UNICEF és a Telenor folytatja Ébresztő-óra gyermekjogi programját
Egy éve indult az UNICEF Magyar Bizottsága és a Telenor együttműködésével az Ébresztő-óra gyermekjogi program, melynek keretében interaktív előadások útján ismertetik meg a gyerekekkel a jogaikkal. A gyermekjogi szervezet friss kutatása szerint nagy szükség van a 10-18 évesek tájékoztatására, melyben ezentúl is számíthat a Telenor közreműködésére. A szolgáltató azt is vállalta, hogy elsőként vesz részt egy új felmérésben, amely gyermekjogi szempontból vizsgálja a nagyvállalatok működését.
Az UNICEF Magyar Bizottsága a Telenor támogatásával 2013. november 20-án, a gyermekjogok tavalyi világnapján állította pályára az Ébresztő-óra programot, hogy növelje a gyermekjogok ismertségét a 10-18 éves diákok körében. A program jóvoltából országszerte eddig több mint 2000 gyermek ismerkedhetett meg jogaival az UNICEF és a Telenor önkéntesei által tartott interaktív, játékos előadásokon. A propelleres szolgáltató közreműködött az UNICEF kezdeményezésére fejlesztett HelpAPP mobilalkalmazás terjesztésében is, amely a tanácstalan, bajba jutott gyerekeknek kínál instant segítséget.

Az UNICEF Magyar Bizottsága 2014 őszén végzett nem reprezentatív kutatást 1191 fő, 10-19 éves általános- és középiskolai diák körében a gyermekjogokról. Az eredményekből kiderül, hogy az elmúlt év sikerei ellenére bőven van még mit tenni, ugyanis:
- Három gyerekből csak egy tudja, hogy vannak különleges, a felnőttekétől eltérő jogai, ugyanakkor a gyerekek 88 százaléka szerint fontos lenne, hogy ők is megismerhessék jogaikat.
- A megkérdezettek fele úgy gondolja, hogy a felnőttek nem engedik, hogy beleszóljanak az őket érintő kérdésekbe, és minden ötödik gyerek szerint a felnőttek nem tisztelik a gyerekeket.
- Magyarországon 1995 óta zéró tolerancia van érvényben a gyermekekkel szembeni erőszak minden formájával szemben. Ennek ellenére a válaszadók 44 százaléka, tehát közel minden második gyerek gondolja úgy, hogy egy pofon, vagy ha megütik, nem számít erőszaknak.
- A gyermekek kétharmada nincs tisztában azzal, hogy bántalmazásnak minősül, ha egy gyerek megüt egy másikat.
- Három gyerekből kettő nem kér segítséget, ha megsértették jogait, és a gyerekek fele nem is tud ilyenről a környezetében.
- Bár a megkérdezettek 96 százalékának van mobiltelefonja, és 88 százalékának profilja közösségi oldalon, a gyerekek fele nem érzi biztonságosnak az internetet.
- Minden harmadik gyereket ért már kellemetlen piszkálódás az interneten. Ilyen esetben a gyermekek fele megpróbálta megvédeni magát, de segítséget csak minden tízedik kért.
Danks Emese, az UNICEF Magyar Bizottság ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a Telenorral való együttműködés új szakaszában nem csak a leginkább kiszolgáltatott gyerekeknek tudnak segíteni, hanem az Ébresztő-óra program országos hálózatának megerősítésén is dolgozhatnak, ami révén még több csemetében tudatosíthatják az őket megillető jogokat.
„Az UNICEF kutatásából az is kiderült, hogy a 13 éven aluli gyerekek 78%-a regisztrált már valamelyik közösségi oldalon, holott ez technikailag 13 éves kor alatt nem lehetséges. A szűrőrendszereket gyakran könnyű kijátszani, ezért helyezünk nagy hangsúlyt az oktatásra, tudatosításra. Apaként és vállalatvezetőként is elkötelezett vagyok a gyermekek biztonságáért, ezért is örülök annak, hogy ebben olyan nagyszerű partnerünk van, mint az UNICEF.” – mondta el Christopher Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója az együttműködés meghosszabbítása kapcsán.
Gyermekjogi szempontból vizsgálnák a vállalatok működését
Az Ébresztő-óra program jó példája annak, hogy a magánszektor is sokat tehet a gyermekek jogaiért. Egy vállalat a működése során észrevétlenül is hat a gyermekekre, akik nem csak fogyasztókként érintettek, de későbbi alkalmazottakként vagy vezetőkként, a vállalat körüli közösség és környezet tagjaiként is.
Az UNICEF a KPMG Tanácsadó Kft.-vel együttműködésben először készít Magyarországon felmérést arról, hogy a hazánkban működő legnagyobb vállalatok mennyire tartják szem előtt a gyermekjogok védelmét és érvényesülését működésük során. A 2015-ben induló auditprogram első, próbavizsgálatára a Telenor ajánlotta magát, így a szervezők kipróbálhatják és tökéletesíthetik a később szélesebb körben is végzett kutatási módszertant.
Szabó István a KPMG Vállalati Felelősségvállalási szakértője rávilágított, hogy bár sokaknak csak a gyermekmunka jut eszébe, ha a gyermekjogok és a vállalati környezet között keresnek összefüggést, pedig egy vállalat nagyon is hatással lehet a gyermekjogokra az általa alkalmazott termékfejlesztési módszereken, marketingkommunikációs eszközökön és foglalkoztatási szempontokon (pl. gyerekes szülők alkalmazása) keresztül.
Kapcsolódó cikkek
- Alkalmazásvásárlás mobilegyenlegre, elsőként a Telenornál
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- Az 1,2 milliárd darabot is elérheti az okostelefonok értékesítése
- Minden ötödik netező táblagépezik
- Hatékonyabb a munkavégzés a korlátlan internet-hozzáféréssel
- A technológiai vívmányok 4-ből 3 embert közelebb hoztak családjukhoz
- Nemzetközi együttműködés az UNICEF és a Telenor között
- Milyenek vagyunk munkánk során mi, magyarok?
- A magyarok többsége szerint a kütyük és a közösségi média ártalmas lehet a párkapcsolatra
- ABI Research: a D-Link a világ vezető Wireless AC gyártója
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A mesterséges intelligencia új korszakot nyit az élelmiszer-kiskereskedelemben
A mesterséges intelligencia már nem csupán a jövő ígérete – a jelen valósága, amely alapjaiban formálja át a gazdasági szektorokat. A Kifli.hu-t is működtető Rohlik Group élen jár ebben a változásban: Magyarországon és Csehországban már nyereséges, Németországban pedig dinamikusan fejlődik, mindezt AI-alapú innovációinak köszönhetően.
Nyaralás stresszmentesen – vonattal a horvát tengerpartra
A MÁV-csoport népszerű nemzetközi éjszakai járata, az Adria InterCity a 2025-ös nyári szezonban is újra közlekedik, kényelmes és élménydús utazási lehetőséget kínálva Budapest és Split között. A különleges éjszakai vonattal utazók elkerülhetik a vezetés fáradalmait, a forgalmi dugókat és a parkolókeresést – helyette pihenve, biztonságban és kényelemben juthatnak el horvátországi nyaralásukra. A vonat, amely Európa legjobb éjszakai járatai között szerepel, tavaly több mint 13 ezer utast szállított a tengerhez.
Magával ragadó olvasás és jegyzetelés egyetlen eszközben
A Go 7 és Go Color 7 (Gen II) Android-alapú e-könyv olvasókat kifejezetten arra terveztük, hogy lebilincselő olvasási élményt és azonnali jegyzetelési lehetőséget nyújtsanak. A 7 hüvelykes kijelzőméret megmaradt, miközben a sorozat hű maradt a Go termékcsalád minimalista stílusához: kompakt, funkciógazdag és könnyen hordozható – ideális társ a mindennapokhoz.
A ViewSonic a világ legfenntarthatóbb vállalatai között
A vizuális és oktatástechnológiai megoldások globális vezető gyártója, a ViewSonic Corporation elnyerte az EcoVadis ezüst fokozatú minősítését. Ezzel a világ vállalatainak legjobb 8%-a közé került fenntarthatósági szempontból, és a 92. percentilisbe lépett elő, vagyis jobban teljesít, mint a cégek 92%-a.
Új partnerség az EV-piacon: a Slate az SK On akkumulátorait választotta
Az SK On, a világ vezető akkumulátor- és kereskedelmi vállalatai között számon tartott dél-koreai vállalat bejelentette, hogy az amerikai elektromosjármű-gyártó, a Slate őt választotta akkumulátorbeszállítónak. Ez az együttműködés tovább erősíti az SK On szerepét az elektromosjármű-iparág egyik meghatározó akkumulátorgyártójaként.