Huszonhét éve küldték az első e-mailt
Tegnap, azaz szeptember 14-én volt pontosan 27 éve, hogy az első elektronikus levél célba ért. Egy német egyetem volt a címzett, a feladó pedig a pekingi számítógépes laboratórium.
1987. szeptember 14-én küldték az első e-mailt az alábbi szöveggel: „A nagy falon át a világ minden sarkába el tudunk érni”. Már az üzenetből is sejthető, hogy Kínából érkezett a levél az öreg kontinensre, méghozzá Németországba.
Az üzenet feladója Ray Tomlinson, amerikai programozó volt, aki már korábban is próbálkozott e-mailküldéssel. 1971-ben két egymás mellett lévő számítógépet használt az elektronikus levelek küldésére és fogadására.
Az évfordulóról az ázsiai országban is megemlékeztek. A Hszinhua hírügynökség számolt be az eseményről, és a Kínai Internet Társaság arra buzdította a felhasználókat, hogy felelősségteljesen internetezzenek. Nyílt levelükben azt is közölték, hogy az internet ma már az élet minden területére nagy hatást gyakorol.
Forrás: MTI.hu
Kapcsolódó cikkek
- Depresszió elleni mobilapp készül
- Globális internetszabályozást akar Kína
- Öt nap alatt négy műholdat küldött az űrbe Kína
- Őrizetbe vették az egyik vezető kínai hírportál újságíróit cégek zsarolása miatt
- Kaspersky Internet Security Multi-Device 2015
- Az iráni elnök türelmet kért az internettel szemben vallási személyiségektől
- Az okostelefonok miatt tízezreket vesz fel a Foxconn
- Megjelent a Kaspersky Internet Security – Multi-Device 2015
- Közösségi médián nyomul a Kínai Kommunista Párt
- Nyomtasson házat 3D nyomtatóval!
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az év legolvasottabb online tartalmai
A tavalyi év során kiemelt figyelmet kaptak a Robert Fico és Donald Trump elleni merényletek, az amerikai republikánusok győzelme és Bassár el-Aszad szír elnök bukása, amelyekről jelentős médiaérdeklődés övezte a világot. Azonban a hazai internetezők érdeklődése inkább a belföldi aktualitásokra és a sporthírekre irányult, nem pedig a nagy nemzetközi eseményekre – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss jelentéséből. A tanulmány a legnépszerűbb hazai hírportálok és Facebook-oldalak publikációit és az azokhoz érkező olvasói reakciókat elemezve mutatja be a magyarok online médiahasználati szokásait 2024-ben.
Itt a HMD válasza az online tér veszélyeire
A gyerekek több mint felét érik online idegenek, és minden harmadik gyermek már kapott olyan felszólítást, hogy a beszélgetését privát üzenetküldő alkalmazásokba vigye át – derült ki a HMD és a Perspectus Global által készített globális kutatásból, amely 25 000 gyereket és felnőttet vont be.
A jövő autós hangrendszere: A kijelző, amely hangot is ad
A Continental az Ac2ated Sound kijelzővel egyedülálló innovációt valósít meg az autóiparban: a kijelző szerepét kibővítve hangszóróként is funkcionál, ezzel új szintre emelve a járművek hangélményét. A kijelző felületének hangforrásként való használata egy teljesen friss perspektívát kínál a felhasználói élmény terén – a hangjelzések, beszédhangok és egyéb hangok közvetlenül a képernyőből hallhatók, így hagyományos hangszórók már nem szükségesek. A technológia alapja a kijelző mögött elhelyezett apró rezgéskeltő egységek, más néven hangaktuátorok, amelyek hanghullámokat generálnak az üvegfelületen.
Díjazták a kimagasló innovációs teljesítményeket
2025. március 26-án az Országház Felsőházi Termében adták át a 2024. évi Magyar Innovációs Nagydíjat és hat további ágazati díjat. A bírálóbizottság, amely tudósokból és elismert gazdasági szakemberekből állt, élén a kulturális és innovációs miniszterrel, a legjobb innovációs teljesítményeket a gazdasági eredmények és társadalmi hasznosság figyelembevételével választotta ki. A Magyar Innovációs Nagydíjat a Cloud Network Technology Kft. nyerte, amely nemzetközi szinten is figyelemre méltó informatikai tesztelési rendszerével érdemelte ki a rangos elismerést.
Virtuális valóság az autonóm járművek fejlesztésében
Évről évre világszerte több millió közúti baleset történik, és ezek túlnyomó része, mintegy 94%-a emberi hibákra vezethető vissza. De mi lenne, ha a járművek képesek lennének előre felismerni a veszélyeket és gyorsabban reagálnának, mint a legjobb sofőrök? Egy magyar kutatólabor, a HUN-REN SZTAKI SCL, a világ vezető technológiai és mérnöki cégeivel együttműködve dolgozik ezen a problémán.