Erős jelszavakkal tartsuk biztonságban online fiókjainkat
Minél több adatot teszünk online elérhetővé, annál nagyobb veszélybe sodorjuk magunkat. Számos bizalmas adatot szerezhetnek meg róluk, és akár személyiséglopás áldozataivá is válhatunk. Fontos és alapvető, hogy gondosan válasszuk meg fiókjainkhoz tartozó jelszavainkat.
Sokféle tevékenységre használjuk manapság az internetet: bankolunk, vásárolunk, információt keresünk és kapcsolatokat építünk a világhálón. Az utóbbi években hatalmas növekedésen mentek keresztül a közösségi weboldalak, a Facebook, a Twitter és a többiek, amelyeken egyaránt megosztjuk személyes adatainkat, kedvenc zenéinket és fotóinkat.
Sajnos azonban minél több személyes adatot teszünk online elérhetővé, annál inkább kitesszük magunkat a személyiséglopás veszélyének, amelynek során a csalók bizalmas személyes adatokat szereznek meg, majd ezek birtokában az áldozat nevében vásárolnak termékeket és szolgáltatásokat a neten. Például bankszámlát nyitnak, hitelkártyát rendelnek, jogosítványt vagy útlevelet váltanak ki vagy egyszerűen csak pénzt lopnak az áldozat bankszámlájáról.
Mivel az online felhasználói fiókokat és az értékes személyes adatokat jelszavak védik, ezek megfelelő kialakítására és tárolására gondosan ügyelnünk kell. Jó jelszóválasztással jelentősen csökkenthetjük a kockázatát annak, hogy kiberbűncselekmény áldozatává váljunk. Az alábbi útmutató segítségével erős jelszavakat hozhatunk létre online fiókjainkhoz.
Így válasszunk biztonságos jelszavakat
· Jelszavaink legyenek megjegyezhetők, így nem szükséges leírnunk vagy egy számítógépes fájlban tárolnunk őket (ne felejtsük el, hogy ezt a fájlt kiberbűnözők ellophatják).
· A jelszavakban legyenek vegyesen kis- és nagybetűk, számok, valamint nem alfanumerikus karakterek (például írásjelek).
· Kerüljük a jelszavak újrafelhasználását, vagyis ne alkalmazzunk 'jelszó1', 'jelszó2', 'jelszó3' stb. változatokat különböző online fiókjainknál.
· Ha lehetséges használjunk „jelkifejezést” egyetlen szó helyett.
· Ugyanazt a jelszót ne használjuk különböző fiókoknál. Ha egy kiberbűnöző megfejti a jelszót az egyik fióknál, hozzáférhet vele az összes többihez.
Így tarthatjuk biztonságban jelszavainkat
· Ne használjunk nyilvánvaló jelszavakat, amelyek könnyen kitalálhatók, mint például a házastársunk, gyerekünk vagy házi kedvencünk neve, autónk rendszáma, irányítószámunk stb.
· Ne osszuk meg a jelszavunkat senkivel. Ha egy cég kapcsolatba lép velünk telefonon, és a jelszavunkat kéri, ne adjunk meg neki semmilyen személyes információt. Nem tudhatjuk ugyanis, hogy ki van a vonal másik végén.
· Ha egy online áruház vagy bármely webhely e-mailes megerősítést küld, benne egy új jelszóval, jelentkezzünk be újra, és azonnal változtassuk meg a jelszavunkat.
· Ellenőrizzük, hogy internetbiztonsági szoftverünk blokkolja-e a kiberbűnözők jelszavaink ellopására irányuló próbálkozásait.
· Ha nem tudunk megjegyezni sok bonyolult jelszót, vegyük fontolóra egy jelszókezelő program – például a Kaspersky Password Manager – telepítését, amely biztonságosan eltárolja összes jelszavunkat, nekünk csupán egyetlen mester jelszót kell megjegyeznünk.
Kapcsolódó cikkek
- A Kaspersky Lab lerántja a leplet a Turla kiberkémkedési kampány titkairól
- Nagy kockázatot jelent az IT stratégia mellőzése
- Életnaplózás, bioszenzorok, geolokáció – Milyen veszélyeket rejt önkövető tevékenységünk?
- Négy tanács a kibertámadások elleni védekezéshez
- Nem kell Kínának a Symantec és a Kaspersky Lab
- BYOD vagy CYOD – ez itt a kérdés
- Kaspersky Lab: gyorstippek a biztonságos nyaraláshoz
- A Crouching Yeti kiberkémkedési kampányban eddig 100 szervezet érintett
- A vállalkozások 12 százalékát éri célzott támadás
- Kockázati tényezők a felhőszolgáltatásoknál
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?
Annak ellenére, hogy egyre többen használnak hirdetésblokkolókat és kifinomult biztonsági szoftvereket, a hirdetéseken keresztül terjedő rosszindulatú szoftverek még mindig nagy problémát jelentenek az ESET kiberbiztonsági szakértői szerint – különösen, ha azok legitim webhelyek hirdetéseiként jelennek meg. Árulkodó adat, hogy 2023-ban a Google több mint 1 milliárd hirdetést blokkolt vagy távolított el, amelyek között számos rosszindulatú programokat népszerűsítő reklám is volt.
Magyarországra is megérkezett a világ első kereskedelmi forgalomban kapható humanoid robotja
Az Unitree Robotics hivatalos közép-európai márkaképviseleténél januártól a magyar piacon is elérhető az Unitree G1 AI támogatású emberszabású robot. A tavasszal bejelentett eszköz fontos fordulópontot jelenthet a humanoid robotok tömeges elterjedésének előmozdításában, mivel most először kapható tömeggyártásban előállított, bárki számára megvásárolható, valós méretű humanoid.
Rekordárbevételt ért el az LG 2024-ben
Közzétette 2024-es pénzügyi eredményeit az LG Electronics (LG): a dél-koreai vállalat a története legnagyobbjának számító 87,73 ezer milliárd von (62,89 milliárd dollár) konszolidált bevétel mellett 3,42 ezer milliárd von (2,45 milliárd dollár) üzemi nyereséget ért el.
9 év után új elnök az IAB Hungary élén
Új elnököt és elnökséget választott a 2025-2027-es ciklusra a digitális hirdetési piac legnagyobb hazai szakmai szervezete, az IAB Hungary.
A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak, és csak 1,8%-uk nyitott külső hirdetők felé is. Ez az arány – különösen a nemzetközi trendek tükrében – nagyon alacsony, ami a szektorban rejlő jelentős növekedési potenciált jelzi. A PwC Magyarország az IAB Hungary szakmai közreműködésével csaknem 800 webáruház körében végzett kutatást a retail média jelenlegi helyzetéről.