Frissítette algoritmusát a Google

Czipperer Dia, 2014. május 20. 15:33

Jelentősen átalakult a találati lista a Google-ön, amely annak köszönhető, hogy a keresőóriás ismét átalakította algoritmusát. Az adatokból úgy tűnik, a mosatni változás vesztesei egyértelműen a nagy márkák.

Komoly algoritmus frissítésen esett át a Google keresője. Az ite.hu arról számolt be, hogy az idei év talán legjelentősebb módosítása történt az algoritmusban.

 

Az újítás a találati listákat érintette, a weboldalak sorrendje jelentős mértékben megváltozott globális szinten. Mindez pedig a nagy cégeket, márkákat érintette leginkább, akik nem potzitívan irányba mozdultak el a találati listákon.

 

A kicsik jól jártak 

 

Érdekes, hogy míg a nagyok szívják a fogukat, és azt tapasztalják, hogy a jelenlétük a találati listákon egyre inkább visszaesett, addig a kisebb weboldalak egyre több helyet kapnak a találatok között, az ő helyezéseik a nagyokéval szemben javultak.

 

Az ite.hu a Searchmetrics adatsorára hivatkozik, amely szintén azt igazolja, hogy a nagy külföldi hírportálok és magazinok megjelenése a találatok között csökkent az elmúlt időszakban.

 

Panda algoritmus

 

A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek úgy vélik, a változások hátterében a Google Panda algoritmusa állhat. Ennek bevezetését már korábban bejelentették – egy márciusi konferencián.

 

Az algoritmus célja éppen az, amit most a keresőben tapasztalhatunk: a kisebb weboldalak jobb helyezésének biztosítása, és emellett igyekszik orvosolni a korábbi algoritmus futások hibáit is.

 

A helyzet azonban még tovább bonyolódhat az elkövetkezendő időszakban, ugyanis a szakemberek májusban várják a Pingvin algoritmus futását is.

 

Képek: techwyse.com; mccauleyadvertising.com

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

 
A Google NeuralGCM modellje gyorsabb és pontosabb időjárás előrejelzést készít a hagyományos modelleknél.

2025. február 1. 13:44

Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?

Annak ellenére, hogy egyre többen használnak hirdetésblokkolókat és kifinomult biztonsági szoftvereket, a hirdetéseken keresztül terjedő rosszindulatú szoftverek még mindig nagy problémát jelentenek az ESET kiberbiztonsági szakértői szerint – különösen, ha azok legitim webhelyek hirdetéseiként jelennek meg. Árulkodó adat, hogy 2023-ban a Google több mint 1 milliárd hirdetést blokkolt vagy távolított el, amelyek között számos rosszindulatú programokat népszerűsítő reklám is volt.

2025. január 30. 14:34

Magyarországra is megérkezett a világ első kereskedelmi forgalomban kapható humanoid robotja

Az Unitree Robotics hivatalos közép-európai márkaképviseleténél januártól a magyar piacon is elérhető az Unitree G1 AI támogatású emberszabású robot. A tavasszal bejelentett eszköz fontos fordulópontot jelenthet a humanoid robotok tömeges elterjedésének előmozdításában, mivel most először kapható tömeggyártásban előállított, bárki számára megvásárolható, valós méretű humanoid. 

2025. január 28. 12:57

Rekordárbevételt ért el az LG 2024-ben

Közzétette 2024-es pénzügyi eredményeit az LG Electronics (LG): a dél-koreai vállalat a története legnagyobbjának számító 87,73 ezer milliárd von (62,89 milliárd dollár) konszolidált bevétel mellett 3,42 ezer milliárd von (2,45 milliárd dollár) üzemi nyereséget ért el.

2025. január 23. 19:26

9 év után új elnök az IAB Hungary élén

Új elnököt és elnökséget választott a 2025-2027-es ciklusra a digitális hirdetési piac legnagyobb hazai szakmai szervezete, az IAB Hungary.

2025. január 16. 18:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54