e-kereskedelem változás: a vevő 14 napig elállhat a vásárlástól!

forrás: Prím Online, 2014. június 13. 13:14

A mai naptól, azaz 2014. június 13. péntek 0:00 órától új, az egész EU-ban egységes szabályozás lépett életbe az e-kereskedelemben. A legismertebb változás az elállási jog határidejének 14 napra növekedése, de néhány más szabály is változott.

A 45/2014. Korm. rendelet szabályai ma 0.00-kor léptek hatályba és jelentősen megváltoztatták a webáruházak működésének jogi környezetét. Az új rendelet alapján a mai naptól új szerződési feltételeket kötelesek alkalmazni a webshopok és más e-kereskedelmi szolgáltatók az egész Európai Unió területén. A Kormányrendelet az utolsó nagy aktusa a szektorra vonatkozó jogszabályváltozásoknak. Idén változott az elektronikus kereskedelemről szóló törvény és új Ptk. lépett hatályba március 14-től.


A legfontosabb változások, melyek a mai naptól hatályosak:


- a fogyasztónak 8 munkanap helyett 14 naptári nap áll rendelkezésre arra, hogy minden következmény nélkül elálljon a vásárlástól

- a visszaküldésre is szab már határidőt az új jogszabály, a fogyasztó az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles visszajuttatni az árut a kereskedőnek (azaz maximum a kézhezvételtől számított 28 napon belül)

- a vállalkozás köteles gondoskodni arról, hogy a fogyasztó a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Ha a nyilatkozat megtétele gomb vagy hasonló funkció aktiválásával jár, a gombot vagy a hasonló funkciót könnyen olvasható módon "fizetési kötelezettséggel járó megrendelés" vagy ennek megfelelő, egyértelműen megfogalmazott felirattal kell ellátni, amely jelzi, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele a vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után. Ha a vállalkozás nem tett eleget e bekezdésben foglalt kötelezettségének, a szerződés semmis. A semmisségre csak a fogyasztó érdekében lehet hivatkozni.

- elállás esetén a vállalkozás nem köteles visszatéríteni a fogyasztónak az emelt díjú fuvarozásból eredő többletköltségeket, csak a normál fuvarozási díjat.
 


 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?

Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?

2024. október 4. 14:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10

Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban

2024. szeptember 17. 11:37