A CES-en alakult meg a minőségi kategória szabványait meghatározó UHD Alliance

Czipperer Dia, 2015. január 10. 14:50

A Las Vegas-i Consumer Electronic Show-n (CES) alakult meg az a szervezet, amely a jövőben meghatározza majd a prémium minőségi kategória szabványait. Az UHD Alliance-hoz a technológiai cégek mellett stúdiók, tartalomszolgáltatók és filmgyártók is csatlakoztak.

A CES-en a globális nagyvállalatok megalakították az UHD Alliance-ot. Az együttműködő cégek közös célja, hogy a jövőben új szabványokat határozzanak meg a képi szórakoztatásban a fejlesztésekhez mérten, melyek segíthetik a videótechnológiák innovációját.

 

Az irányelvek az új, nagyobb felbontást kínáló technológiák köré szerveződnek, beleérte a 4K tartalmakat, a 3D megoldásokat, melyek nagyobb felbontást, dinamikatartományt és szélesebb színskálát kínálnak.
 

 

A szövetség a jövőben arra is kiemelt figyelmet fordít majd, hogy a vásárlók a boltban is könnyen felismerjék a prémium, UHD tartalmakat, így ezeken külön jelölést alkalmaznak majd. Ezen felül azt is fontosnak tartják, hogy a gyártás minden fázisában biztosított legyen a megfelelő környezet, így az adott termék minden szempontból megfeleljen a prémium gyártás követelményeinek.

 

A következő hónapokban is már keményen dolgoznak. A legelső kitűzött céljuk egy olyan terv kidolgozása, amely elősegíti az UHD technológia gyors fejlődését világszerte.

 

A szövetségban több, neves globális vállalat is helyet kapott. Néhány fontosabb vállalat, mely csatlakozott a kezdeményezéshez: a Samsung Electornics Co., a DIRECTV, a Dolby, az LG Electronics Inc., a Netflix, a Panasonic Corporation, Ltd., a Sharp Corporation, a Sony Visual Product Inc., a Technicolor, a Walt Disney Studios, a Twentieth Century Fox és a Warner Bros. Entertainment.

 

Kép: samsung

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A világ öt legjobb márkája között a Samsung

A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

2024. október 11. 15:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10