5-ből 4 netező vásárol online

forrás: Prím Online, 2015. február 1. 13:17

A rendszeresen netezők vásárlásra is előszeretettel használják a világhálót: 81 százalékuk legalább egyszer vásárolt online az elmúlt évben. A KutatóCentrum aktuális E-Shopping Reportjából az is kiderült, hogy a netes vásárlók többsége már nem utasítja el a bankkártyás fizetést, és hogy a legtöbbször a magas szállítási díjak miatt állnak el vételi szándékuktól.

A rendszeresen internetezők több mint négyötöde vásárolt online legalább egy alkalommal az elmúlt év során, míg 2010-ben ez még csak minden második netezőről volt elmondható – derült ki a KutatóCentrum legfrissebb E-Shopping Reportjából. Közülük a legtöbben (90%) valamilyen terméket helyeztek a virtuális kosarukba, szolgáltatást az online vásárlók alig több mint egyharmada rendelt meg online, míg valamilyen kedvezmény igénybe vételére jogosító kupont a netes megrendelők egynegyede vásárolt az interneten az elmúlt egy év során.

 

A termékek között a műszaki és számítástechnikai cikkek, ruházati és szabadidő termékek, könyvek, filmek, illetve zenét tartalmazó adathordozók a legnépszerűbbek, míg a szolgáltatást vásárlók leginkább szállásfoglalásra, színház-, mozi- és koncertjegy beszerzésére, illetve utazással kapcsolatos szolgáltatások megrendelésére használták a világhálót. 

 

„A hagyományos üzletekbe ezzel szemben más típusú szolgáltatások miatt térünk be: leggyakrabban ugyanis szerencsejátékokkal kapcsolatos szolgáltatásokat (például lottó, sportfogadás) vásárolunk offline, csak ezután következnek az utazással, közlekedéssel kapcsolatos szolgáltatások, illetve a telekommunikációs előfizetések" – mondta el Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere.

 


 

Az online vásárlók több mint fele fizetne bankkártyával

 

Az online fizetési módok közül egyre többen használják a bankkártyás fizetést: a 2013-as 37 százalékkal szemben 2014-ben már 42 százalék volt azoknak az aránya, akik legalább egy alkalommal így rendezték a számlájukat. Ugyanakkor a vásárlók még mindig a készpénzes (55%), illetve az átutalásos fizetést (48%) választják szívesebben. Bár a bankkártya elfogadottsága még mindig magasabb a hagyományos vásárlások során – az ilyen üzletek esetén a megkérdezettek 80 százaléka tartja elfogadhatónak ezt a fizetési módot –, elvben már az internetes vásárlás alkalmával is a netezők több mint fele fizetne kártyával. 

 

„Elsősorban a férfiak, a 18-29 év közöttiek és a fővárosban élők nyitottak erre a fizetési megoldásra – jegyezte meg Györfi Anna. – Az adatokból az is látszik, hogy a netes rendelések során kártyával fizetők tényleges száma még elmarad azokétól, akik szívesen rendeznék így a számlájukat, ami arra utal, hogy a webáruházakban kínált fizetési módok is gátat szabnak a bankkártyás fizetés terjedésének."

 

A szállítási módok között a legnépszerűbb a házhozszállítás (az online termékvásárlók 87%-a vette át otthonában a választott terméket), a megkérdezettek egyharmada említette a fix átvételi pontokat, míg az üzletben történő átvételt mindössze 28 százalék – elsősorban a fővárosiak – választották.

 

A bizalom növelésével bővülhet a piac

 

Akik még soha nem vásároltak online, elsősorban azzal indokolták ezt, hogy nem volt még rá szükségük (42%), illetve nem tudják személyesen megvizsgálni a terméket (41%), ugyanakkor egyharmaduk még mindig az internetes vásárlással szembeni bizalmatlanságra hivatkozott.

 

Az sem ritka, hogy valaki vásárlási szándéka ellenére végül üres kézzel hagyja el a webáruházat: az online termékvásárlók kétharmada nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt 1 évben legalább egyszer előfordult vele, hogy bár terméket helyezett virtuális kosarába, mégis rendelés nélkül távozott. Közülük a legtöbben (35%) a magas szállítási díj miatt döntöttek így. „Ezen kívül számos olyan egyéb indok merült fel a kutatás során, melyre a webáruházak egy kis odafigyeléssel megoldást tudnának találni. Ilyen például a megfelelő fizetési mód, illetve termékátvételi lehetőség hiánya, a hosszú szállítási idő vagy a készlethiány" – emelte ki Györfi Anna.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Vezető marketingesek kerekasztal-beszélgetése

2025. június 17-én ismét találkoztak egymással a Magyar Marketing Szövetség tagozataként működő Marketing Döntéshozók Klubjának tagjai. A rendezvénynek a Zwack Füves Bárja adott otthont, házigazdája és ötletgazdája Kovács Dávid Gábor, a Zwack Unicum Nyrt. marketingigazgatója volt. Az esemény célja az volt, hogy a februárban elindított szakmai párbeszédet folytassák arról, milyen szerepet játszhat a marketing – és maguk a marketingesek – a társadalom formálásában.

2025. június 23. 20:01

Ahol az AI találkozik a japán precizitással: bemutatkozik a Casio újdonsága

A Casio hivatalosan is bemutatta a G-Shock termékcsalád legfrissebb darabját, az MTG-B4000-res modellt. „Ez az új japán csúcstechnológiás óra remekül ötvözi a tervezők kreativitását a mesterséges intelligencia által nyújtott lehetőségekkel. Az MTG-B4000-res méltó tagja az MT-G sorozatnak, amely a strapabíróságáról, tartósságáról és ellenállóságáról ismert” – mondta Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere.

2025. június 23. 18:09

Digitális forradalom az állattenyésztésben – Egyetemi hallgatók tesztelik Moldován András szoftverét

A precíziós állattenyésztés és az agrárdigitalizáció területén indít új együttműködést a Széchenyi István Egyetem: stratégiai megállapodást írt alá a Livestocker Solutions Kft.-vel, amelynek alapítója a Cápák között című televíziós műsorból is ismert üzletember, Moldován András. A partnerség révén az egyetem Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karának hallgatói a cég korszerű farmmenedzsmentszoftverét használhatják az oktatásban, így első kézből ismerkedhetnek meg a precíziós állattartás digitális eszközeivel.

2025. június 23. 16:35

Minden kép mestermű – HONOR 400 az alkotás szolgálatában

A nyári kalandok során elengedhetetlen, hogy a legszebb pillanatokat maradandó formában örökítsük meg – ebben nyújt megbízható társat a HONOR 400 széria. A készülék ideális választás azok számára, akik a nyaralás minden részletét élethűen és stílusosan szeretnék megörökíteni, legyen szó múzeumokról, történelmi helyszínekről vagy városi látnivalókról. A HONOR 400 széria mesterséges intelligencia alapú fejlesztései új távlatokat nyitnak a mobilfotózásban, így minden élmény a lehető legszebb formában marad meg.

2025. június 23. 14:56

Stílus és teljesítmény egyetlen hangszóróban

A világ egyik vezető szórakoztatóelektronikai márkája, a TCL, új szintre emeli az otthoni moziélményt a forradalmian új Z100 hangszóróval – az első vezeték nélküli Dolby Atmos FlexConnect eszközzel. Ez az innovatív megoldás egyesíti a kiemelkedő hangteljesítményt, a rugalmasságot, a könnyű telepíthetőséget és a stílusos megjelenést.

2025. június 23. 13:14

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Kis nyelvi modellek, nagy vállalati előnyök

2025. június 17. 11:38

Új szakértő irányítja a Yettel digitális fejlesztéseit

2025. június 12. 16:42

Diákötletek, amelyek jobbá tehetik a világot

2025. június 7. 13:55

Ők formálják a jövőt – díjazták a legtehetségesebb középiskolás innovátorokat

2025. június 1. 14:25