Erősítheti a vásárlási kedvet az új e-kereskedelmi törvény
Az első negyedévben összesen 27 milliárd forintos forgalmat bonyolított le az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora hazánkban. Az internetes vásárlás fejlődése évek óta töretlen, a vásárlói elégedettség, a felhasználói élmény erősítése, valamint a bizalom kiépítése központi kérdéssé vált. A június 13-án hatályba lépett e-kereskedelmi törvénnyel a vásárló elállási joga 8-ról 14 napra emelkedett online vásárlás esetén, amely tovább erősítheti a bizalmat a webáruházak iránt.
Június közepén egységes szabályozás lépett életbe az Európai Unióban, amely a webshopok működésének jogi környezetét hivatott egységesen szabályozni az EU-n belül. Az egyik legfontosabb jogszabályváltozás értelmében a vásárló a korábbi 8 nap helyett 14 napig dönthet úgy, hogy mégsem kívánja megtartani a terméket. Ebben az esetben visszaküldheti azt a kereskedőnek, akinek vissza kell fizetnie a megvásárolt termék árát. „A szabályozás azért különösen fontos az e-piac szereplői számára, mert tovább erősíti a bizalmat az online vásárlás iránt, ami jelenleg minden interneten kereskedő cég egyik legfőbb célja. A hosszabb elállási idő várakozásaink szerint növelni fogja az online vásárlási kedvet is. A bizalomépítés további fontos eleme, hogy a vevők tisztában legyenek az e-kereskedelem folyamatával, lehetőségeivel, valamint saját jogaikkal. Emellé pedig elengedhetetlen, hogy az adott cég valami olyan pluszt nyújtson a vásárlóinak, mely tovább növelheti az elégedettséget és a vevő kényelmét" – hangsúlyozza Várkonyi Balázs, az Extreme Digital vezérigazgatója.
Várkonyi Balázs hozzáfűzte: az Extreme Digital 40 napos visszavásárlási garanciát vállal a jogszabályban meghatározott 14 nap mellett. Ezzel is igyekszik erősíteni az online vásárlásba vetett bizalmat, kifejezni azt, hogy online vásárolni jó, gyors, biztonságos és a vevő számára semmilyen kockázatot nem jelent. „Tapasztalataink az mutatják, hogy vásárlóink kevesebb, mint 1%-a él az elállással, ennek 80%-a 8 napon belül, 20%-a 40 napon belül történik." – mutat rá a vezérigazgató.
A műszaki és számítástechnikai szektor e-piaci jelenléte minden országban meghatározó, az Extreme Digital becslései szerint a kettő együtt Magyarországon átlagosan az online kiskereskedelmi forgalom 40-50%-át teszi ki. Hazánkban évek óta folyamatosan fejlődik az e-kereskedelem és a piaci szemlélet is megváltozott az elmúlt 1-2 évben. A vásárló és a vásárlói élmény került a középpontba, ezért az tud kiemelkedő fejlődést elérni idén, aki leginkább alkalmazkodik a vásárló szokásaihoz és a megfelelő élethelyzetben éri el a számára legmegfelelőbb ajánlattal.
Kapcsolódó cikkek
- A rendszeresen internetezők több mint harmada e-vásárló
- e-kereskedelem változás: a vevő 14 napig elállhat a vásárlástól!
- Csaknem kétszáz embert mintegy hatmillió forintottal rövidített meg egy internetes csaló
- 8 éves csúcson az online kiskereskedelmi forgalom
- A webáruházak többsége növelte forgalmát tavaly
- Az eOptika.hu az Év Internetes Kereskedője 2014-ben
- eNET: várakozáson felül teljesített a hazai online kiskereskedelem
- A Pannon Szoftver 110 milliós beruházással fejleszt online kereskedelmi rendszert
- Mit tartogat a Google Shopping doboz a hazai e-kereskedelmi piac számára?
- Az online vásárlások növekedésére számít a Paypal
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az európai utazók 72%-a szeretné leküzdeni a nyelvi akadályokat a jobb utazási élményért
A Samsung legújabb kutatásából kiderül, hogy az európai nyaralók* 72%-a azt vallja, hogy sokkal jobban élveznék a külföldi vakációt, ha jobban, gond nélkül tudnának kommunikálni a helyiekkel. Ennek megoldásaként a Samsung arra ösztönzi az utazókat, tegyék próbára a Galaxy AI-t a következő felfedezőútjuk során.
Merj segítséget kérni! Online visszaélések elleni kampány a gyermekek védelmében
Edukációs kampányt indít a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hivatala által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat. A cél, hogy mind a szülők, mind a gyermekek mihamarabb ismerjék fel az online visszaéléseket, és merjenek segítséget kérni.
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?
Adathalászok áldozatai is kérhetnek kártérítést a bankjuktól
Csak az idei második negyedévben több mint 8 milliárd forint értékben okoztak kárt a bűnelkövetők a bankkártyás, mobiltelefonos és internetes banki fizetések során Magyarországon. A károsultak jelentős része azonban a mai napig nincsen tisztában azzal, kitől követelheti az okozott kár megtérítését. Még a személyes hitelesítési adatok tévedésből való kiadása esetén is van rá esély, hogy a visszaélés áldozata a bankjától kapjon kártérítést – derül ki többek között a BDO Legal Jókay Ügyvédi iroda alábbi összegzéséből.
Zara Larsson „Rózsaszín élet” című minisorozata vezeti be a Sony új füstös rózsaszín prémium fejhallgatóját
Bármerre járjon is az ember, ha a kedvenc zenéit hallgatja, semmi más nem számít. A megfelelő fejhallgatóval öltözködés, tánc vagy munka közben egyaránt magával ragad minket a hangzás. A színválasztással és stílussal kombinálva a zene – akárcsak a ruhák és a kiegészítők – bármit képes megváltoztatni, mert az önkifejezés terepe, ami az érzéseinket kiegészítve fokozza és feldobja a hangulatunkat, hogy a megélt pillanat örök emlék legyen.