Bell Research: a teljesítmény a döntő laptopvásárláskor
A magyaroknak a teljesítmény a legfontosabb szempont laptopvásárláskor, ezt a maximálisan adható 10 pontból 9,2 pontra értékelték a fogyasztók - derül ki a Bell Research által készített felmérésből.
A kutatásból az is kiderült, hogy minden harmadik ember notebookon dolgozik, minden második pedig munkájához legalább havi rendszerességgel használ hordozható számítógépet. A férfiak között több a laptophasználó: mindössze tízből négyen mondták, hogy sosem használnak notebookot, míg a nők közül tízből öten.
A válaszadók 85 százaléka notebook vásárláskor a hordozhatóságot fontosnak, vagy alapvető fontosságúnak ítélte: a megkérdezettek közel fele szerint egy ilyen készülék ideális súlya alulról közelíti a másfél kilogrammot.
Tízből három ember szerint a szín egyáltalán nem fontos, és mindössze ketten keresnek direkt színes, azaz nem fekete vagy ezüst gépet. A nők között a legnépszerűbb a rózsaszín és a fehér, míg a férfiak több mint 80 százalékánál a kék uralma elsöprő.
A kutatás szerint ezzel ellentétben az újdonságokra egyre inkább nyitottak a vásárlók. Habár még csak nemrégiben jelentek meg a magyar piacon az úgynevezett 2 az 1-ben készülékek, amelyeknél a kijelző leválasztható és önálló táblagépként is használható, máris nagy népszerűségnek örvendenek: a válaszadók 71,3 százaléka preferálna ilyen modellt, és átlagosan 15 ezer forinttal többet fizetne érte.
Még nagyobb igény mutatkozik az érintőképernyőre, hiszen a megkérdezettek 76,5 százaléka szeretné ily módon is vezérelni hordozható PC-jét, és ezért mintegy 11 600 forinttal többet is adna - ismerteti a közlemény.
Kapcsolódó cikkek
- Salgótarjánban folytatódik a Digitális Közösség Program
- Teljesítmény alapján vesz laptopot a magyar
- Lezárult a miskolci Digitális Közösség Program második szakasza
- Olaszországi laptoptolvajokat fogtak el Magyarországon
- Rejtett fenyegetés a laptopok BIOS-ában
- Az új ThinkPad X1 Carbon a legkönnyebb 14 hüvelykes ultrabook a világon
- Január közepéig lehet pályázni Miskolcon az ingyen laptopokra
- Toshiba Z-sorozat - tartós, könnyű notebookok üzletembereknek
- Toshiba Satellite Z30 – mobilitás és teljesítmény
- Kortárs képzőművészek kiállítása a laptopról
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Országos mozivetítéssel zárult a Hunyadi sorozat
Húsvét hétvégéjén érkezik a Hunyadi sorozat grandiózus fináléja a TV2 műsorára. A legelhivatottabb rajongók azonban már korábban, április 16-án, szerdán, 19 Cinema City moziban, exkluzív vetítésen élhették át a sorozat záróepizódját, amely látványos csatajeleneteivel kápráztatta el a közönséget.
Kihirdették a Sony World Photography Awards 2025 nyerteseit
A Sony World Photography Awards bejelentette a 18. alkalommal megrendezett verseny győzteseit a londoni díjátadó gálán, ahol a szakma legnagyobbjai ünnepelték az idei nyerteseket és kiemelkedő munkáikat.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.