Internet Hungary: újrahuzalozza világunkat a digitális ipari forradalom
Húsbavágó tech kérdésekre keresi a választ az idén tizenötéves konferencia
Eddig elképzelhetetlen változások sora zajlik az internet fejlődésével. A korábban a közösségi média egyik bűvszavának számító „megosztás” sokkal szélesebb értelmet nyer, és offline világunk egyik meghatározó fogalmává is válik. Gombamód szaporodnak a megosztáson alapuló üzleti vállalkozások. A hazai webes piac legnagyobb szakmai konferenciája többek között olyan aktuális témákat szed ízekre, mint a gép-gép közötti kommunikáció, a megosztások gazdaságtana, az e-kereskedelem, az okosodó városok, a személyes online márkaépítés vagy a hazai startupok lehetőségei.
A digitális ipari forradalom korában élünk, elképesztő sebességgel változik a hagyományos világ szinte minden szegmense. Az internet és a mobilkommunikáció által generált változás mindennapi életünk legkülönbözőbb területeire szivárog be. A szép új világ legfontosabb fogalmai a szélessáv, a felhő, a mobilitás, a big data, az m2m (gép-gép közötti kommunikáció), az Over-the-top (interneten keresztül elérhető mozgóképes, vagy audió tartalom) és az automatizáció.
Az idén immár tizenöt éves évfordulóját ünneplő Internet Hungary a fenti kulcsszavak mentén vizsgálja az információs társadalom, az internet és a mobilkommunikáció legfrissebb trendjeit. A rendezvény 17 szekcióval és közel 220 előadással várja az érdeklődőket, a több mint 250 előadó között rekordszámú külföldi szakember is helyet kap.
Oszd meg, hogy uralkodj!
A megosztás kifejezés a közösségi média korának egyik szimbóluma, megtestesíti az internet által megalapozott technológiai fejlődés és életmódváltozás legújabb lépcsőjét. A megosztás mechanizmusa ugyanis kilépett az online térből és beszivárog a fizikai valóságba is.
Új üzleti vállalkozások garmadája épül a megosztás elvére, mely teljesen új alapokra helyez számos lakossági és cégeknek nyújtott szolgáltatást. Egy szembeötlő példa a nyártól már Magyarországon is sofőröket toborzó Über, melynek képviseletében Johannes Wesemann, az osztrák leányvállalat ügyvezető igazgatója személyesen mutatja majd be a konferencia résztvevőinek eddigi tapasztalatait.
Az Internet Hungary egyik fő témája a megosztások gazdaságtana (Sharing Economy), mely alapjában rengeti meg szinte minden iparágban az eddig működő üzleti modelleket. A már említett sofőrközvetítő Über alkalmazás a taxitársaságok létét veszélyezteti, és áttételesen a forgalomban lévő gépkocsik számának radikális csökkenését is okozhatja. Míg a hazánkban szintén elérhető Airbnb a szállodáknak, és hagyományos szállásadóknak jelent óriási konkurenciát. De további, dinamikusan fejlődő szereplők is jelentős piaci sikereket értek már el: az egyelőre még csak az USA több nagyvárosában elérhető TaskRabbit alkalmazással a ház körüli munkákra kereshetünk egyszerűen szakembereket, a már számos startup elindulását lehetővé tevő Kickstarter pedig kezdő vállalkozásoknak, ígéretes ötleteknek segít a közösség erejével tőkét gyűjteni. A szintén jelentős potenciállal bíró Freelancer különböző területeken dolgozó szabadúszó szakemberek kapacitásának megosztásában segít.
Okosotthonok, e-kereskedelem, startupok – a szép új világ további buzzwordjei
Az idei Internet Hungary a megosztások gazdaságtanán kívül számos további izgalmas és aktuális technológiai témát és trendet vizsgál. A konferencia részletesen körüljárja az okosotthonok-okosvárosok aktualitásait és lehetőségeit. Bemutatásra kerül például egy hazai működő smarthome projekt, melynek keretében megtudhatjuk, hogy milyen működő példák vannak a gépek közötti (m2m) kommunikációra hazánkban, mennyire terjedtek el az intelligens otthonok, illetve, hogy milyen alkalmazások tesznek egy otthont intelligenssé.
Az e-kereskedelem gyökerestől változtatja meg vásárlási szokásainkat, a folyamatosan újabb és újabb szereplőkkel bővülő piac egyes forgatókönyvek szerint teljesen leszoktathat minket a hagyományos boltba járásról. Az Internet Hungary egy külön szekciót biztosít a témának, melynek keretében számos szakember ad átfogó képet a terület aktualitásairól.
Vajon hogyan tudnak a magyar cégek profitálni a világ alapjait megrengető technológiai változásokból? A konferencia Start-Up Comedy címmel egy külön szekcióban vizsgálja a garázscégekkel kapcsolatos legkülönbözőbb kérdéseket. Több egyesült államokbeli szakemberrel közösen keresve a választ többek között arra, hogy mik a fő lépések, amíg egy ötletből több millió dolláros biznisz lesz; milyen jogi és üzleti buktatókra kell figyelnie a startupoknak; valamint, hogy lehet-e Budapest startup nagyhatalom.
Az Internet Hungary a fentieken kívül is számos aktualitással foglalkozik a web világából: górcső alá veszi a HR és személyes márkaépítés lehetőségeit a digitális korban, vizsgálja a hagyományos hirdetések hanyatlását az online platformokkal szemben, körbejárja a tartalomkészítés és fogyasztás legfrissebb trendjeit, illetve vizsgálja a reklámadó hazai bevezetésének hatásait is.
Kapcsolódó cikkek
- Online reklám: növekszik a bannerkampányok szerepe és hatása
- KKV-AKADÉMIA: a reklámadótól a tartalommarketingig
- Rendezvénysorozat e-kereskedésről és agrármarketingről gazdáknak
- Milyen a hazai online vásárló?
- A webes értékesítés legújabb trendjei
- Magyarország legnépszerűbb webshopja kerestetik
- Nekimennek az adathegynek a netes csúcstalálkozón
- Marketing eszközök arzenálja
- Médiakonferencia – vita a szabályozás kihívásairól
- Így lesz ügyfél a hirdetésből
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kiváló magyar eredmény a Nemzetközi Informatikai Diákolimpián
Négy magyar diák képviselte hazánkat a szeptember 1-8. között Egyiptomban zajlott Nemzetközi Informatikai Diákolimpián (IOI), ami a legrangosabb informatikai világverseny a középiskolás korosztály számára. A magyar fiatal tehetségek egy arany- és egy ezüstérmet szereztek, egyikük pedig dicséretben részesült. A diákolimpikonok a Neumann Társaság tehetséggondozási programja keretében, az ELTE Informatikai Karának együttműködésével készültek fel a versenyre.
A 2024-es év legjobb videós hirdetéseit keresi az IAB Hungary
Második alkalommal hirdeti meg pályázatát az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportja, amelyen a 2024-es év legkiemelkedőbb videós hirdetéseit díjazza több kategóriában is.
Egyesítette erőit a Packeta és a FoxPost
Lezárult az ügylet, mellyel Magyarország legnagyobb személyes csomagátadási pont hálózata jött létre, amely több mint 2 700 csomagautomatát és 1 800 csomagátvételi pontot kínál az ügyfelek számára. A FoxPost Packetához való csatlakozásával a két cég magas színvonalú szolgáltatásai egyesülnek, létrehozva Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózatát.
Az innováció új hulláma: a Z-generációról szól a Bosch×Richter Innovátorok Napja
„Zések”, avagy a digitális bennszülöttek, akik egyszerre bátrak és tudatosak, őszinték és kritikusak. Vajon hogyan vélekednek az 1997 és 2012 között születettek az innovációról, a jövő munkahelyéről, és mi az, amit szerintük az élhetőbb jövőért tennünk kell? Z-generációs példaképekkel, izgalmas kutatási eredményekkel, inspiráló kerekasztal-beszélgetésekkel, a jövő innovátoraival és a legújabb gyógyszeripari és autóipari megatrendekkel érkezik az idei Bosch×Richter Innovátorok Napja, mely ezúttal a Z-generációt állítja fókuszba.
Idén is keresik a legjobb honlapokat
’Az Év Honlapja’ pályázat 2024-ben is izgalmas lehetőséget kínál mindazoknak, akik az elmúlt időszakban kiemelkedő honlapokat, applikációkat, digitális és technológiai megoldásokat hoztak létre. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett verseny augusztus 15-én immár 23. alkalommal indul útjára, ahol a pályázók 30 különböző kategóriában szállhatnak versenybe.