eNET: várakozáson felül teljesített a hazai online kiskereskedelem
217 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le tavaly a magyarországi online kiskereskedelmi webáruházak, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 3,1%-a. Nő a mobilos és tabletes értékesítések száma, és továbbra is a személyes átvételt kedvelik a magyarok - derül ki az eNET kiskereskedelmi kutatásából.
Az utánvétes fizetés aránya kissé csökkent ugyan, de 2013-ban is megőrizte vezető szerepét. A korábbi évekhez képest azonban többen választották személyes átvétel esetén a bankkártyás fizetést.
Az összes vásárlást tekintve az átlagos kosárméret 7800 forint volt, ami 300 forintos növekedés a 2012-es évhez képest.
A vásárlások értékét tekintve arányaiban a futárszolgálattal történő kiszállítás a legnépszerűbb, de évről évre nő a személyes átvétel aránya boltokban, illetve valamilyen átvételi ponton.
A hazai webáruházak közül is egyre többen optimalizálják mobil eszközökre a weboldalukat vagy fejlesztetnek mobilalkalmazást. Nő a mobil platform súlya az onnan érkező látogatók, illetve vásárlók számát, és a forgalmat tekintve is. A teljes online forgalomnak már csaknem 5 százaléka bonyolódott mobil platformról.
A webáruházi felmérést az eNET 2014. március-áprilisban készítette, az összes magyarországi webáruház körében. A kutatásokban nem szerepelnek az online értékesített szolgáltatások. A lakossági kutatás májusban készült 1218, 18 évesnél idősebb gyakori internetező megkérdezésével.
Kapcsolódó cikkek
- A Pannon Szoftver 110 milliós beruházással fejleszt online kereskedelmi rendszert
- Mit tartogat a Google Shopping doboz a hazai e-kereskedelmi piac számára?
- Az online vásárlások növekedésére számít a Paypal
- Milyen a hazai online vásárló?
- Mezőgazdasági tudásközpont létrehozását célzó kutatás indult
- A webes értékesítés legújabb trendjei
- Új korszakot nyit a Sanoma a hazai e-kereskedelemben
- Szervezeti átalakulás az e-kereskedelmi guru, Allegro Groupnál
- Magyarország legnépszerűbb webshopja kerestetik
- A webáruház új trendjei
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?