
Kínában a játékok, az elektronikai és a ruházati cikkek sok esetben több 10 százalékkal kerülnek kevesebbe, mint Magyarországon.
Az Európai Unión kívüli országokból a magánszemélyek 45 euróig vásárolhatnak vám- és áfamentesen. 150 euróig csak áfát kell fizetniük a vásárlóknak, ezt meghaladóan azonban vámköteles a termék. Az Európai Unió vámhatárain belülről rendelt árucikkeket külön nem terheli sem áfa-, sem vámfizetési kötelezettség.
Kapcsolódó cikkek
- Honlap készült az otthoni ápolás tudnivalóinak oktatására
- Legtöbb kereskedő használja a digitális technológiát
- A kínaiak egyre többet költenek az interneten
- Már külföldön is terjeszkednek a nagy hazai e-kereskedők
- A rezsicsökkentés miatt webshopot indított a Prímagáz
- Már a karácsonyfát is a neten vesszük
- Összehasonlítható internetcsomagok a szolgáltatók honlapjain
- FEOSZ: a webáruházak többsége nem ad megfelelő tájékoztatást az elállási jogról
- Meghódítja-e az okostelefon az online vásárlást?
- Töretlen az online kereskedelem növekedése Kínában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mesterséges intelligencia: az új ipari forradalom?
A PwC legújabb tanulmánya szerint a mesterséges intelligencia (AI) a következő tíz évben évente akár egy százalékponttal is gyorsíthatja a globális gazdasági növekedést. Ez a hatás a 19. századi ipari forradalom idején tapasztalt fejlődéshez mérhető.
Új szabályok, magasabb bérek: így alakul idén nyáron a diákfoglalkoztatás
Közeleg a nyári szünet, a diákmunka iránti kereslet pedig már most érezhetően megnőtt. A legnépszerűbb állásokat szinte napok alatt betöltik, miközben a cégek is egyre inkább a diákfoglalkoztatás felé fordulnak – részben az egyszerűsített foglalkoztatás (EFO) szigorodó szabályozása miatt. A Mind-Diák Szövetkezet friss adatai alapján 2025 nyarán az átlagos órabér bruttó 2000 forint körül mozog, de bizonyos – főként gyakornoki – pozíciókban ez akár 3000 forint felett is lehet.
Jövőbe mutató innovációk a Debreceni Egyetemen
A Debreceni Egyetem Informatikai Karán rendezett innovációs workshopon a legújabb informatikai trendeket, köztük a virtualizáció, a felhőalapú rendszerek, valamint a mesterséges intelligencia hálózatépítésben betöltött szerepét vitatták meg szakemberek. A rendezvényt az Informatikai Rendszerek és Hálózatok Tanszék szervezte, és célja az volt, hogy átfogó képet nyújtson a korszerű IT-rendszerek és hálózatok előtt álló kihívásokról és lehetőségekről.
Prémium gépelési élmény kompromisszumok nélkül
Az ENDORFY Celeris 1800 egy innovatív, vezeték nélküli billentyűzet, amely hidat képez a praktikum és a kifinomult használati élmény között. A játékosok, szakemberek és mindennapi felhasználók igényeire szabva ötvözi a célszerűséget a minőségi gépelés iránti elkötelezettséggel – mindezt letisztult dizájnnal és hatásos megjelenéssel.
Sport, játék, film – A Vision AI minden élményt tökéletesít
A Samsung legújabb, 2025-ös audiovizuális termékcsaládja már elérhető hazánkban. A bevezetést egy különleges eseménnyel, a „The Home of Vision” rendezvénnyel ünnepelte a vállalat, ahol látványosan mutatták be a mesterséges intelligencia (AI) alkalmazását a filmnézés, a játék és a sport világában.