A közösségi média fortélyai a KKV-AKADÉMIÁN

Czipperer Dia, 2014. május 23. 13:32

A Piac és Profit KKV-AKADÉMIA hetedik rendezvényén a közösségi oldalak kerültek fókuszba a trendektől a technológiától át egészen a legjobb praktikákig.

Számos hasznos tanács és új trend került terítékre a Piac és Profit KKV-AKADÉMIA hetedik rendezvényén. A közösségi oldalak köré szerveződött témák révén a résztvevők megismerkedhettek a legújabb trendekkel, a hasznos módszerekkel és a technológiai oldalba is betekintést kaphattak.

 

 

Előtérbe került a Facebook, hiszen a legtöbb cég itt van jelen, ez a legnépszerűbb közösségi média csatorna. Ám nem olyan régen a Facebook jelentősen megváltoztatta algoritmusát, amely megnehezíti az oldalaknak a rajongók elérését.

 

Klausz Melinda, közösségi média specialista előadásában megdöbbentő adattal szolgált. Az új Facebook motorral már az is kiemelkedőnek számít, ha egy oldal a rajongóinak 6%-át képes elérni a posztjaival. Ezzel az oldalakat abba az irányba tereli a szolgáltatás, hogy minél többet hirdessenek. Ám ez sem mindegy, hogyan teszik. Fontos előtte feltérképezni a rajongók összetételét, csoportosítani őket, és csak ezután érdemes a hirdetések felé kacsingatni, és kiválasztani a számunkra leghatékonyabb megoldást.

 

A nyereményjátékok is sokat segíthetnek, ám ezzel nem árt vigyázni, ugyanis a Facebook nem enged mindenféle nyereményjátékot. Lehet, hogy sokan nem tudják, de kifejezetten tiltja az oldal a megosztásokon alapuló nyereményjátékokat. Csak a like-okra épülő megoldást fogadják el, bár sokáig ez is tiltott volt.

 

Ormos Zoltán, jogi szakértő felhívta a figyelmet arra, fontos, hogyaz oldalak tájékozódjanak alaposan, mielőtt bármi hasonlóba belefognának, ugyanis a Facebook bárkit és bármikor törölhet az oldalról. Számos olyan példát felhozott azzal kapcsolatban, hogyan tűnt el egy több tízezres rajongótáborral rendelkező cég egyik napról a másikra a Facebookról.

 

Egy oldalt is ajánlott, ahol magyarul, közérthetően és legfőképpen röviden tájékozódhatnak az egyes oldalak a Facebook felhasználási szabályzatáról. Érdemes a usersdigest.net oldalán bővebben is körülnézni, hiszen számos más népszerű szolgáltatás ÁSZF-je (általános szerződési feltételek) megtalálható itt.

 

Azonban hiába vagyunk mindezzel tisztában, és költünk hirdetésekre, szervezünk nyereményjátékokat, mindennek az alapja a megfelelő kommunikáció. Bedy Krisztina, az Avantgarde Group ügyvezető igazgatója hozott fel számos példát arra vonatkozóan, hogyan lehet az egyes helyzeteket megfelelően vagy éppen rosszul kezelni. Minden eshetőségre fel kell készülnie annak, aki az adott oldalt kezeli. Jöhetnek negatív visszajelzések, melyekre reagálni kell, és nem száműzni őket az éterbe, hiszen azzal pont fordított hatást érünk el. Többen éltek ezzel a lehetőséggel, és mind belebuktak. Akik azonban a helyén kezelték a negatív kritikákat vagy éppen vicces szituációkat, még inkább növelték népszerűségüket. A Samsung és a Cserpes pozitív példái mellett (lásd a lenti képeken) Schobert Norbi nem követendő gyakorlatát is megismerhették a résztvevők.

 

Más közösségi site-ok is előkerültek az előadások során, de tény, hogy legtöbben mégis a Facebookot használják, illetve, ha használnak is más oldalakat, kevésbé aktívak rajta. Fontos azonban mérlegelni, hol a határ a rajongótábor szerzésében. A Facebookot azért választják sokan, mert egy interaktív honlapként is tudják üzemeltetni, és könnyen nyomonkövethetők a statisztikák, elköteleződések. Azonban fontos – ahogy erre több előadó is felhívta figyelmet –, hogy tisztességes módszerekkel építsük a közösséget: a megfelelő tartalom és kommunikáció együtt végül meghozza a gyümölcsét.

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az év legolvasottabb online tartalmai

A tavalyi év során kiemelt figyelmet kaptak a Robert Fico és Donald Trump elleni merényletek, az amerikai republikánusok győzelme és Bassár el-Aszad szír elnök bukása, amelyekről jelentős médiaérdeklődés övezte a világot. Azonban a hazai internetezők érdeklődése inkább a belföldi aktualitásokra és a sporthírekre irányult, nem pedig a nagy nemzetközi eseményekre – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss jelentéséből. A tanulmány a legnépszerűbb hazai hírportálok és Facebook-oldalak publikációit és az azokhoz érkező olvasói reakciókat elemezve mutatja be a magyarok online médiahasználati szokásait 2024-ben.

2025. április 9. 20:39

Itt a HMD válasza az online tér veszélyeire

A gyerekek több mint felét érik online idegenek, és minden harmadik gyermek már kapott olyan felszólítást, hogy a beszélgetését privát üzenetküldő alkalmazásokba vigye át – derült ki a HMD és a Perspectus Global által készített globális kutatásból, amely 25 000 gyereket és felnőttet vont be. 

2025. április 5. 16:59

A jövő autós hangrendszere: A kijelző, amely hangot is ad

A Continental az Ac2ated Sound kijelzővel egyedülálló innovációt valósít meg az autóiparban: a kijelző szerepét kibővítve hangszóróként is funkcionál, ezzel új szintre emelve a járművek hangélményét. A kijelző felületének hangforrásként való használata egy teljesen friss perspektívát kínál a felhasználói élmény terén – a hangjelzések, beszédhangok és egyéb hangok közvetlenül a képernyőből hallhatók, így hagyományos hangszórók már nem szükségesek. A technológia alapja a kijelző mögött elhelyezett apró rezgéskeltő egységek, más néven hangaktuátorok, amelyek hanghullámokat generálnak az üvegfelületen.

2025. április 2. 18:19

Díjazták a kimagasló innovációs teljesítményeket

2025. március 26-án az Országház Felsőházi Termében adták át a 2024. évi Magyar Innovációs Nagydíjat és hat további ágazati díjat. A bírálóbizottság, amely tudósokból és elismert gazdasági szakemberekből állt, élén a kulturális és innovációs miniszterrel, a legjobb innovációs teljesítményeket a gazdasági eredmények és társadalmi hasznosság figyelembevételével választotta ki. A Magyar Innovációs Nagydíjat a Cloud Network Technology Kft. nyerte, amely nemzetközi szinten is figyelemre méltó informatikai tesztelési rendszerével érdemelte ki a rangos elismerést.

2025. március 26. 20:23

Virtuális valóság az autonóm járművek fejlesztésében

Évről évre világszerte több millió közúti baleset történik, és ezek túlnyomó része, mintegy 94%-a emberi hibákra vezethető vissza. De mi lenne, ha a járművek képesek lennének előre felismerni a veszélyeket és gyorsabban reagálnának, mint a legjobb sofőrök? Egy magyar kutatólabor, a HUN-REN SZTAKI SCL, a világ vezető technológiai és mérnöki cégeivel együttműködve dolgozik ezen a problémán.

2025. március 25. 17:52

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

2025. április 19. 14:31

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43

A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol

2025. április 11. 13:12