Ismét kétszámjegyű növekedés a webes hirdetési piacon
Az év első felében több mint 15 százalékkal bővült a hazai webes és mobilhirdetési piac – derült ki az IAB Hungary tagok bevallásaiból. Idén az első és a második negyedévben sorrendben 17,2 és 13,7 százalékkal növekedett az online és mobil reklámköltéseket összegző NORI index.
A hazai online és mobil piaci legnagyobb részét lefedő IAB Hungary tagok bevallásaikat idén kiegészítették a felületeiken elköltött különféle adnetwork, search, és listings hirdetésekkel, így a NORI index még teljesebb képet fest a piac állapotáról. Tekintettel azonban arra, hogy a Google és a Facebook nem vesz részt a negyedéves bevallásban, a NORI nem tartalmazza a Facebook hirdetéseket és a Google hazai árbevételének legnagyobb részét kitevő Google search bevételeket.
Noha a várakozásoknak megfelelően a mobil bevételek nagyobb ütemben nőttek, mint a webes hirdetések, idén az is látszik, hogy ismét lendületet vett a webes piac, és még mindig több mint 90 százalékát képviseli az összes költésnek. A maradékon a mobil és e-mail hirdetések osztoznak.
A pénzintézeti-biztosító, kiskereskedelmi és szolgáltatási szektor átlag fölötti ütemben növelte költéseit, a távközlési ágazat ugyanakkor visszafogta hirdetéseit. A szektorok között a legnagyobb három szereplő továbbra is a pénzintézet-biztosító, a kereskedelem és a közlekedési eszközök. Együttesen az összes költés bő egy harmadát képviselik.
A médiatulajdonosok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a saját értékesítés erősítésére, a direkt hirdetések aránya negyedévről negyedévre emelkedik, habár még mindig meghatározó az indirekt, azaz ügynökségi hirdetések volumene.
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthető, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről.
időszak |
NORI |
2012 q1 |
3,2% |
2012 q2 |
0,5% |
2012 q3 |
6,8% |
2012 q4 |
-0,1% |
2013 q1 |
2,1% |
2013 q2 |
6,1% |
2013 q3 |
5,9% |
2013 q4 |
11,7% |
2014 q1 |
17,2% |
2014 q2 |
13,7% |
A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:
- Adaptive Media
- Axel Springer Magyarország
- CEMP
- Est Media Group
- EVO Media
- Gmedia
- Grabowski Digital
- Használtautó
- Híreső
- HVG Kiadó
- HWSW
- Infinety
- Inform Media Online
- Madhouse
- Magyar Jeti
- MTM-SBS
- MTVA Online
- Net Média
- NoSalty
- Optimusz Direkt Marketing
- Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató
- ReachMedia
- Ringier Online
- R-Time
- Sanoma Budapest
- Schibsted
- Thinkdigital
Kapcsolódó cikkek
- Erős növekedés a Lenovónál
- Jelentősen nőtt az appok száma a Windows Phone áruházban
- Jól muzsikált a Huawei a második negyedévben
- A Facebook túlteljesítette az elemzők várakozásait
- A Yahoo megvette a Flurryt
- Keleten növekszik, nyugaton stagnál az ATM-piac
- Új lendületet kaptak a személyi számítógépek
- 42 százalékos árbevétel-növekedést ért el az OKI Magyarország
- Már több mint 1 millió 4K UHD TV-t adtak el
- A KitKat népszerűsége fél év távlatából
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
2024-ben is folytatódott a bérnövekedés az IT szektorban itthon és nemzetközi szinten egyaránt
Az informatikai szektorban tapasztalt fizetési trendek 2024-ben továbbra is növekedést mutatnak, mind Magyarországon, mind nemzetközi szinten. A magyar IT szakemberek fizetése emelkedett az előző évhez képest, a szakértelem és tapasztalat szintjétől függően akár 10-15%-os bérnövekedés is megfigyelhető. Nemzetközi szinten is folytatódik a trend, a magas kereslet miatt a szakképzett IT szakemberek bérei világszerte versenyképesek maradtak, különösen a fejlett technológiákban jártas és felhőalapú megoldásokra specializálódott szakemberek esetében.
Az Uwaizy forradalmi, AI-alapú nyelvtanulási alkalmazást indít el
2024 októberében hivatalosan is elindult az Uwaizy – egy úttörő nyelvtanulási alkalmazás, amely egyedülállóan személyre szabott AI-alapú tanulási élményt kínál. Ami igazán megkülönbözteti az Uwaizy-t a többi nyelvtanuló alkalmazástól, az az, hogy az Uwaizy középpontjában egy mesterséges intelligencia által vezérelt képesség áll, amely képes megismerni minden felhasználót; meghatározza személyiségét, szándékát és személyes kontextusát, hogy olyan szinten tudjon kapcsolatba lépni Önnel, mint más platformokon.
Október 18 – újabb kiber-határidő közeleg
Az IT-szektor legtöbbet elhangzó hívószavai idén a „kiberbiztonság” és a „megfelelés”. Ennek oka az EU területén egységesen bevezetendő, ún. NIS2 direktíva, amellyel kapcsolatos feladatok az egész évet átölelik. Ráadásul, pár nap múlva már a második fázison is túl kell lépniük a hazai vállalkozásoknak. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője, Kerekes Gábor segít áttekinteni az eddigieket és ami hátra van még a teendőkből.
Komoly átrendeződés alatt a gyógyszeripar és az egészségügyi ágazat
A gyógyszeripari és az ún. medtech, azaz orvostechnológiai szektor globális szinten nemcsak az inflációval, az emelkedő kamatlábakkal és a lassabb gazdasági növekedéssel küzdött tavaly, de alaposan átszabják az ágazatot az olyan forradalmi technológiák, mint a generatív mesterséges intelligencia, a geopolitikai környezet és a szabályozási változások – derül ki a Deloitte gyógyszeripar és egészségügyi szektor kilátásaival foglalkozó globális kitekintéséből.