Üzletelne Magyarországgal az Egyesült Királyság
A világ egyik legvonzóbb befektetői piacának számító Egyesült Királyság célja, hogy a közeljövőben szorosabbra fűzze kapcsolatait Magyarországgal. Március elején a kereskedelemfejlesztésért és befektetésösztönzésért felelős államtitkár és közel 40 vállalkozás képviselője látogatott hazánkba a szigetországból.
Az Egyesült Királyság kereskedelemfejlesztésért és befektetésösztönzésért felelős irodája (UK Trade & Investment – UKTI) 2014-es gazdasági céljai közé tűzte ki a kelet-közép-európai régió vezető országaival való üzleti kapcsolatainak fellendítését. Ennek keretében aktívan keresi az üzleti partnereket hazánkban, ezzel párhuzamosan pedig azt is szeretné bemutatni a magyar cégvezetőknek, hogy miért érdemes a szigetországban befektetni.
Ebben a hónapban közel 40 kis- és középvállalkozás képviselője érkezett az Egyesült Királyságból Budapestre, hogy potenciális partnerekkel, disztribútorokkal találkozzanak. Az üzleti delegációt Lord Livingston, az Egyesült Királyság kereskedelemfejlesztési és befektetés-ösztönzési államtitkára vezette, ő nyitotta meg a British Business Centre elnevezésű üzleti központot a Nyugati térnél található Eiffel irodaházban. A központ fő feladata, hogy a hazánk iránt érdeklődő brit cégek – elsősorban kis- és középvállalkozások – számára információkat adjon az üzleti lehetőségekről.
A brit terjeszkedésben gondolkodó magyar befektetők és startupok számára ugyanakkor a UKTI iparágakra specializálódott tanácsadói nyújtanak segítséget. A program azokat a vállalkozásokat támogatja, melyek az Egyesült Királyságot potenciális befektetési célpontként veszik számba üzleti terveikben.
A UKTI Egyesült Királyságot bemutató kisfilmje:
Kapcsolódó cikkek
- Smartmobil 2014: hazai startupok a világsiker küszöbén
- CeBIT: Robotkézfogástól az adatbiztonságig
- Interaktívak és hiperaktívak a tévé előtt
- Nem vágynak a felhőbe a cégek
- Szakmai kihívásokkal és képzéssel tarthatók itthon az informatikusok
- Internettechnológiai hatalommá szeretne válni Kína
- Mobilalkalmazások: kik a legaktívabbak?
- Marketing eszközök arzenálja
- Az Android mindent visz
- 2014 a táblagépek éve lehet
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben
A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.
Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben
Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.
Mesterséges intelligencia által generált könyvek árasztják el az Amazont
Az AI által generált könyvek megjelenése az Amazonon új kihívások elé állítja a könyvkiadást és a szerzői jogi szabályozást. Miközben a technológia lehetőséget ad új tartalmak létrehozására, fontos biztosítani a minőséget és a szerzők jogainak védelmét.
A jövő technológiái 2025-ben: Az MI térnyerésétől az energiaipar átalakulásáig
A mesterséges intelligencia térnyerése radikálisan átalakította a világot, és 2024-ben kiemelkedő szerepet kapott. A technológia folyamatos fejlődése és növekvő népszerűsége várhatóan idén sem fog lassulni, sőt, számos más technológiai területet is jelentős mértékben befolyásolni fog, így például a robotikát, az ellátási láncokat és az energiaipari átalakulást is 2025-ben – derül ki a Capgemini TechnoVision kiadványából.
Mobiltelefonok második élete: A Magyar Telekom újrahasznosítási megoldásai
A Magyar Telekom kutatása szerint a magyar háztartásokban átlagosan 1,7 darab, összesen mintegy 2,7 millió használaton kívüli mobiltelefon található, amelyek leginkább a fiókok mélyén rejtőznek. Az aktívan használt mobilkészülékek átlagos kora 2,8 év, és ezek 11%-a már korábban használt vagy felújított állapotban került jelenlegi tulajdonosaikhoz. A Recommerce, egy mobiltelefonok körforgását támogató európai cég adatai szerint a magyarok 41%-a nyitott arra, hogy megbízható forrásból származó felújított készüléket vásároljon. A Telekom a körforgásos gazdaság elveit követve lehetőséget biztosít arra, hogy a régi, használhatatlan készülékeket újrahasznosítás céljából leadják, a működőképeseket értékesítsék, illetve felújított készülékeket vásároljanak.