Az LG bevezette első saját tervezésű mobilprocesszorát

Széll Zoltán, 2014. október 27. 11:16

A dél-koreai LG Electronics bevezette első saját tervezésű mobil SoC (system-on-chips = rendszer egy lapkán) processzorát. A lapka egy új okostelefonban, az LG G3 Screenben mutatkozott be a hétvégén.

Az LG saját mobilprocesszorral rukkolt elő. A „Nuclun” márkanéven bemutatkozó 8 magos processzor az ARM ”big.LITTLE” technológiáján alapul. A lapka négy 1,5GHz-es Cortex-A15 (nagy) és négy 1,2GHz-es Cortex-A7 (kicsi) magot, valamint LTE-A Cat 6 vezeték nélküli egységet tartalmaz. Az utóbbi kompatibilis a jelenleg használt LTE hálózatokkal.

 

Az LG ezt a processzort elsősorban az okostelefon piacra szánja és azt reméli, hogy sok gyártó használja majd az új terméket és sikerül piacot elhódítani közvetlen versenytársától a Qualcomm cégtől és másoktól.

 

 

A Nuclun alapú LG G3 Screen okos telefon az Android 4.4 „KitKat” operációs rendszer felügyelete alatt fut és 5,9 hüvelykes full HD képernyőt, 2GB RAM memóriát, 32GB eMMC tárolót, 13 megapixeles frontoldali kamerát és 2,1 megapixeles hátoldali kamerát tartalmaz.

 

Az LG képviselője a G3 Screen okostelefon bevezetésekor elmondta, hogy az eszköz már kapható, de csak Dél-Koreában, mivel ezt kimondottan erre a piacra tervezték. 

 

Forrás: theregister.co.uk

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI Act megfelelőség – A vélt versenyelőnyből súlyos bírság lehet, ha nem tartjuk be a szabályokat

Az AI-technológiák jelentős előnyöket kínálnak a vállalatok számára, ugyanakkor helytelen használatuk súlyos következményekkel is járhat. Az Európai Unió mesterséges intelligencia rendelete alapján 2025. február 2-tól akár 35 millió eurós vagy az éves globális árbevételük 7 százalékának megfelelő bírságot jelenthet a tiltott AI-tevékenységet végző vállalatok számára. A szabályozásnak való megfelelés védelmet nyújt a bírságokkal és reputációs károkkal szemben.

2025. január 25. 13:51

K&H gyorshívás: havi 24 ezer hívást indítanak az ügyfelek a bank appján keresztül, már több mint 7 éve

A K&H ügyfelei havonta több mint 24 ezer hívást kezdeményeznek a bank mobilalkalmazásán keresztül. A pénzintézet ügyfelei 2018 szeptembere óta élhetnek ezzel a biztonságos ügyintézési lehetőséggel, amelynek során az ügyfélszolgálattal való beszélgetéshez semmilyen azonosító sem szükséges.

2025. január 25. 12:06

Szigor vagy rugalmasság: mi kell a sikeres digitalizációhoz?

Rövid távon a feladatfókuszú vezetés, hosszú távon a kapcsolatorientáltság növelheti a digitalizációban fejlődni kívánó szervezetek üzleti teljesítményét – állapítja meg a Budapesti Corvinus Egyetem kutatócsoportjának friss tanulmánya. 

2025. január 25. 10:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Rekordárbevételt ért el az LG 2024-ben

2025. január 23. 19:26

9 év után új elnök az IAB Hungary élén

2025. január 16. 18:01

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

2025. január 14. 18:15

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54