Nemzetközivé nőtte ki magát a Hackathon-in-a-Box
A hétvégi, idei harmadik Hackathon-in-a-Box versenye igazi nemzetközi szintűvé nőtte ki magát. Horvát, szlovén és magyar egyetemisták vágtak neki pénteken a két napos versenynek. 70 diák dolgozott azon a tizenhárom startup projekten, amelyet a helyszínen született 31 ötlet közül választottak ki a résztvevők.
A Hackathon-in-the-Box egyetemi ötletverseny első vidéki rendezvényét Nagykanizsán, a Pannon Egyetemen rendezték meg, ahova a házigazdák, kihasználva a határon átnyúló egyetemi kapcsolatokat, meghívták a horvát és szlovén egyetemek hallgatóit is. A verseny nemzetközi alapokon felépített forgatókönyve kiválóan segítette a közös munkát, olyan mentorok segítségével, mint David Trayford a Singularity University prezentációs trénere.
Birkner Zoltán a Pannon Egyetem Kampusz igazgatója szerint az egyetem legfontosabb feladata a diákok lehetőségeinek kiterjesztése, ezt pedig nem korlátozhatja az, hogy az intézmény vidéken van. A startup kultúra fejlődése lehetőséget ad arra, hogy a szomszédos országok egyetemistái közös, akár a határokon átnyúló ötleteket valósítsanak meg.
A verseny főszervezője Turcsán Tamás Péter évek óta a hazai startup világ szervezője, szakértője úgy fogalmazott, hogy a hazai startup ökoszisztéma a nemzetközi kapcsolatait, rendezvényeit mielőbb fel kell építeni, ehhez pedig az egyetemekről kiinduló utánpótlás építésnek is nemzetközi távlatokban kell gondolkozni. A legnagyobb hazai rendezvények már elindultak ebbe az irányba, a Hackathon-in-a-Box ehhez igyekszik valamennyit hozzáadni.
A nagykanizsai verseny győztese a Tomislav Simpovic vezette, horvát Connectigo lett, amely egy közösségi hírmegosztó szolgáltatás megvalósítását tervezi, a második helyre a kanizsai Make your Event mobil app fejlesztő csapata futott be, míg a harmadik helyet a pécsi Business Goodwill Passport üzleti közösségi oldal tervezői szerezték meg.
A Hackathon-in-a-Box-széria következő versenyét Pécsett rendezik április 25-26-án, s a tervek szerint május közepén még egy budapesti egyetemi versenyre is sor kerül. A versenysorozat legjobbjai az első Demo Day keretében, május végén a Nemzeti Innovációs Hivatal által támogatott Startup Tavasz rendezvényén, a Magyar Innovációs TechShow-n mérik össze a tudásukat hazai és nemzetközi befektetők előtt. Nyáron pedig a Sziget Fesztiválon saját sátorral jelennek meg az első Európai Startup Randevú rendezvény keretében.
A Hackathon-in-a-Box sorozat – egy nonprofit jelleggel működő rendezvény - támogatói között nem csak az olyan innovatív vállalatok találhatók, mint az Ericsson, vagy a Ustream, hanem a startupok jövőjét fontosnak tartó OTP Hungaro-Projekt, Corvinus Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt., Kaerous Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. és Venturio Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt., illetve az olyan sikeres startupok, mint a Statzup és a Sopreso vezetői is segítik a megvalósulását. A verseny fővédnöke Prof. Dr. Cséfalvay Zoltán az NGM gazdaságstratégiai államtitkára.
Kapcsolódó cikkek
- Plüssmackóba épített szenzor győzött a női startup versenyen
- Az Ericsson is beszáll a startup utánpótlásba
- Meghosszabbították a startup verseny jelentkezési határidejét
- BeeSmarter: a Blackbone sikerével zárult a verseny
- Hackathon-in-a-Box: kreatív ötletgyár a startup utánpótlásért
- Véget ért a Bakonyi Bitfaragó Bajnokság
- A Panasonic kihirdette a világversenyek győzteseit
- Programozó verseny középiskolásoknak a Pannon Egyetemen
- Magyar startupokat oktat a Microsoft
- Magyarország legjobb programozója kerestetik
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új szintre emeli a szórakozást a Samsung 2025-ös TV és soundbar termékcsaládja
A Samsung hivatalosan is bemutatta 2025-ös televízió- és hangprojektor kínálatát, amely már elérhető a vállalat webáruházában is Magyarországon. Az elsőként a CES 2025 kiállításon leleplezett új modellek fejlett mesterséges intelligencia technológiákra épülnek, amelyek még személyre szabottabb és magával ragadóbb audiovizuális élményt ígérnek.
Megújult elnökséggel folytatja munkáját a Magyar Marketing Szövetség
Május 14-én tartotta éves közgyűlését a hazai marketing szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ). A tagság egyhangúlag újabb négy évre elnökké választotta Hinora Ferencet (Positive Adamsky), aki immár 12 éve vezeti a szövetséget.
Klasszikus művészet, digitális csavarral – így újul meg a Múzeum+
A Magyar Nemzeti Galéria és a Yettel új szintre emelte együttműködését: a Múzeum+ estek megújult formában térnek vissza, és a Múzeumok Éjszakájára is külön programmal készülnek.
Rendszám alapján működő automata parkolás az Allee-ban
Az Allee Bevásárlóközpontban egy új, rendszámfelismerésen alapuló parkolási rendszer lépett életbe, amely automatikus be- és kihajtást tesz lehetővé. Az újítás célja, hogy kényelmesebb, gyorsabb és környezetbarátabb parkolási élményt nyújtson a látogatók számára, miközben csökkenti a várakozási időt és megelőzi a torlódásokat.
Technológia és sport találkozása: Partnerség Tadej Pogačar és a Continental között
A Continental stratégiai együttműködést indított a világ egyik legsikeresebb országúti kerékpárosával, a 26 éves Tadej Pogačarral. A partnerség alapját közös értékek képezik: a kiemelkedő teljesítmény, a biztonság és az egymás iránti tisztelet a közutakon – legyen szó autósokról vagy bringásokról.