Hadilábon állnak a szövegírással a nagy gyártók
Egyes okostelefon- és táblagépgyártó vállalatok olyan nehézkesen fogalmazzák meg termékleírásaikat és közleményeiket, mintha kifejezetten azok megértését akarnák megakadályozni - derül ki német üzleti tanácsadó vállalatok és a Hohenheim egyetem közös tanulmányából.
A kutatók szerint a hosszú mondatok elriasztják az olvasókat a szöveg végigolvasásától. Az interneten közzétett szövegekben például tapasztalataik alapján nem ajánlatos 20 szónál hosszabb mondatokat alkalmazni. Hasonlóan riasztó hatást tulajdonítanak a 16 karakternél hosszabb összetett fogalmaknak is, mint például a "tíz pontos többérintős funkció", vagy az "ultra nagy felbontású videofelvétel". "Egyes vállalatok a termékleírást egészen nyilvánvalóan nem tekintik még termékeik szerves részének" - mutatott rá Frank Brettschneider, a kommunikációtudományok professzora a Hohenheim egyetemen. Ennek viszont az lesz a következménye, hogy az olvasók hamar feladják a szöveg olvasását, ha túl hosszú szavakkal és bonyolult kifejezésekkel gyötrik őket.
A vállalatok termékleírásai átlagosan 13,8 pontot értek el a vizsgálatban. Ezen a téren a legjobbnak az Apple bizonyult 18,7 ponttal. A második a Huawei lett 16,1 ponttal, a harmadik pedig a Microsoft/Nokia 15,8 ponttal. A Samsung a negyedik lett a rangsorban, a lista végére pedig, a kilencedik helyre a Lenovo került. Az ügyfélszolgálati email-üzenetekben 16,7 pontos átlagot értek el a vállalatok. Ebben a kategóriában a Hewlett-Packard került az élre 19,8 ponttal, a második helyen a Lenovo végzett 17,5 ponttal, a harmadikon a Samsung, a negyediken az LG és az Acer, az ötödiken pedig a Huawei.
A sajtóközlemények érthetőségében mindössze 6,6 pontos átlagot hoztak a vizsgált cégek. Ezen a területen a Huawei jeleskedett, miután az elérhető 20 pontból 10 ponttal az első helyre került. A második a Sony lett, a harmadik az LG, a negyedik a Samsung, az ötödik az Acer, a hatodik pedig az Apple.
Kapcsolódó cikkek
- Előadókat keres a YouTube tehetségkutató versenye
- Az internet szenzációja lett egy arab zongorajátéka a prágai repülőtéren
- Egy 13 éves kislány felfedezte a trollkodás ellenszerét
- Nyílt levélben szólította fel a vita befejezésére az Amazon.com-ot több száz író
- Keresőoptimalizálás: előny a biztonságos kapcsolatot használó weboldalaknál
- Díjazták a legjobb vloggereket
- Angol nyelvű magyar hírportál indult
- Sikerült megfélemlítenie a közösségi oldalak használóit Kínának
- A harmincas években Pompeji-ről készült felvételeket tettek közzé a világhálón
- David Mitchell, a Felhőatlasz írója a Twitteren publikálja új művét
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Légcsatornás hűtés-fűtés: a jövő energiatakarékos otthonainak kulcsa
Az épületgépészet és klímatechnika egyik legkorszerűbb és egyre népszerűbb megoldása a légcsatornás hűtő-fűtő rendszer. Ezek a rendszerek nemcsak az év minden időszakában biztosítják az ideális hőmérsékletet, hanem energiatakarékos működésük révén jelentős költségmegtakarítást is nyújthatnak.
AutoWallis: Új nagyhaszongépjármű központ nyílik Csehországban
Az AutoWallis Csoport tovább növeli cseh piaci jelenlétét, miután megnyitotta első nagyhaszongépjármű értékesítési és szervizpontját Csehországban. A dél-csehországi Hůry településen található, 3.400 négyzetméteres létesítmény, amely Mercedes-Benz kamionok értékesítésével és szervizelésével foglalkozik, stratégiai fontosságú a cég számára.