A rendszeresen internetezők több mint harmada e-vásárló
2014-ben az online vásárlók száma elérte a 3,4 millió főt Magyarországon, ami a rendszeresen internetezők 72%-át jelenti. Leginkább számítástechnikai eszközök, könyvek, játékok/ajándékok és ruházati termékek kerültek a virtuális kosarakba. Az online vásárláshoz ugyan még a legtöbben asztali számítógépet használnak, de már megjelentek a mobiltelefonnal és tablettel vásárlók is – derül ki az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” kutatásából, amely a hazai online vásárlási szokásokkal foglalkozik.
A fennmaradók közül 12 százalék ugyan vásárolt online, de több, mint egy évvel ezelőtt, 16 százalékuk azonban még soha nem élt ezzel a lehetőséggel. Tavaly a magyarországi online kiskereskedelmi forgalom elérte a 217 milliárd forintos összforgalmat, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 3,1 százaléka. A közlemény szerint legtöbben számítástechnikai eszközöket, könyveket, játékokat, ajándékokat, valamint ruházati termékeket vásároltak.
Az e-vásárlók 69 százaléka a kényelem, 54 százalékuk a kedvező ár miatt választja az online kereskedelmet, de szintén fontos szempont számukra a házhozszállítási lehetőség. Az interneten nem vásárlók többsége bizalmatlan az internetes vásárlással szemben, illetve legtöbbször azt kifogásolták, hogy nem tudják megfogni, megvizsgálni a terméket.
A hazai e-kereskedelmi piacon jelenleg 5400 magyar nyelvű webáruház található, a megkérdezettek az esetek 90 százalékában a szállítási díj mértéke, a termék ára és a termékekről elérhető képek alapján választja ki a számára megfelelőt. Közel azonos fontossággal bír a részletes termékleírás, a vásárlási garancia, valamint a gyors megrendelési folyamat.
Online vásárlásra használt eszközként legtöbben, a vevők 63 százaléka az asztali számítógépet, míg a vásárlók fele a laptopot és notebookot említette. A mobiltelefon és a táblagép inkább ismeretbővítésnél, termékteszt olvasásnál használatos.
A vásárlások az esetek 58 százalékában az e-vásárlók utánvétes, 45 százalékban pedig banki átutalással történő fizetési módot választanak. A szállítási módok közül a vevők 72 százaléka a futárszolgálatokat preferálja, azonban az e-vásárlók közel fele azonban akkor választja a házhozszállítást, ha nincs lehetősége átvenni a megrendelt terméket a boltban vagy átvételi ponton. A szállítási módok közti döntésnél meghatározó szerepe van a szállítási díj mértékének, az online fogyasztók fele pedig a gyorsaságot is fontosnak tartja.
A hazai e-vásárlók 37 százaléka saját bevallása szerint szokott vásárolni külföldi webáruházakból, közülük pedig minden második ember legalább félévente teszi ezt.
A hazai webáruházakkal szemben a külföldiek előnyeként elsősorban a kedvezőbb árakat említették a nemzetközi webshopból rendelők, illetve a nagyobb választék és az itthon nem elérhető termékek beszerezhetőségét is a külföldi online boltok javára nevezték meg.
A webáruházi felmérést az eNET 2014. májusban készítette, a rendszeresen internetező 18 év feletti lakosság körében.
Kapcsolódó cikkek
- e-kereskedelem változás: a vevő 14 napig elállhat a vásárlástól!
- Csaknem kétszáz embert mintegy hatmillió forintottal rövidített meg egy internetes csaló
- 8 éves csúcson az online kiskereskedelmi forgalom
- A webáruházak többsége növelte forgalmát tavaly
- Az eOptika.hu az Év Internetes Kereskedője 2014-ben
- eNET: várakozáson felül teljesített a hazai online kiskereskedelem
- A Pannon Szoftver 110 milliós beruházással fejleszt online kereskedelmi rendszert
- Mit tartogat a Google Shopping doboz a hazai e-kereskedelmi piac számára?
- Az online vásárlások növekedésére számít a Paypal
- Szervezeti átalakulás az e-kereskedelmi guru, Allegro Groupnál
E-közig ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Trump intézkedései, melyek megrengették az infokommunikációs szektort
Donald Trump másoodik elnöki ciklusa alatt máris számos döntés született, amelyek közvetlenül vagy közvetve befolyásolták az infokommunikációs szektort. Ezek az intézkedések nemcsak az Egyesült Államokban, hanem globálisan is éreztették hatásukat, különösen az Európai Unióban, amelynek alkalmazkodnia kellett az új amerikai megközelítésekhez a digitális szabályozás terén.
Elon Musk és Donald Trump: A technológia és politika összefonódása az amerikai kormányzásban
Elon Musk, a Tesla és a SpaceX vezérigazgatója, Donald Trump elnök kinevezése révén a Kormányzati Hatékonysági Minisztérium társelnöke lett. Ez a lépés új dimenziót nyit a technológiai szektor és a politika kapcsolatában, miközben kérdéseket vet fel a kormányzati reformok irányáról és hatásairól.
Elon Musk e-mailes ultimátuma: káosz és ellenállás a szövetségi hivatalokban
Elon Musk, az amerikai kormányzati hatékonyság javításáért felelős vezető, e-mailben szólította fel a szövetségi alkalmazottakat heti teljesítményük igazolására, azzal a fenyegetéssel, hogy a válaszadás elmulasztása felmondásnak minősül. Az utasítás zűrzavart és ellenállást váltott ki a kormányzati szervekben.
CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja
K&H: A vállalkozások közel kétharmada tervez fejlesztést
A hazai mikro-, kis- és középvállalkozás többsége, 61 százalék tervez valamilyen beruházást a következő egy év során – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. Beruházási szándék szempontjából a top helyen egyértelműen az IT fejlesztések állnak, de közel minden ötödik kkv gondolkodik gépek, illetve gépjárművek beszerzésében is. Az eredményekből az is kiderül, hogy az informatikai fejlesztések nem a munkaerő kiváltása miatt várhatók, hanem éppen azoknál a cégeknél jellemző a technológiai szintlépés, ahol előre láthatóan nem csökken a dolgozók létszáma.