Jelnyelvi tolmácsoló és feliratozó alkalmazás

MTI Sajtóadatbank, 2014. szeptember 29. 10:13

Valós idejű jelnyelvi tolmácsolást és feliratozást biztosító digitális alkalmazást mutattak be az elmúlt héten az Európai Parlament (EP) után az Európai Bizottságban is.

Az InSign elnevezésű rendszer segítségével halló társaikhoz hasonlóan a siket vagy nagyothalló személyek is rutinszerűen intézhetik ügyeiket telefonon az Európai Unió intézményeinél dolgozó munkatársakkal.

Az InSign kísérleti projekt Kósa Ádám fideszes és Werner Kuhn német néppárti EP-képviselő közös kezdeményezésére, az unió finanszírozásával jött létre. Az alkalmazás online kapcsolja be a jelnyelvi tolmácsot a siket és halló ember közötti telefon- vagy videohívásokba, illetve feliratozás révén segíti a nagyothalló ember telefonbeszélgetését.

Az Európai Bizottság által tartott bemutatón Tapolczai Gergely országgyűlési képviselő Budapestről hívta Kósa Ádám Brüsszelben lévő munkatársát, hogy időpontot egyeztessen vele. Tapolczai az InSign alkalmazás segítségével jelnyelven kommunikált tolmácsával, aki a telefonba beszélt a nevében magyarul, az InSign rendszer ugyanis magyar nyelven is működik.

A tervek szerint hamarosan minden európai polgár az anyanyelvén használhatja az alkalmazást, ráadásul teljesen ingyen. A tesztidőszakban a szolgáltatás angol, francia, holland és magyar nyelven érhető el, de a fejlesztés és a jelnyelvi tolmácsok képzése folyamatos. A brüsszeli bizottságnál azt is élő kapcsolással mutatták be, hogyan segíti az InSign a nagyothalló személyek telefonbeszélgetését valós idejű feliratozással.

Magyarországon a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége által uniós forrásokból fejlesztett KONTAKT rendszer az, amely az InSignhoz hasonlóan forradalmasítja a siket és nagyothalló embertársaink telefonos kommunikációját.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben

A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.

2025. március 19. 16:38

Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben

Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.

2025. március 19. 14:55

A jövő konyhái és fürdőszobái: Innovációk a Las Vegas-i KBIS kiállításon

Nemrégiben került megrendezésre a világ egyik legjelentősebb konyha- és fürdőszoba kiállítása, a Las Vegas-i Kitchen and Bath Industry Show (KBIS). A lenyűgöző esemény izgalmas betekintést nyújtott a jövő konyháinak és fürdőszobáinak világába. Az innovatív bemutatók között szerepeltek távolról vezérelhető mosógépek, szervizasszisztensek, valamint olyan sütők, amelyek az elérhető alapanyagok alapján ajánlanak recepteket. Az LG is részt vett a kiállításon, ahol legújabb fejlesztéseit mutatta be.

2025. március 19. 12:40

A jövő technológiái 2025-ben: Az MI térnyerésétől az energiaipar átalakulásáig

A mesterséges intelligencia térnyerése radikálisan átalakította a világot, és 2024-ben kiemelkedő szerepet kapott. A technológia folyamatos fejlődése és növekvő népszerűsége várhatóan idén sem fog lassulni, sőt, számos más technológiai területet is jelentős mértékben befolyásolni fog, így például a robotikát, az ellátási láncokat és az energiaipari átalakulást is 2025-ben – derül ki a Capgemini TechnoVision kiadványából.

2025. március 19. 09:59

Mobiltelefonok második élete: A Magyar Telekom újrahasznosítási megoldásai

A Magyar Telekom kutatása szerint a magyar háztartásokban átlagosan 1,7 darab, összesen mintegy 2,7 millió használaton kívüli mobiltelefon található, amelyek leginkább a fiókok mélyén rejtőznek. Az aktívan használt mobilkészülékek átlagos kora 2,8 év, és ezek 11%-a már korábban használt vagy felújított állapotban került jelenlegi tulajdonosaikhoz. A Recommerce, egy mobiltelefonok körforgását támogató európai cég adatai szerint a magyarok 41%-a nyitott arra, hogy megbízható forrásból származó felújított készüléket vásároljon. A Telekom a körforgásos gazdaság elveit követve lehetőséget biztosít arra, hogy a régi, használhatatlan készülékeket újrahasznosítás céljából leadják, a működőképeseket értékesítsék, illetve felújított készülékeket vásároljanak.

2025. március 19. 09:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

iPhone 17 Air: A legvékonyabb iPhone a láthatáron

2025. március 18. 13:29

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01

Különdíjas lett a Deloitte úttörő coaching programja

2025. március 9. 10:06