Media Hungary 2014: Ki éli túl a digitális vihart?
Az újgenerációs technológiák újrarajzolják a fogyasztói szokásokat és a média világát
Égető kérdéseket boncolgat a médiavilág jelene és jövője kapcsán az idén tizenkilencedik alkalommal megrendezésre kerülő Media Hungary 2014 konferencia. A több mint 200 hazai és nemzetközi előadót felvonultató szakmai gigarendezvény a hagyományos médiától, az internetes újmédián és a mobil kommunikáción át a hirdetési piacig az iparág teljes spektrumának aktualitásait szedi ízekre.
Két napra ismét a Balaton-partra költözik a hazai médiavilág krémje: 2014. május 13–14-én, Siófokon rendezik meg a Media Hungary 2014 konferenciát. Az idén tizenkilencedik születésnapját ünneplő szakmai fórumra több mint 1300 látogatót, a magyar média és kommunikációs szakma legbefolyásosabb szereplőit várják a szervezők.
A médiapiac legátfogóbb hazai konferenciája komplexen felöleli a média világával kapcsolatos aktuális kérdéseket és legfrissebb trendeket. Több előadás és fórum az iparág egyik legforróbb témáját járja körül, nevezetesen, hogy a digitális forradalom milyen kihívások és döntések elé állítja a hagyományos médiát globális és hazai szinten egyaránt.
A Media Hungary 2014 konferencián többek között olyan jelentős médiapiaci szereplők és nemzetközi nagyvállalatok szakemberei is előadnak, mint a Google, a Sanoma, a Ringier, az Axel Springer, a Pannon Lapok Társasága, az RTL Klub, a TV2, az MTVA, az Index, az Origo, a Metropol, a Vodafone, a Magyar Telekom vagy a Telenor.
Z-faktor és Second Screen, vagyis a generációk harca?
A médiaipar egyik nagy megoldandó feladata, hogy a „digitális bennszülötteknek” nevezett generáció (2000 után születettek) már teljesen másként fogyasztja az audiovizuális tartalmat, mint szüleik. A mai tizenévesek párhuzamosan akár 2-3 különböző képernyőt (televízió, okostelefon, tablet) képesek figyelemmel kísérni. Az X, Y, Z generációk között pedig nemcsak médiahasználatban, hanem a tartalom típusát tekintve is hatalmas különbségek vannak. A konferencián éppen ezért szó lesz arról is, hogy milyen műsor- és tartalomtípusok uralják ma a televíziózást és az internetet, illetve mit és milyen médiumokon hoz majd a jövő…
Hungarikumok vagy nemzetközi receptek?
Szintén a televíziós tartalmakhoz kapcsolódó témakör, hogy a tévécsatornáknak saját fejlesztésű műsorok készítésébe vagy inkább külföldön bevált formátumokba érdemes-e invesztálni. A konferencia arra a sokakat foglalkoztató kérdésre is keresi a választ, hogy más-e illetve más kell-e legyen egy műsor attól, hogy a közszolgálati vagy ha a kereskedelmi tévén kerül adásba.
A dokucsatornáké a jövő?
Mind a gyerekek, mind szüleik körében egyre népszerűbbek a dokumentumfilmes csatornák. Milyen szerepet töltenek be ezek a médiafogyasztásban, folytatódik-e a területszerzésük vagy inkább visszaszorulnak?
Hogyan alakítja át életünket a digitális televíziózás?
Az egyre inkább terjedő, digitális televíziózást lehetővé tevő set-top boxok óriási mennyiségű, az egyes háztartások szokásait, preferenciáit jelző adatot halmoznak fel. A konferencia keretében olyan kérdésekre keresik választ, mint, hogy milyen technikai és jogi feltételekkel és milyen célra hasznosíthatók ezek az adatok?
Mégsem kell temetni a nyomtatott sajtót?
Néhány éve még sokan a nyomtatott sajtó végét jósolták. Mára azonban világossá vált, hogy a print termékek képesek a megújulásra: a digitális kor jelentette kihívásokra leggyorsabban és/vagy leghatékonyabban reagáló kiadók új bevételi forrásokat kutattak fel, átalakították üzleti modelljüket, hatékonyabbá tették működésüket – egyszóval nem csak a túlélésre rendezkedtek be, hanem a javukra is fordították a változásokat.
Kapcsolódó cikkek
- Indul a Big Blog Exchange
- Három évet kapott az internetes álhír-terjesztő
- Gyökeresen átalakul a televíziós médiapiac az Ericsson szerint
- Álhírek online terjesztéséért állítottak bíróság elé egy kínai férfit
- Büntetni fogják a lájk-kéregetőket
- Gyengébb a vártnál a "kínai Twitter", a Sina mikroblog befolyásoló ereje
- LInKE: személyre szabott tartalom nem csak ismerősöktől
- Csizmazia-Darab István az „Év információbiztonsági újságírója”
- Először jelent meg robot írta tudósítás online napilapban
- Facebookoznak és blogolnak a magyar újságírók
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egy évszázada a mobilitás élén
Az Emil Frey cégnév összeforr a minőséggel, hitelességgel, iránymutatással és a vevőközpontúsággal. A vállalat úttörő szellemisége 100 év múltán sem csorbult, sőt hitvallásával újabb és újabb területeken válik meghatározóvá. A századik születésnapot a magyar képviselet Prestige Day keretében ünnepelte partnereivel Zsámbékon, a DrivingCampen.
A Thermaltake bejelentette a The Tower 600 sorozatú toronyházakat
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 600 közepes kialakítású toronyházak megjelenését fekete, Snow, Hydrangea Blue és Matcha Green színekben.
Huawei: Az intelligens technológiák 2030-ra 16 billió dollárral növelhetik a globális GDP-t
A Huawei több mint tíz intelligens hálózati terméket és megoldást mutatott be az idei, müncheni Huawei Network Summiton. Az új Xinghe hálózati megoldások lehetővé teszik a rendkívül gyors adatátvitelt és a nagy teljesítményű hálózati környezetek kiszolgálását, ezzel elősegítve Európa digitális és intelligens fejlődését. Az eseményen több mint ezeregyszáz iparági szakértő, technológiai vezető és partner vett részt több mint 30 országból, köztük Németországból, Franciaországból, Olaszországból, Svájcból, Spanyolországból, Törökországból és Magyarországról is.
Vége a közösségi oldalak önkényének? Már indokolniuk kell, ha törölnek valamit
Az online platformok használata során – ideértve különösen a különböző közösségi és tartalommegosztó oldalakat – a felhasználók gyakran szembesülhettek azzal, hogy egy-egy bejegyzésük, hozzászólásuk, de akár a profiljuk is anélkül került korlátozásra vagy törlésre, hogy az érintett szolgáltató ezirányú döntését indokolta volna.
A CFO-k felvették a technológia diktálta tempót
A hazai pénzügyi vezetők (CFO-k) egyre komfortosabbak az új technológiai megoldásokkal, de komplexebb szabályozói megfelelésekkel és folyamatos költségcsökkentési nyomással kell szembenézniük. Arra számítanak, hogy az automatizáció és a digitalizáció térnyerése alapvetően alakítja át a szerepüket – derül ki a PwC 6. alkalommal elkészített Pénzügyi Vezetői Felméréséből.