Az online vevők fele nem kapja vissza a pénzét

forrás: Prím Online, 2015. január 13. 08:30

Az internetes vásárlás nem minden esetben végződik kedvezően a vevőkre nézve. Ezért a Kaspersky arra emlékezteti a felhasználókat, hogy mindig védjék az online tranzakcióikat.

A Kaspersky Lab és a B2B International által végzett friss felmérés kimutatta, hogy 2014-ben azoknak válaszadóknak, akik csalás miatt vesztették el a pénzüket az online tranzakciók során, közel fele nem kapta vissza a teljes összeget, némelyikük semmiféle kárpótlást nem kapott.

Ugyan számos pénzintézet kifejezte azon szándékát, hogy hajlandó megtéríteni az ügyfél kiberbűnözés során elvesztett pénzét, de csupán az európai válaszadók 59 százaléka igazolta vissza, hogy teljes mértékben kárpótolták a veszteségeit. Az áldozatok 4 százaléka csak részleges kompenzációt kapott, 27 százalékuk egyáltalán nem kapta vissza a pénzét. Ezek jelentős veszteségek lehetnek, hiszen a kiberbűnözők által ellopott átlagos összeg 313 dollár volt, és a válaszadók 16 százaléka jelezte, hogy a vesztesége meghaladta az 1000 dollárt.

A helyzetet tovább súlyosbítja a tény, hogy nem minden felhasználó van tudatában a kibercsalások veszélyének: a megkérdezettek 16 százaléka gondolja úgy, hogy pénzlopással járó online bűncselekmények ritkán fordulnak elő, és hogy akkor sem épp ellenük követik el őket. A válaszadók csupán 22 százaléka tart attól, hogy célpontja lehet egy esetleges kibertámadásnak. Holott a statisztikák azt mutatják, hogy a felhasználók 52 százaléka találkozott pénzügyi kiberfenyegetésekkel az elmúlt év folyamán legalább egyszer.

„Hiába vagyunk biztosak benne, hogy a pénzintézet vagy az online üzlet visszatéríti minden ellopott pénzünket, továbbra sem árt óvatosnak lennünk. Ha vissza is kapjuk a teljes összeget – bár a mellékelt ábra szerint ez alig több, mint az esetek felében valósul meg –, az időveszteség, idegeskedés, amelyeken mindeközben keresztülmegyünk, nem kompenzálható. Ezért fontos, hogy különleges figyelmet fordítsunk a bizalmas adatok védelmére, beleértve a pénzügyi adatainkat is” – javasolja Elena Kharchenko a Kaspersky Labtől.

hirado.hu

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14

Változások a Magyar Telekom felsővezetésében

2024. december 4. 13:04

December 15. éjfélig lehet nevezni Az Év Honlapja pályázatra!

2024. december 2. 11:38

Megvannak az idei év legjobb webshopjai

2024. november 29. 17:16