Ismét kétszámjegyű növekedés a webes hirdetési piacon

forrás: Prím Online, 2014. augusztus 26. 11:18

Az év első felében több mint 15 százalékkal bővült a hazai webes és mobilhirdetési piac – derült ki az IAB Hungary tagok bevallásaiból. Idén az első és a második negyedévben sorrendben 17,2 és 13,7 százalékkal növekedett az online és mobil reklámköltéseket összegző NORI index.

A hazai online és mobil piaci legnagyobb részét lefedő IAB Hungary tagok bevallásaikat idén kiegészítették a felületeiken elköltött különféle adnetwork, search, és listings hirdetésekkel, így a NORI index még teljesebb képet fest a piac állapotáról. Tekintettel azonban arra, hogy a Google és a Facebook nem vesz részt a negyedéves bevallásban, a NORI nem tartalmazza a Facebook hirdetéseket és a Google hazai árbevételének legnagyobb részét kitevő Google search bevételeket.

 

Noha a várakozásoknak megfelelően a mobil bevételek nagyobb ütemben nőttek, mint a webes hirdetések, idén az is látszik, hogy ismét lendületet vett a webes piac, és még mindig több mint 90 százalékát képviseli az összes költésnek. A maradékon a mobil és e-mail hirdetések osztoznak.

 

A pénzintézeti-biztosító, kiskereskedelmi és szolgáltatási szektor átlag fölötti ütemben növelte költéseit, a távközlési ágazat ugyanakkor visszafogta hirdetéseit. A szektorok között a legnagyobb három szereplő továbbra is a pénzintézet-biztosító, a kereskedelem és a közlekedési eszközök. Együttesen az összes költés bő egy harmadát képviselik.

 

A médiatulajdonosok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a saját értékesítés erősítésére, a direkt hirdetések aránya negyedévről negyedévre emelkedik, habár még mindig meghatározó az indirekt, azaz ügynökségi hirdetések volumene.

 

 

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthető, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről.

 

időszak

NORI

2012 q1

3,2%

2012 q2

0,5%

2012 q3

6,8%

2012 q4

-0,1%

2013 q1

2,1%

2013 q2

6,1%

2013 q3

5,9%

2013 q4

11,7%

2014 q1

17,2%

2014 q2

13,7%

 

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:

 

  • Adaptive Media
  • Axel Springer Magyarország
  • CEMP
  • Est Media Group
  • EVO Media
  • Gmedia
  • Grabowski Digital
  • Használtautó
  • Híreső
  • HVG Kiadó
  • HWSW
  • Infinety
  • Inform Media Online
  • Madhouse
  • Magyar Jeti
  • MTM-SBS
  • MTVA Online
  • Net Média
  • NoSalty
  • Optimusz Direkt Marketing
  • Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató
  • ReachMedia
  • Ringier Online
  • R-Time
  • Sanoma Budapest
  • Schibsted
  • Thinkdigital

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

2024-ben is folytatódott a bérnövekedés az IT szektorban itthon és nemzetközi szinten egyaránt

Az informatikai szektorban tapasztalt fizetési trendek 2024-ben továbbra is növekedést mutatnak, mind Magyarországon, mind nemzetközi szinten. A magyar IT szakemberek fizetése emelkedett az előző évhez képest, a szakértelem és tapasztalat szintjétől függően akár 10-15%-os bérnövekedés is megfigyelhető. Nemzetközi szinten is folytatódik a trend, a magas kereslet miatt a szakképzett IT szakemberek bérei világszerte versenyképesek maradtak, különösen a fejlett technológiákban jártas és felhőalapú megoldásokra specializálódott szakemberek esetében.

2024. október 15. 18:43

Az Uwaizy forradalmi, AI-alapú nyelvtanulási alkalmazást indít el

2024 októberében hivatalosan is elindult az Uwaizy – egy úttörő nyelvtanulási alkalmazás, amely egyedülállóan személyre szabott AI-alapú tanulási élményt kínál. Ami igazán megkülönbözteti az Uwaizy-t a többi nyelvtanuló alkalmazástól, az az, hogy az Uwaizy középpontjában egy mesterséges intelligencia által vezérelt képesség áll, amely képes megismerni minden felhasználót; meghatározza személyiségét, szándékát és személyes kontextusát, hogy olyan szinten tudjon kapcsolatba lépni Önnel, mint más platformokon.

2024. október 15. 15:10

Október 18 – újabb kiber-határidő közeleg

Az IT-szektor legtöbbet elhangzó hívószavai idén a „kiberbiztonság” és a „megfelelés”. Ennek oka az EU területén egységesen bevezetendő, ún. NIS2 direktíva, amellyel kapcsolatos feladatok az egész évet átölelik. Ráadásul, pár nap múlva már a második fázison is túl kell lépniük a hazai vállalkozásoknak. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője, Kerekes Gábor segít áttekinteni az eddigieket és ami hátra van még a teendőkből.

2024. október 15. 11:42

Komoly átrendeződés alatt a gyógyszeripar és az egészségügyi ágazat

A gyógyszeripari és az ún. medtech, azaz orvostechnológiai szektor globális szinten nemcsak az inflációval, az emelkedő kamatlábakkal és a lassabb gazdasági növekedéssel küzdött tavaly, de alaposan átszabják az ágazatot az olyan forradalmi technológiák, mint a generatív mesterséges intelligencia, a geopolitikai környezet és a szabályozási változások – derül ki a Deloitte gyógyszeripar és egészségügyi szektor kilátásaival foglalkozó globális kitekintéséből.

2024. október 15. 09:57

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24