Frissítette algoritmusát a Google
Jelentősen átalakult a találati lista a Google-ön, amely annak köszönhető, hogy a keresőóriás ismét átalakította algoritmusát. Az adatokból úgy tűnik, a mosatni változás vesztesei egyértelműen a nagy márkák.
Komoly algoritmus frissítésen esett át a Google keresője. Az ite.hu arról számolt be, hogy az idei év talán legjelentősebb módosítása történt az algoritmusban.
Az újítás a találati listákat érintette, a weboldalak sorrendje jelentős mértékben megváltozott globális szinten. Mindez pedig a nagy cégeket, márkákat érintette leginkább, akik nem potzitívan irányba mozdultak el a találati listákon.
A kicsik jól jártak
Érdekes, hogy míg a nagyok szívják a fogukat, és azt tapasztalják, hogy a jelenlétük a találati listákon egyre inkább visszaesett, addig a kisebb weboldalak egyre több helyet kapnak a találatok között, az ő helyezéseik a nagyokéval szemben javultak.
Az ite.hu a Searchmetrics adatsorára hivatkozik, amely szintén azt igazolja, hogy a nagy külföldi hírportálok és magazinok megjelenése a találatok között csökkent az elmúlt időszakban.
Panda algoritmus
A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek úgy vélik, a változások hátterében a Google Panda algoritmusa állhat. Ennek bevezetését már korábban bejelentették – egy márciusi konferencián.
Az algoritmus célja éppen az, amit most a keresőben tapasztalhatunk: a kisebb weboldalak jobb helyezésének biztosítása, és emellett igyekszik orvosolni a korábbi algoritmus futások hibáit is.
A helyzet azonban még tovább bonyolódhat az elkövetkezendő időszakban, ugyanis a szakemberek májusban várják a Pingvin algoritmus futását is.
Képek: techwyse.com; mccauleyadvertising.com
Kapcsolódó cikkek
- Új funkciók Androidon a Google kereső „OK Google” hangutasításában
- YouTube videók a Google kiemelt találatai között
- A Yandex új alapokra helyezi a netes keresést
- A Google elszántan küzd a gyermekpornográfia ellen
- Lesújtott a Pingvin algoritmus
- Google+ hashtagek a Google keresőben
- Magunk után is kutatunk a Google-n
- Google: 12 év után forradalmi váltás
- Vetélytársra akadt a Google?
- Easter egg a Google-tól
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével
A Google NeuralGCM modellje gyorsabb és pontosabb időjárás előrejelzést készít a hagyományos modelleknél.
Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?
Annak ellenére, hogy egyre többen használnak hirdetésblokkolókat és kifinomult biztonsági szoftvereket, a hirdetéseken keresztül terjedő rosszindulatú szoftverek még mindig nagy problémát jelentenek az ESET kiberbiztonsági szakértői szerint – különösen, ha azok legitim webhelyek hirdetéseiként jelennek meg. Árulkodó adat, hogy 2023-ban a Google több mint 1 milliárd hirdetést blokkolt vagy távolított el, amelyek között számos rosszindulatú programokat népszerűsítő reklám is volt.
Magyarországra is megérkezett a világ első kereskedelmi forgalomban kapható humanoid robotja
Az Unitree Robotics hivatalos közép-európai márkaképviseleténél januártól a magyar piacon is elérhető az Unitree G1 AI támogatású emberszabású robot. A tavasszal bejelentett eszköz fontos fordulópontot jelenthet a humanoid robotok tömeges elterjedésének előmozdításában, mivel most először kapható tömeggyártásban előállított, bárki számára megvásárolható, valós méretű humanoid.
Rekordárbevételt ért el az LG 2024-ben
Közzétette 2024-es pénzügyi eredményeit az LG Electronics (LG): a dél-koreai vállalat a története legnagyobbjának számító 87,73 ezer milliárd von (62,89 milliárd dollár) konszolidált bevétel mellett 3,42 ezer milliárd von (2,45 milliárd dollár) üzemi nyereséget ért el.
9 év után új elnök az IAB Hungary élén
Új elnököt és elnökséget választott a 2025-2027-es ciklusra a digitális hirdetési piac legnagyobb hazai szakmai szervezete, az IAB Hungary.