Posztmodern ERP - 2015 a digitális átállás éve lesz
A 2015-ös év várhatóan a valaha látott legnagyobb digitális fellendülést hozza az üzleti szoftverek piacán. A legújabb Gartner riport, melynek címe: “2015 –ös előrejelzések: ERP rendszerek és üzleti alkalmazások a digitális világban”, az ERP piac vezetőivel szemben fennálló elvárásokat vizsgálja, miszerint a digitális vállalatok egyre gyorsabb válaszidővel kell, hogy reagáljanak az úgynevezett “üzleti momentumokra”.
Magánéletünket ma már teljesen átszövi a kényelmes, könnyed és összehangolt digitális világ, ahol okostelefonjainkat, a cloud-alapú szolgáltatásokat és a folyamatosan fejlődő közösségi platformokat immár rutinszerűen használjuk. Ugyanakkor a munkahelyünkre belépve egyből érzékeljük a változást, sokszor küzdenünk kell az adott feladatokra alkalmatlan szoftverekkel, amelyek inkább hátráltatják a munkánkat, mint segítenék azt. Bizonyos esetekben még mindig papír alapon kell elvégeznünk bizonyos feladatokat. Okostelefonjainkról nem férünk hozzá szinte semmihez, amely hasznos segítséget nyújtana a munkánkhoz, maximum az emailjeinkhez, ami néha előnyt, néha problémát jelent. A technológia „felhasználói élménye” nehézkes, lassú és számos különböző – gyakran elavult rendszeren keresztül működik.
Ugyanakkor a szoftvergyártók piaca és a gyártói környezet is folyamatosan változik. Azok, akik már a siker útjára léptek, egyre inkább távolodnak a hagyományos, gyakran nehézkes rendszerektől és a mobil alapú, közösségi együttműködést támogató, szerep-alapú intelligenciát biztosító, felhő alapú szolgáltatásokra térnek inkább át, amelyek segítségével valami mást, a fogyasztói társadalomhoz közelebb álló technológiát tudnak biztosítani ügyfeleiknek.
A digitális vállalat alapjait az ember- és szolgáltatás fókuszú ERP fogja biztosítani, amely rugalmasságot (alkalmazkodva az új üzleti skálázható modellekhez) és kiemelkedőbb felhasználói élményt, valamint a folyamatosan fejlődő felhő megoldásokon, közösségi együttműködési lehetőségeken, mobil- és üzleti analitikai technológiákon alapuló előnyöket biztosítanak a felhasználók számára.
Az amerikai székhelyű Nucleus Research elemző cég által nemrégiben közzétett jelentés (Technology Value Matrix for Enterprise Resource Planning (ERP) H2 2014) adatai alapján a UNIT4 megőrizte vezető helyét a legjobbak között a „használhatóság” szempontjából. Az elemzés szerint: „Az üzleti szoftverszállítók továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek az ügyfelek elvárásainak megfelelő, hasznosabb alkalmazások fejlesztésére és a széles körű felhasználói hatékonyságnövelés és folyamattámogatás biztosítására..."
2015 kiemeli a piacvezetőket a többiek közül és – mivel egy új, kompetitív üzleti környezet látszik körvonalazódni - sok változást hoz majd a piacon. A szolgáltatási ágazatban az előfizetéses konstrukciók, amelyek jelenleg a legfőbb bevételi forrást jelentik és egyúttal a szoftverszállítóhoz láncolják az ügyfeleket, kudarcra lesznek ítélve. A piacon az ügyfelek hosszú távú elégedettségének fenntartása fog sikerhez vezetni. Mivel a felhasználók elindultak a digitális átállás útján, ezért csak azok a szolgáltatók tudnak versenyben maradni, akik már felvették a fonalat és tovább fejlődnek 2015-ben, a többiek viszont elvesztik majd jelentőségüket és eltűnnek a piacról.
Kapcsolódó cikkek
- IFS bejenetések a 2013-as világkonferencián
- Online játékkal reklámozza ügyviteli megoldásait a UNIT4
- Hazai ERP-felmérést készít az XAPT
- Több mint 50 új funkció a legújabb verziójú SAP vállalatirányítási rendszerben
- Költséghatékony vállalatirányítási rendszerrel az e-útdíj többletköltsége ellen
- Az abas Web Interface-t még a konkurencia is díjazta
- ERP felhőben
- Kilenc jel, ami arra utal, hogy ERP rendszere megérett a váltásra
- Termelés-optimalizálás felsőfokon Preactorral
- Van még mit javítani a vállalatirányítási rendszereken
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyre több cég fektet generatív mesterséges intelligenciába
A generatív mesterséges intelligencia bevezetése fordulóponthoz érkezett: a cégek kétharmada invesztál többet a technológiába. A megnövekedett befektetések és lelkesedés ellenére az adatok és a kockázatok továbbra is a skálázást akadályozó fő kihívások, a FOMO hatás kezd elmúlni és egyre többen támasztják alá konkrét mérésekkel a technológia által teremtett értéket – derül ki a Deloitte új felméréséből.