Google Glass és hordható okoseszközök a Telenor Okostelefon Akadémián
Az ötödik Telenor Okostelefon Akadémia fókuszában a hordható okoseszközök álltak. Sokan azt jósolják, hogy 2014 a hordható okoseszközök éve lesz. A rendezvényen testközelből megcsodálhattuk a legújabb csúcskészülékeket, és a Google okosszemüvegét is felpróbálhatták a szerencsések.
Karórák és fitneszeszközök széles skáláját mutatták be az 5. Okostelefon Akadémián. A legújabb csúcsmobilok is pózoltak a techcégek standjain: többek között az LG GFlexet, a Samsung Galaxy S5-öt is megnyomkodhatták a résztvevők. De mit ér egy telefon okos kiegészítő nélkül?
LG G Flex
Ez ma még nem biztos, hogy olyan egyértelműen eldönthető kérdés, hiszen ez a tendencia kirajzolódóban van világszerte, de bizony egyre több vállalat nyit ebbe az irányba (lásd Huawei, LG, Samsung, Google, Sony stb.). Már az idei CES-en elkezdődött a hordható okoseszközök dömpingje, amely az MWC-n is folytatódott. És még csak az év elején tartunk…
A Google okosszemüvege is jelen volt a Telenor eseményén, ami azért is nagy szó, mert az egész országban összesen két darab van belőle, ebből az egyik az EU Edge vállalat birtokában. Maróy Ákos, a cég alapítója a szemüveget viselve tartotta meg előadását. 30 szerencsés pedig a standon fel is próbálhatta a nem mindennapi kiegészítőt, amelyhez jelenleg csak az USA kiváltságos és persze szerencsés fejlesztői juthatnak hozzá borsos áron.
A mindennapok trendje lesz?
Van, aki számára ez teljesen evidens, hiszen maga is használ ilyen vagy ehhez hasonló termékeket, ám sok ember nem is tudja, milyen potenciál rejlik ezekben. Az okostelefonok kiegészítőjeként ezek az eszközök egészen új dimenziókat nyithatnak meg előttünk, akár az egészség vagy a sport területén.
A kényelem és funkcionalitás sem utolsó szempont, hiszen ahogy egy hagyományos óra is kiemelt szereppel bír a csuklón viselve, egy fitnesz karperec vagy éppen egy okosóra ezt kiegészítve telefonunkat varázsolhatja kezünkre, és saját magunk őreivé válhatunk azáltal, hogy monitorozhatjuk tevékenységeinket, illetve egészégi állapotunkat (pl. vérnyomás, szívritmus stb.).
Galaxy Gear Fit
Fogyatékkal élők számára jó perspektíva
Persze, mindenre rá lehet húzni még egy bőrt – gondolhatjuk, de jobban beleásva magunkat a bennük rejlő lehetőségekbe, nem is tűnik olyan megfoghatatlannak. Egy mozgássérült számára kifejezetten előnyös lehet például hosszú távon a Google Glass. Itt most nem a következő pár évre gondolok, hiszen mire kiforrja magát a technológia, és többek között magyarul is elérhetővé válik, még sok víz lefolyik a Dunán. Ám a Google nagyon erősen épít a hangutasításokra, ami például egy mozgásában korlátozott ember számára nagyon hasznos lehet. Az eszközzel videót, fényképet készíthetünk csupán néhány szavas utasítás segítségével: „OK, Glass, take a picture/ a video”.
Tény, hogy ez még nem a közeli jövő, hiszen a Glassot is egyelőre csak fejlesztők tesztelhetik és birtokolhatják. Ami viszont jó hír, hogy az API level 15-nek köszönhetően (Android 4.0.3) nagyon könnyű rá alkalmazásokat írni, így csupán a kreativitás szabhat határt, mi lesz a Glassból végül. Most egyelőre csak annyit mondhatunk: „OK,Glass, be smarter!”
Kapcsolódó cikkek
- Még fel sem futott a 4G, máris itt az 5G
- Mobilalkalmazással a mentésben
- A Samsung bemutatta Gear Fit okoskarkötőjét
- Google Glass és Galaxy S5 az Okostelefon Akadémián
- Huawei Talk Band B1 – headset egy okoskarkötőben
- Milliót érhet egy kép a Telenornál
- Okosszemüveggel válnak láthatóvá a rákos sejtek
- Csökkent a Telenor bevétele és nyeresége a negyedik negyedévben
- Egyre több alkalmazást töltünk le
- Deloitte: 2014 az okos eszközök éve lesz
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A magyar ipari dróngyártás Európa csúcsán
Exkluzív eseményen mutatták be október 30-án az ABZ Innovation Kft. legújabb fejlesztésű drónját, amely jelentős előrelépést jelent a hagyományos tisztítási módszerekkel szemben. Az új technológia különösen alkalmas épületek homlokzatai, tetők, ablakok, valamint napelemek hatékony és biztonságos tisztítására. A drón nagynyomású vízsugár-technológiával hatékonyan és biztonságosan végzi el a nehezen hozzáférhető felületek alapos tisztítását.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.