Media Hungary 2014: van élet a felhőn kívül?
Megállíthatatlan a „Z generációs” médiatechnológiák forradalma
A digitális eszközök és médiatechnológiák megváltoztatják életünket. A hagyományos televíziózás és a nyomtatott sajtó a helyét keresi az új világban, vagy a túlélésért küzd, a „Z generációs” kütyük és alkalmazások törnek előre a médiahasználatban és meghatározzák fogyasztási szokásainkat is. Ki nyeri meg a háborút? Mit nézünk mobilunkon? Mit árul el rólunk a digitális lábnyomunk? Melyik mobil operációs rendszer lesz a győztes? Hogyan gazdagodhatunk meg a Youtube-on? Ilyen kérdésekre is keresi a válaszokat az idén tizenkilencedik alkalommal megrendezendő Media Hungary.
A „Z generációs” technológiák forradalma óriási kihívások elé állítja a hagyományos televíziót, és a nyomtatott lapokat, melyek csak teljesen új szolgáltatások és üzleti modellek bevezetésével élhetik túl a digitális vihart. A 2014. május 13–14-én Siófokon megrendezésre kerülő Media Hungary komplex képet ad a hagyományos média és az újgenerációs médiahasználat jelenéről és jövőjéről.
Az idei Media Hungary konferencián több mint 200 hazai és külföldi szakértő tart előadást, vagy vesz részt fórumbeszélgetéseken az iparágat érintő aktualitások kapcsán. A kétnapos rendezvényre több mint 1300 látogatót várnak a szervezők.
Már levegőt is okoseszközön veszünk
Az ország több mint fele rendszeresen internetezik, szinte mindenkinél ott a mobil, majd 5 millióan használják a közösségi médiát. Egyre többen már csak háttérzajnak kapcsolják be a tévét és közben akár egyszerre több okoseszközzel is a neten szörfölnek, lájkolnak, csetelnek, híreket olvasnak vagy éppen videókat néznek. Egyértelművé vált, hogy a tartalomszolgáltatás jelenlegi és jövőbeli elsődleges platformját az internet, illetve a mobil- és okoseszközök jelentik. A Media Hungary mélységében tárja fel, hogy melyek a mobilpiac legfontosabb trendjei, milyen üzleti modellek alakultak ki és miből generálódnak a bevételek. Az eseményen iparági szakértőktől továbbá arra is választ kaphatunk, hogy hogyan áll jelenleg az operációs rendszerek versenye, és milyen platformokat preferálnak a tartalomszolgáltatók.
A „holtidő médiája”, avagy mit babrálsz a mobilodon?
Egy másik izgalmas téma a „holtidő médiája” azaz, hogy tartalomfejlesztési szempontból hogyan lehet kihasználni azt a jelenséget, hogy az okoseszközökkel felszerelt felhasználó, amint minimális holtideje adódik, azonnal a mobilját vagy tabletjét kezdi el nyomkodni utazás közben, vagy ha bárhol várakoznia kell. Vajon csak a játékoknak és a híreknek van esélyük a holtidőben a figyelem lekötésére, vagy más tartalmak és alkalmazások is labdába rúghatnak?
Big Data: tudom mit ennél jövő nyáron
A nagy szupermarketek pénztári és készletnyilvántartó rendszereiben felhalmozódott irgalmatlan mennyiségű adatból precízen modellezhető, hogy aki egy bizonyos fajta kenyeret vásárol, az milyen margarint szeretne rákenni. Ahogy az is, hogy mekkora csomagkedvezményt kell adni e két termékre ahhoz, hogy a vásárló mindjárt kettőt vegyen belőlük. A konferencián kiderül, hogy hogyan jelenik meg a „big data” a hirdetések tervezésében, a reklámeszközök és csatornák megválasztásában.
Gazdagodj meg a YouTube-on!
Egyre több hír röppen fel arról, hogy a YouTube-ra feltöltött, nagy nézettséget elérő videók viszonylag szép summát is hoznak a készítőiknek. Ezt a is kivesézi az idei Media Hungary két olyan hazai vállalkozás szemüvegén át, melyek életében gyökeres fordulatot jelentett megjelenésük a videómegosztó oldalon.
Mutasd a lábnyomod, megmondom ki vagy!
Munkahelyi megítélésünk szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy milyen tartalmakkal van tele közösségi médiás üzenőfalunk, mit osztunk meg, mit lájkolunk. Minden munkatárs hagy maga után digitális lábnyomot. A közösségi médiából rengeteg olyan dolgot is megtudhatunk kollégáinkról, amit egyébként nem. Csapda ez vagy lehetőség? Hogyan használják például a HR szakemberek a közösségi szájtokat?
Kapcsolódó cikkek
- Akkor most mi van jogilag a kommentekkel?
- A megbízható szállítás fontosabb a vaterázóknak, mint a gyorsaság
- A magyarok negyede vesz igénybe ingyenes online telefonos szolgáltatást
- Media Hungary 2014: Ki éli túl a digitális vihart?
- Három évet kapott az internetes álhír-terjesztő
- Álhírek online terjesztéséért állítottak bíróság elé egy kínai férfit
- Áttörés előtt a viselhető mobil eszközök piaca
- Interaktívak és hiperaktívak a tévé előtt
- Az egész világon elérhető ingyenes internetet tervez egy amerikai szervezet
- Kihirdették a legjobb európai gyermekbarát tartalom díj győzteseit
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Galaxy Z Fold7: A Samsung eddigi legvékonyabb és legokosabb hajlítható telefonja
A Samsung hivatalosan is bemutatta legújabb hajlítható okostelefonját, a Galaxy Z Fold7-et, amely a márka dizájnját, csúcsteljesítményét, kamerainnovációit és AI-alapú funkcióit ötvözi egy ultravékony és könnyű készülékben. A modell a Galaxy Ultra élményt kínálja, miközben egy kihajtható, nagy méretű kijelzőn nyújt fokozott hatékonyságot és felhasználói élményt.
Szegeden felpörögnek a bitek: Átadták az MI-alapú szuperszámítógépet az SZTE-n
2025. július 8-án ünnepélyesen átadták a Szegedi Tudományegyetemen (SZTE) azt az 1,75 petaflops teljesítményű szuperszámítógépet, amely a Mesterséges Intelligencia Kompetenciaközpont (IKIKK) szakmai támogatásával az egyetem mesterségesintelligencia-kutatásait szolgálja. A csúcstechnológiás eszköz nemcsak az MI fejlesztésében, hanem más tudományterületek munkájában is új távlatokat nyithat.
Mostantól Apple, Huawei és Xiaomi mobilodat is beszámítják a Samsung márkaboltokban
Korábban a hivatalos Samsung márkaboltokban kizárólag a gyártó saját készülékeit lehetett beszámíttatni új telefon vásárlásakor. A Rejoy.hu-val létrejött új együttműködésnek köszönhetően azonban mostantól az Apple, Xiaomi és Huawei márkájú, használt okostelefonokat is elfogadják, így ezek beszámítási értékével is csökkenthető az új Samsung mobil vételára.
Több száz terminál, nulla készpénz – Így vásárolhatunk a Magyar Nagydíjon
A magyar tulajdonú Festipay gondoskodik a készpénzmentes fizetésről a Hungaroringen megrendezett 40. Formula–1-es Magyar Nagydíj ideje alatt. A cég a pálya teljes vendéglátó-területén több száz érintésmentes terminált üzemeltet, ahol a látogatók bankkártyával, mobiltelefonnal vagy Festipay kártyával fizethetnek. Azok számára, akik készpénzzel érkeznek, feltöltőkártya áll rendelkezésre, amelynek fel nem használt egyenlege a rendezvény végén díjmentesen visszaváltható.
A jövő mérnökei az Audi-gyár fenntarthatósági táborában
Tizenhét ország hallgatóit vonzotta idén a győri Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria közös nyári programja, az Audi Development Camp. Az immár ötödik alkalommal megszervezett tábor idén a fenntarthatóság és az innováció metszéspontján kínál valós ipari kihívásokat a fiatal tehetségek számára. A fókuszban ezúttal az Audi győri gyárának vízgazdálkodási rendszere áll, ESG-szempontú elemzésen keresztül.