Nem robban be a virtualizáció
A vállalati IT-vezetők szerepe átalakulóban van, nő a befolyásuk a vállalati stratégiára. A virtualizációs szolgáltatások viszont elmosták az IT- és távközlési szolgáltatók közti határt. Az ACE Telecom piackutatási eredményei és az ügyfelek visszajelzései azonban a virtualizációs szolgáltatások fokozatos terjedését jelzik előre, és nem a hirtelen betörést a piacra.
A távközlés hőskorában több évtized is eltelhetett két olyan mérföldkő között, mint Morse elektromos telegráfja (1837), vagy Bell telefonja (1876), ma ezzel szemben hetente lehet olvasni és hallani innovációt, paradigmaváltást, és természetesen költséghatékonyságot ígérő új megoldásokról, megnehezítve ezzel a döntéshozók helyzetét. Változóban van a vállalati IT-vezetők szerepe is, egyre inkább válnak innovációs tanácsadóvá, döntéseik hatása megnövekedett az üzleti stratégiára nézve is. Nekik kell mérlegelni, hogy melyik technológiai újítás marad csupán ígéret, és melyek eredményezhetnek valóban versenyelőnyt.
Az IT-szolgáltatók élen járnak a sok előnnyel kecsegtető megoldások bejelentésében. Kivételt képez ez alól a virtualizáció, annak ellenére, hogy alapvetően ez is IT-szolgáltatás.
Farmosi Attila, az ACE Telecom ügyvezetője elmondta: „A távközlési cégek két szempontból is helyzeti előnyben voltak a virtualizáció esetében. Egyrészt az eszközgyártás fejlődésével felszabadultak korábban távközlési célokra használt kapacitásaink, másrészt mi a virtualizációs szolgáltatásokhoz szükséges kommunikációs kapcsolatot is tudjuk biztosítani. Így az ügyfél csak egy szolgáltatóval van kapcsolatban, ami a felmerülő kérdéseknél növeli a hatékonyságot, elkerülhetővé válik a szolgáltatók egymásra mutogatása”.
A virtualizációs szolgáltatások költséghatékony és rugalmas megoldást kínálnak az elavult IT-eszközök kiváltására. Több lépésben bevezethetőek, kapacitásuk igény szerint könnyedén és rugalmasan változtatható. Az ACE Telecom ügyféltapasztalatai azt mutatják, hogy a felhasználók virtualizációs szolgáltatásokkal házon belül először többnyire a telefonközpontokat és a szervereket (elsőként a webszervereket) cserélik le, majd ezt követően váltják ki munkaállomásaikat virtuális desktopokkal és vékonykliensekkel.
Hozzátette, hogy a virtualizációs megoldások külön-külön is teljes értékűek, és nincs minden vállalkozásnak feltétlenül azonnal szüksége mindegyikre. Nem számítunk a robbanásszerű elterjedésükre. Végeztünk piackutatásokat, amelyek az ügyfeleink visszajelzéseivel egybecsengően azt támasztják alá, hogy a piac és a vállalatok egyaránt lépésről-lépésre váltanak virtualizációs szolgáltatásokra.
Az ACE Telecom által végzett piackutatások eredményei alapján jellemzően azok a nagyobb vállalatok váltanak elsőként virtualizációs szolgáltatásokra, ahol az informatikai vezetők már jól ismerik azok előnyeit. Használatukkal nem csak a költségeket tudják csökkenteni, de agilisabbá is teszik a vállalatot azáltal, hogy IT eszközeik kapacitásának rugalmas változtatásával képessé válnak reagálni a piac minden rezdülésére.
A kisebb, elavult eszközökkel rendelkező, vagy most induló, de nagy növekedést tervező vállalatok számára pedig az teszi vonzóvá a virtualizációt, hogy alkalmazásával beruházás nélkül építhetnek ki egy jól működő, rugalmas és nem amortizálódó IT infrastruktúrát, 30-40 százalékkal alacsonyabb havi kiadás mellett.
Kép: itlinkmaine.com
Kapcsolódó cikkek
- Megvannak a TechShow, a CESA és a Fintech&Sales Demo Day döntősei
- A közösségi média fortélyai a KKV-AKADÉMIÁN
- Az online vásárlások növekedésére számít a Paypal
- Magyarországon alacsony szintet ér el a mobilinternet-használat
- Tíz év a szuperszámítástechnika mércéjével
- A kaméleon a Google felhőjébe költözött
- Nyomtató trendek a KKV szektorban
- Az Eaton virtualizációs fejlesztésekkel készül 2014-ben
- Media Hungary 2014: van élet a felhőn kívül?
- Nincs versenyképesség szuper-számítástechnika nélkül
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új digitális marketing konferenciát szervez a Magyar Marketing Szövetség
A Magyar Marketing Szövetség 2025. március 5-én az Etele Cinema-ban hagyományteremtő szándékkal indítja útjára a Digital Marketing Forumot. Az esemény küldetése a Magyarországon működő cégek, szervezetek digitális érettségének és üzleti növekedésének marketingeszközökkel történő támogatása. A témák között kiemelt helyet kapnak majd a mesterséges intelligencia napi tevékenységekbe történő implementálásának széleskörű lehetőségei is. A digitális marketing aktuális témái mellett a fórumon kerül majd sor a Marketing Diamond Awards, az Év Honlapja Díj, a Városmarketing, valamint az idén újra életre hívott Sportmarketing Diamond Awards elismeréseinek átadására is.
Digitális forradalom a transzformátor-alállomásokban
Nagy nyomás nehezedik az energiaszektorra. A németországi elosztóhálózat-üzemeltetőknek gyorsan fel kell készíteniük infrastruktúrájukat az energetikai átállásra.