Utazás mint hasznos időtöltés
A technológiai eszközök révén ez az idő sem veszik kárba
A Samsung megbízásából készült reprezentatív felmérés szerint az európaiak átlagosan 45 percet töltenek naponta munkába járással. Ez évente 180 órát jelent, vagyis egy teljes hetet vesztegetnek el a lakóhelyük és a munkahelyük közötti ingázással. Holott a tömegközlekedés monotonitásából adódóan és a modern technológiai eszközöknek köszönhetően az utazásra fordított időt könnyedén hasznos időtöltéssé változtathatják.
Európában nap mint nap emberek milliói indulnak el reggelente munkába, ám a hideg, téli hónapok és a lehangoló időjárás beköszöntével az ingázás sokak számára kellemetlen élménnyé, unalmas időtöltéssé válik. A Samsung felmérése rávilágított arra, hogy az európaiak átlagosan 45 percet pazarolnak el naponta életükből az otthonuk és munkahelyük közötti utazással, ami évente 180 órát, vagyis egy teljes hetet ölel fel.
Mivel szinte minden második ember rendszeresen használja a tömegközlekedést, felmerül a kérdés, hogy mivel töltik az utazásra fordított időt? A kutatás szerint napjainkban a munkába járók különböző szórakoztató aktivitásokkal teszik élvezhetővé a monoton utazásaikat. Ahogy azt a lenti ifografika is mutatja, az ingázók jelentős része (64%) nyilatkozott úgy, hogy utazásaik során az egyik legnépszerűbb időtöltés a zenehallgatás, de sokan állították azt is, hogy csak nézelődnek (21%), vagy igazából semmit sem csinálnak (15%). A Samsung készített egy kis
a magyar ingázók típusairól, amit átlapozva mindenki magára ismerhet.
Kunos Balázs, a Samsung mobil és képalkotási divíziójának igazgatója elmondta, hogy „ha egymáshoz adjuk a 150 millió európai ingázásra fordított idejét, akkor meglepő adatokkal szembesülhetünk. Az elpazarolt órák száma gyorsan napokká, évekké, évezredekké válik, a kutatásunk szerint ma ez mintegy 13.000 elpazarolt évet jelent.” Majd hozzátette, hogy „az ingázók ma már a 21. századi technológiákban, az okostelefonokban és táblagépekben rejlő lehetőségeket kihasználva sokkal hasznosabban tölthetik idejüket utazásaik során, arról nem is beszélve, hogy így az idő is gyorsabban telik.”
Kapcsolódó cikkek
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- UNICEF és a Telenor folytatja Ébresztő-óra gyermekjogi programját
- Az 1,2 milliárd darabot is elérheti az okostelefonok értékesítése
- Minden ötödik netező táblagépezik
- Hatékonyabb a munkavégzés a korlátlan internet-hozzáféréssel
- Samsung Experience Store nyílik a WestEndben
- A technológiai vívmányok 4-ből 3 embert közelebb hoztak családjukhoz
- Bemutatkozott a Galaxy Tab S
- Milyenek vagyunk munkánk során mi, magyarok?
- A magyarok többsége szerint a kütyük és a közösségi média ártalmas lehet a párkapcsolatra
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Alapjaiban alakul át a munkaerőpiac szerkezete
A magyar munkaerőpiac közelít a teljes foglalkoztatottsághoz, mely a következő években számos további kihívás elé állítja a gazdaságot. A munkaerőpiacra ható globális trendek, a digitális átmenet és az új technológiák pedig alapvetően formálják át a munka világát. Az automatizáció, a mesterséges intelligencia (AI) és a digitális megoldások egyre inkább átalakítják a munkahelyeket és a munkavégzés módját. A külföldi munkavállalók szabályozott keretek között történő alkalmazása pedig lehetővé teszi a vállalatok számára a globális munkaerőpiac lehetőségeinek kihasználását – vázolta fel a jövő munkaerőpiaci kihívásait és lehetőségeit Mihályi Magdolna, a Jobtain HR Szolgáltató ügyvezetője.
Tapasztalt szakértőt igazolt szakmai vezetőnek az IndependAds
Nyártól Dobos Krisztián tölti be az IndependAds Head of Programmatic & Data pozícióját, tovább erősítve az ügynökség szakértői bázisát. Több mint tízéves tapasztalatával a programmatic kampányok menedzselésében Krisztián kulcsszerepet játszott számos világmárka sikeres kampányainak lebonyolításában. A szakember érkezése új szintre emeli az ügynökség programmatic szolgáltatásait, még precízebb és hatékonyabb kampányok megvalósítását lehetővé téve.