Több százmillió internet-fogyasztót műholdakról akar elérni a Google
Több mint egymilliárd dollárt tervez költeni arra a Google, hogy az internet-hozzáférést műholdak segítségével a Föld olyan vidékeire is kiterjessze, ahová eddig még nem ért el a világháló - közölte a The Wall Street Journal.
A Google a műholdakon kívül azzal is kísérletezik, hogy léggömbökről (Project Loon) és napenergiával hajtott, pilóta nélküli repülőgépekről biztosítsa a szélessávú összeköttetést az eddig még senki által meg nem hódított piacokon, amelyek több százmillió potenciális fogyasztót jelentenek. A cég a drónos internetszolgáltatás fejlesztése érdekében vásárolta fel a Titan Aerospace nevű vállalatot.
Szakértők szerint a ballonok és a pilóta nélküli gépek, valamint a műholdak kiegészítik majd egymást. A Google műholdas projektjének költségei első lépcsőben 1-3 milliárd dollár között lehetnek, de egyes szakértők azt sem tartják kizártnak, hogy a teljesen kifejlesztett vállalkozás költségei 20 milliárd dollárra rúghatnak majd.
A lap szerint több Szilícium-völgyi cég, így a Facebook is azzal kísérletezik, hogy a felhasználóit a levegőből érje el. A próbálkozások azonban néha látványos bukáshoz vezettek. A 90-es években a Microsoft és Craig McCaw telekommunikációs vállalkozó próbálkozott meg a drónos-műholdas internetszolgáltatással. A Teledisc néven ismertté vált vállalkozásuk azonban 2002-ben műszaki nehézségek és anyagi gondok miatt elbukott - miután 9 milliárd dollárt költöttek rá. Korábban, 1998-ban az Iridium Satellite kért csődvédelmet kevesebb mint egy évvel azután, hogy megkezdte műholdas telefonos és adatközlő szolgáltatását.
Kapcsolódó cikkek
- Bárki törölheti magát a Google-ből
- Törölhetőek lesznek személyes adataink a webről
- A Google autója önmagát vezérli
- Megújult a Google logó, csak nem látszik
- A régióban a magyarok használják a legnagyobb arányban a Google egyes szolgáltatásait
- A Google beelőzte az Apple-t: a világ legértékesebb márkája lett
- Frissítette algoritmusát a Google
- Új vezető a Google Glass csapatának élén
- Már PayPallal is lehet fizetni a Google Play Áruházban
- A Google a Rubik-kocka előtt tiszteleg
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A mesterséges intelligencia korában a mérnöki tudás nagyobb biztonságot ad a munkaerőpiacon
A példátlan ütemű technológiai fejlődés és a mesterséges intelligencia korában a jövőbiztos tudás iránti igény felértékelődik. A munkaerőpiaci jelentések szerint a technológiai szektorban az AI specialisták mellett azok a szakemberek a legkeresettebbek, akik mérnöki tudással is rendelkeznek. A széleskörű, szoftveres és hardveres tudást ötvöző mérnökinformatikus képzések ezért kiemelten fontosak. Hazánkban a fiataloknak ezen a területen kivételes lehetőségeik vannak, ugyanis olyan intézményt is választhatnak, ahol többek között nyelvtechnológiára specializálódhatnak, és később akár az első magyar nyelvi modell fejlesztésébe is bekapcsolódhatnak.
Három éves nagyszabású terv mentén alakul GenAI-alapú vállalattá a Konecta
Az ügyfélélmény és a digitális szolgáltatások terén globálisan elismert Konecta a hét elején bemutatta a Katalyst 2028 névre keresztelt három éves átalakítási tervét, amely az új vezérigazgató, Nourdine Bihmane irányítása alatt fog megvalósulni.
Újratervezésben élik mindennapjaikat a vezérigazgatók
A világ vezérigazgatóinak közel 60%-a arra számít a következő 12 hónapban, hogy a globális gazdasági növekedés felgyorsul, 42% pedig a dolgozói létszám 5%-os növekedésével is kalkulál – áll a PwC 28. Globális Vezérigazgatói Felmérésében, melynek eredményeit tegnap hozták nyilvánosságra a davosi Világgazdasági Fórumon.
Drónszolgáltatásokat nyújtó vállalkozással erősítette meg kapcsolatát a Széchenyi-egyetem
Évek óta meglévő partnerséget erősített meg a Széchenyi István Egyetem és a komplex távérzékelési szolgáltatásokat nyújtó Drónkuckó január 15-én. A dróntechnológiai képzéseket, hallgatói tudományos munkák támogatását és nemzetközi pályázatokat érintő együttműködési megállapodást az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kar vezetése és a cég képviselői az intézményhez tartozó Smart Farm tangazdaságban írták alá.
A nemünk, az életkorunk és a viselkedésünk alapján optimalizálhatja a reklámokat az LG digitáliskijelző-szoftvere
Az LG Electronics (LG) február 4. és 7. között Barcelonában, a 2025-ös Integrated Systems Europe (ISE) kiállításon mutatja be az LG Business Cloud, azaz a vállalat kereskedelmi kijelzőinek és szállodai televízióinak kezelését és üzemeltetését egyszerűsítő online platform továbbfejlesztett verzióját. A bővített platform a vállalati ügyfelek változó igényeire reagál: immár magában foglalja a kültéri digitális kijelzőkhöz kifejlesztett LG DOOH Ads hirdetési megoldást, valamint a rövidtávú bérbeadásra szakosodott vállalkozások számára létrehozott LG Pro:Centric Stay megoldást is.