2018-ra az e-könyvek uralkodnak majd Nagy-Britanniában
A Pricewaterhouse Coopers (PwC) új jelentése szerint az elektronikus könyvek eladása 2018-ra túl fogja szárnyalni a nyomatott változatokét Nagy-Britanniában.
A PwC legújabb jelentése szerint az egyéni fogyasztót célzó e-könyvek piacának értéke – ebbe nem tartoznak bele a tankönyvek és a szakmai kézikönyvek – a jelenlegi 380 millió fontról (142 milliárd forintról) egymilliárd fontra (375 milliárd forintra) fog növekedni 2018-ra. Ezzel párhuzamosan a nyomtatott könyvek eladásai várhatóan egyharmaddal esnek vissza.
A jóslások szerint 2018-ra a nagy-britanniai lakosság 50 százalékának lesz iPad vagy Kindle készüléke, illetve hasonló e-könyv olvasója. A jelentés szerint 2018-ban várhatóan 15,5 milliárd applikációt fognak letölteni Nagy-Britanniában.
A vállalat e-könyv piaci értékelésének eredményei azonban ellentmond a Waterstones könyvesbolthálózat alapítója előrejelzésének, amely szerint „az elektronikus-könyv forradalom” hamarosan hanyatlásnak indul. Tim Waterstone még márciusban beszélt arról, hogy minden jel - különösen Amerikát érintően - arra mutat, hogy az elektronikus könyvek csillaga máris leáldozóban van, és várhatóan Nagy-Britanniában sem lesz más a helyzet.
A PwC illetékese, Phil Stokes szerint azonban az e-könyv piac bővülésének az internet és a fogyasztók új technológiák iránti rajongása a mozgatórugója. A jelentés szerint Nagy-Britanniában a szórakoztató- és médiapiac értéke 2018-ra várhatóan eléri a 64 milliárd fontot.
„A szórakoztató- és médiapiac a digitális forradalom frontvonalában helyezkedik el, mivel termékeik és szolgáltatásaik jelentős része már digitális formában is elérhető” – idézte a szakembert a BBC News.
Képek: talkstandards.com, gigacom.com
Kapcsolódó cikkek
- IDC: jobbak az idei PC-eladások a vártnál
- Brüsszel a robotika kulcsszereplőjévé tenné Európát
- Ericsson: 2015-re több mobil-előfizetés lesz, mint ahány lakosa van a Földnek
- Kevesebben, kevesebbet olvasnak, az e-könyvek viszont egyre népszerűbbek
- 2019-ig háromszorosára nőhet az okostelefon-előfizetések száma
- Fogyasztói hűség az okostelefonok világában – a hang- és adatminőség számít
- A sikerlistát már itthon is self-publishing könyv vezeti
- Nem olvasnak a fiatalok
- Intelligens könyvkötés
- A-tól Z-ig jövő: Knyiga-fesztivál Belgrádban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Országos mozivetítéssel zárult a Hunyadi sorozat
Húsvét hétvégéjén érkezik a Hunyadi sorozat grandiózus fináléja a TV2 műsorára. A legelhivatottabb rajongók azonban már korábban, április 16-án, szerdán, 19 Cinema City moziban, exkluzív vetítésen élhették át a sorozat záróepizódját, amely látványos csatajeleneteivel kápráztatta el a közönséget.
Kihirdették a Sony World Photography Awards 2025 nyerteseit
A Sony World Photography Awards bejelentette a 18. alkalommal megrendezett verseny győzteseit a londoni díjátadó gálán, ahol a szakma legnagyobbjai ünnepelték az idei nyerteseket és kiemelkedő munkáikat.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.
Marketing és kultúra találkozása a megújult Néprajzi Múzeumban
A Marketing Döntéshozók Klubjának áprilisi eseményének a látványos építészeti megoldásairól és különleges atmoszférájáról ismert, új Néprajzi Múzeum adott otthont. Az intézmény nem csupán egy ikonikus látványosság Budapest szívében, hanem egy modern élményközpont is, amely egyre meghatározóbb szerepet tölt be a főváros kulturális életében.