Áttörés előtt a viselhető mobil eszközök piaca
Az amerikai International Data Corporation (IDC) számítástechnikai és távközlési piackutató vállalat felmérése szerint robbanásszerűen növekedés előtt áll a viselhető mobil használati cikkek piaca, miután ezek az eszközök betörtek az életmód- és divatcikkek világába is.
A növekedést elsősorban divatmárka nevek alatt értékesített, viszonylag egyszerű és alacsony árfekvésű, viselhető egyfunkciós készülékek vezetik majd. Olyanok, amelyek dedikált feladatukat általában okostelefonhoz, táblagéphez vagy személyi számítógéphez csatlakoztatva látják el, ilyen például a sportolás közben használatos teljesítmény- vagy pulzusmérő.
A másik piaci szegmens az olyan viselhető eszközöké (okos öltözék kiegészítők), amelyekre már harmadik forrásból származó alkalmazásokat is lehet telepíteni, növelni lehet így funkciógazdagságukat, de feladatukat az elsőhöz hasonlóan okostelefonhoz, táblagéphez vagy személyi számítógéphez csatlakoztatva látják el. Ilyen például az okosóra.
A harmadik piaci szegmens pedig az olyan teljesen autonóm, minden más eszköztől független, az internethez önmaga is csatlakozni képes okos kiegészítőké, mint amilyen a Google Glass is.
Az IDC szerint a viselhető eszközök piaci áttörése már kész ténynek tekinthető, a kérdés már csak az, hogy pontosan mikorra várható, de a piackutató már 2016-ban erre számít.
Az IDC által 50 ezer felhasználó körében világszerte végzett "ConsumerScape 360°" felmérésből a már számos ilyen eszközt piacra vitt Samsung került ki győztesen, mint a viselhető cikkek legmegbízhatóbb márkája, megelőzve sorrendben az Apple, Sony és Google márkaneveket.
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Vége a férfi dominanciának a neten
- Apróságok a fa alá
- 7. alkalommal rendezték meg DE!-T
- Az internetes oldalaknak csak három típusát látogatjuk rendszeresen
- Trendforduló: A mobil eszközökre támaszkodik a szórakoztató elektronikai ipar
- Adatgyárak füstjétől bűzlik az internet - Hozhatnak-e enyhülést a felhők?
- Több mint 800 ezer magyar facebookozik a munkahelyén
- Google: a tanulóképes webes szolgáltatásoké a jövő
- Aktivizálja a nézőt az IPTV
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A jövő jegyzetfüzete: Precizitás, személyre szabhatóság, mesterséges intelligencia
Hányszor hallottad már, hogy „Dolgozz okosabban, ne keményebben”? Ez a jól ismert mondás a hatékony munkavégzés szimbóluma, mégis ritkán gondolunk rá a tanulás kapcsán. Pedig az okos tanulás lényege nem más, mint az, hogy olyan eszközöket használjunk, amelyek valóban támogatják a koncentrált, hatékony munkát.
Sebesség vagy élesség? Az új Evnia monitorral nem kell választanod
A Philips új szintre emeli a játékélményt a legújabb prémium kategóriás gaming monitorával, a Philips Evnia 27M2N3800A-val, amely a forradalmi Dual Mode technológiát kínálja. Ez a fejlett megoldás lehetővé teszi, hogy a felhasználók egyszerűen váltsanak a 4K UHD 160 Hz és az FHD 320 Hz módok között – ideális választás azok számára, akik kompromisszumok nélkül szeretnék ötvözni a villámgyors teljesítményt és a lenyűgöző részletgazdagságot.
Öt technológiai irány, ami újraírja a vásárlói élményt
A technológiai fejlődés megállíthatatlanul alakítja át hétköznapjainkat – legyen szó kommunikációról, vásárlásról vagy napi rutinfeladatok elvégzéséről. A fogyasztók elvárásai folyamatosan emelkednek, és azok a márkák, amelyek nem tudnak lépést tartani, könnyen lemaradhatnak. A kérdés már csak az: merre tart ez az átalakulás? Az alábbi öt trend új alapokra helyezi a vállalatok és fogyasztók közötti kapcsolatot.
Milliárdos befektetés emeli új szintre a magyar játékipart
A Nemzeti Tőkeholding koordinálásában működő Focus Ventures Zrt. kétmilliárd forintos tőkebefektetéssel erősíti meg a hazai videójáték-szektor vezető szereplőjét, a NeocoreGames Csoportot. A forrás hozzájárul a vállalat nemzetközi jelenlétének további bővítéséhez, és segíti a magyar fejlesztők láthatóságát a digitális gazdaság és a kreatív iparágak gyorsan növekvő nemzetközi színterén.