IDC: az új technológiák teljesen átalakítják a vállalati informatikát
A mobil és a felhő technológia, az adatok ugrásszerű növekedése, a big data, valamint a közösségi média, vagyis együttesen a harmadik platform az elkövetkező néhány év alatt gyökeresen átalakítja a vállalati informatikát - állapítja meg az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és számítástechnikai vállalat tanulmánya.
Az egyre mobilabb ügyfélkörre való tekintettel a vállalatok a közösségi médiát is igyekeznek majd meglévő rendszereikbe integrálni.
Az elemzés ugyanakkor kiemeli, hogy a praktikus használati és költségcsökkentési okokból elengedhetetlenné váló felhő technológia alkalmazása egyúttal reális biztonsági kockázatot is jelent majd a vállalatok számára. Az IDC úgy látja, hogy az informatikai támadások kivédésére szánt csökkenő vállalati költségkeret nem feltétlenül lesz majd elegendő a hatékony védelemre.
A harmadik platform alkalmazása növelni fogja az informatikai vezetők szerepét is a vállalati döntéshozatalban és stratégiai tervezésben, mivel a big data elemzések nélkül már elképzelhetetlen lesz megfelelő üzleti döntéseket hozni - állapítja meg a tanulmány.
Kapcsolódó cikkek
- IDC: növekedésnek indultak az informatikai beruházások Kelet-Közép-Európában
- Az IT és a telekommunikáció uralja a felvásárlások piacát Magyarországon
- Növekszik a félvezető áramkörök világpiaci forgalma
- Megnőtt a kereslet a mobilalkalmazás-fejlesztők iránt
- Megelőzték az okostelefonok a hagyományos mobiltelefonokat
- Fordított áfát javasol az IT-szektorban a Microsoft Magyarország ügyvezetője
- Gartner: az idén tovább nő az informatikai világpiaci forgalom
- IDC: emelkednek az idén az informatikai beruházások az Egyesült Államokban
- IDC: csökkentek a negyedik negyedévben a PC-eladások az EMEA régióban
- IDC: a mobil- és a felhő-technológia előretörésének éve lesz 2013
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben
A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.
Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben
Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.
Mesterséges intelligencia által generált könyvek árasztják el az Amazont
Az AI által generált könyvek megjelenése az Amazonon új kihívások elé állítja a könyvkiadást és a szerzői jogi szabályozást. Miközben a technológia lehetőséget ad új tartalmak létrehozására, fontos biztosítani a minőséget és a szerzők jogainak védelmét.
A jövő technológiái 2025-ben: Az MI térnyerésétől az energiaipar átalakulásáig
A mesterséges intelligencia térnyerése radikálisan átalakította a világot, és 2024-ben kiemelkedő szerepet kapott. A technológia folyamatos fejlődése és növekvő népszerűsége várhatóan idén sem fog lassulni, sőt, számos más technológiai területet is jelentős mértékben befolyásolni fog, így például a robotikát, az ellátási láncokat és az energiaipari átalakulást is 2025-ben – derül ki a Capgemini TechnoVision kiadványából.
Mobiltelefonok második élete: A Magyar Telekom újrahasznosítási megoldásai
A Magyar Telekom kutatása szerint a magyar háztartásokban átlagosan 1,7 darab, összesen mintegy 2,7 millió használaton kívüli mobiltelefon található, amelyek leginkább a fiókok mélyén rejtőznek. Az aktívan használt mobilkészülékek átlagos kora 2,8 év, és ezek 11%-a már korábban használt vagy felújított állapotban került jelenlegi tulajdonosaikhoz. A Recommerce, egy mobiltelefonok körforgását támogató európai cég adatai szerint a magyarok 41%-a nyitott arra, hogy megbízható forrásból származó felújított készüléket vásároljon. A Telekom a körforgásos gazdaság elveit követve lehetőséget biztosít arra, hogy a régi, használhatatlan készülékeket újrahasznosítás céljából leadják, a működőképeseket értékesítsék, illetve felújított készülékeket vásároljanak.