Magyarországon is indul a Kódolás Órája
A kódolás világnyelv, ismerete már gyerekkortól óriási előnyt jelent. Ennek szellemében indul el hétfőtől Magyarországon is a Kódolás Órája című eseménysorozat a Microsoft támogatásával. Magyarországon 10 000 betöltetlen informatikusi állás van, így az utánpótlás növelése kulcskérdés. A Microsoft a kódoláshoz szükséges forrásokkal és képzéssel segíti a fiatal felnőtteket abban, hogy felfedezzék tehetségüket és sikeres karriert futhassanak be, valamint elkötelezett a hatékony programozás oktatás elterjesztésében.
A programnyelvek, kódnyelvek épp olyan világnyelvek, mint az angol: aki kellő szinten ismeri, annak egyfajta útlevelet jelent az informatika globális munkaerőpiacára. Európában mintegy 4 millió kódoló dolgozik (ez nagyjából Horvátország teljes lakosságának felel meg), amely évente 100 ezerrel nő. Számos magyar informatikus dolgozik külföldön, a magyar szakemberek Ausztriában, Németországban és Nagy-Britanniában is keresettek. Pedig a magyar informatikusokra idehaza is nagy szükség lenne. A statisztikák szerint jelenleg 82 000 honfitársunk dolgozik az informatikai szektorban, ám mintegy 10 000 betöltetlen állás van a területen. Az utánpótlás pedig nem érkezik nagy sebességgel: évente 5000 fiatal felvételizik informatikai szakokra, éppen annyian, ahány finanszírozott informatikusi hely van a felsőoktatási intézményekben, ám a felük lemorzsolódik, így mindössze 2500-an végeznek évente.
Kevesen tudják, hogy az első programozó egy hölgy volt. A brit Ada Lovelace matematikusként már a XIX. században megírta a világ első számítógépes programját, noha akkor ezt ő még nem tudta. A valódi, számítógépes programozás a XX. század második felében kezdődött. Az első számítógépes játékot 1961-ben írták meg, 1983-ban pedig elkészült az első számítógépes vírus is. Az első kódnyelv a FORTRAN volt, melynek feltalálása az amerikai John Backus nevéhez fűződik.
Ahogy az emberek életük egyre több területén találkoznak az informatika vívmányaival, úgy válik a kódolás speciális, komoly szakértelmet és képzettséget követelő tudásból mindenki számára hozzáférhető lehetőséggé. Ezt a folyamatot meggyorsítandó indult útjára az Egyesült Államokban 2013-ban a Kódolás Órája című eseménysorozat, amelynek célja, hogy korra és nemre való tekintet nélkül népszerűsítse a kódolást világszerte. Eddig közel 52 millióan vettek részt a program valamelyik eseményén, 15 millió diák vett részt a rendhagyó tanórákon a világ 180 országában 30 különböző nyelven. A Barack Obama amerikai elnök támogatásával indult Kódolás Órája mellé a kezdettől fogva odaállt a Microsoft is. A cég most Magyarországon népszerűsíti a kezdeményezést: a szervezők arra buzdítják a szülőket és az oktatási intézményeket, hogy ezen az egy héten szánjanak legalább egy órát a programozás alapjainak megismerésére és megismertetésére.
A kezdeményezők szerint nincs szükség számítástechnikai előképzettségre ahhoz, hogy valaki elkezdjen programozni. Aki alapszinten megtanulja a kódolást, a számítástechnikát a kreativitása kibontakoztatására is felhasználhatja, miközben fejlődik a problémamegoldó készsége. A mozgalom alapgondolata szerint mindenkinek biztosítani kell a lehetőséget, hogy a programozás alapjaival megismerkedhessen, és az így megszerzett tudás támogassa a továbbtanulását és az elhelyezkedését.
A Kódolás Órája alkalmából a szervezők azt kérik, mindenki készítse el nevének bináris változatát és ossza meg a Facebookon. Megteheti itt: http://www.convertbinary.com/
Kapcsolódó cikkek
- Egy év alatt egymillió informatikust képezne ki Tajvan
- Ingyenes otthoni Office 365 használattal bővül a Tisztaszoftver program
- Office újdonságok egy csokorban
- A Windows XP ismét veszített népszerűségéből
- Már Skype-olhatnak is az Office Online felhasználók
- Legjobb munkahelyek - dobogón a Microsoft
- Már HD képeket is támogat a Bing
- Windows 10 frissítést kapnak a Windows Phone 8-as Lumia mobilok
- A Microsoft a második legértékesebb vállalat a Forbes szerint
- A Microsoft egykori alelnöke igazolt az SAP-hoz
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így válhatnak tökéletessé az adatközpontok!
A „Power of Six” hat alapelvet takar, amely az Eaton intelligens energiagazdálkodási vállalat adatközpontok tervezése során alkalmazott szisztematikus megközelítése. Holisztikus szemlélete úgy teremt hozzáadott értéket, hogy összehangolja a vállalat megoldásait a felhasználók energiainfrastruktúra-igényeivel, miközben támogatja őket a tökéletes, öntudatos és önmagát optimalizáló adatközpont megvalósítása felé vezető úton. Az Eaton szakértői azt a kérdést járták körül, hogy miként csökkenthető a tervezési kockázat és a rendszer komplexitása, illetve hogyan optimalizálható az adatközpont teljesítménye az alábbi rendszertechnikai elvek alkalmazásával.
Már több mint 150 helyen kellett kikapcsolnia az áramot az E.ON-nak
Csütörtök reggelig több mint 150, a Duna áradása miatt veszélyeztetett helyen kapcsolta ki biztonsági okokból az áramot az E.ON Hungária Csoport. Az óvintézkedéseket az ügyfelek élet- és vagyonbiztonságának megóvása indokolja.
Az Eurowag elhozza a digitalizációt a teherfuvarozásba
Az Eurowag, a kereskedelmi közúti fuvarozási (CRT) iparág vezető európai technológiai szolgáltatója a hannoveri IAA Transportation 2024 kiállításon jelentette be az ágazatban elsőként megvalósuló digitális platformjának ütemezett bevezetését. Az Eurowag Office arra törekszik, hogy egy olyan digitális platformot biztosítson a teherfuvarozó vállalatok számára, amely a flottaüzemeltetéssel kapcsolatos feladatok teljes részét lefedi, ezáltal enyhíti a rájuk nehezedő nyomást és hozzájárul a hatékonysági hiányosságok csökkentéséhez. A platform alap funkciói ingyenesen elérhetők lesznek az Eurowag új és meglévő ügyfelei számára.
Az autósportok szerelmeseit szólítják meg a legújabb Edifice karórák
A japán óramárka együttműködése már messzire nyúlik a TOM versenycsapattal. A Casio különleges módon, egy limitált szériás változattal kíván tisztelegni a TOM félévszázados fennállása előtt. „Ez a különleges kiadású karóra ötvözi a nagy teljesítményt, az elegáns dizájnt és a motorsport iránti szenvedélyt” – emelte ki Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere.
Mától Magyarországon is Ayvens néven működik a legnagyobb hazai flottakezelő
Ayvens márkanév alatt folytatja tevékenységét hazánk legnagyobb flottakezelője és mobilitási szolgáltatója, az ALD Automotive | LeasePlan. Az új márka létrejöttének előzménye, hogy 2023 májusában a Societe Generale csoporthoz tartozó ALD Automotive felvásárolta a LeasePlant, az integráció egyik fontos lépéseként pedig immáron Magyarországon is Ayvens néven folytatja működését a vállalat. Az Ayvens világszerte 42 országban 3,4 milliós flottát üzemeltet, melyből több mint 550 000 elektromos meghajtású. Magyarországon az Ayvens közel 3000 ügyfele részére nyújt mobilitási megoldásokat, és összesen mintegy 33000 járműből álló flottát kezel.