Elektromos autót fejleszt az Apple
Az Apple több száz fős mérnöki gárdával dolgozik elektromos autó kifejlesztésén egy titkos kaliforniai helyszínen - számolt be az appleinsider.com hírportál a Wall Street Journal értesülésére hivatkozva.
A Wall Street Journal hírportálja az ügyben járatos, de magukat megnevezni nem kívánó forrásokat idézve arról számolt be péntek este, hogy Tim Cook, az Apple vezérigazgatója egy évvel ezelőtt indította útjára "Titan" kódnév alatt az elektromos autó fejlesztési projektet.
A projektet Steve Zadesky irányítja, aki részt vett az iPod és az iPhone fejlesztésében és a Ford autógyárnál is dolgozott. A szakemberek toborzásában az értesülések szerint személyesen Jony Ive, az Apple vezető formatervezője is részt vesz.
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója a múltkoriban maga is elismerte, hogy az Apple "nagy erőfeszítéseket tesz mérnökei elcsábítására" 250 ezer dolláros bónuszt és 60 százalékos fizetésemelést kínálva nekik.
A Financial Times korábban egy autóipari szakembereket alkalmazó "szigorúan titkos" tervezőintézet létezéséről lebbentette le a fátylat. A lap szerint ennél az intézetnél dolgozik például a Mercedes-Benz kutató-fejlesztő részlegének egykori vezetője Johann Jungwirth is, aki tavaly mint "Mac rendszerfejlesztő" csatlakozott az Apple-hez.
Kapcsolódó cikkek
- Elektromobilitás konferencia lesz Budapesten
- 72%-ra nőtt az iOS 8 elterjedtsége
- Az Apple utolérte a Samsungot
- 1 milliárd androidos telefon talált gazdára 2014-ben
- Dübörög az iPhone, jön az Apple okosóra
- A Samsung texasi gyárában gyárthatják az új iPhone-ok processzorát
- Kína Tim Cook jóváhagyásával ellenőrzi az Apple termékeit
- 68%-nál jár az iOS 8 elterjedtsége
- Kiszorítják a kisebb PC-márkákat a nagyok
- 50 százalékkal nőtt az Apple App Store bevétele
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egy applikáció, ami forradalmasítja az e-autók töltését
A győri Széchenyi István Egyetem egyik kiemelt stratégiai célja, hogy aktívan hozzájáruljon a tudásalapú gazdaság fejlődéséhez. Ennek egyik fontos eszköze a startup vállalkozások támogatása. Az egyetem innovációs leányvállalata, az Uni Inno Zrt. ennek jegyében fektetett be az EV.analytica Kft.-be – egy olyan innovatív startupba, amely az elektromos járművek töltését szeretné egyszerűbbé és kényelmesebbé tenni a felhasználók számára. A vállalkozás célja, hogy jelenlétét kiterjessze a nyugat-európai és az amerikai piacokra, ezért folyamatosan bővíti üzleti kapcsolatait és partnereit keresi.
A DEKRA száz éve a biztonság és a minőség szolgálatában
Idén ünnepli alapításának 100. évfordulóját a világ egyik legnagyobb független szakértői szervezete, a DEKRA, amely már több mint harminc éve van jelen Magyarországon is. A vállalat közel 48 ezer munkatársat foglalkoztat világszerte, mintegy 60 országban, és a legfrissebb pénzügyi adatok szerint bevételeit közel 5%-kal tudta növelni. A növekedéshez jelentős mértékben hozzájárult a magyarországi leányvállalat teljesítménye is, amelynek tevékenységét egy budapesti sajtótájékoztatón ismertették a cég hazai vezetői.
Fenntarthatósági díjat nyert a Continental új, környezetbarát gumiabroncsa
A Continental UltraContact NXT gumiabroncs elnyerte a rangos Autóipari Fenntarthatósági Díjat 2025-ben, a „Technológiai megoldások – anyaghasználat, nyersanyagok és körforgásos gazdaság” kategóriában. A díjat az Arthur D. Little nemzetközi tanácsadócég és az ATZ / MTZ autóipari szaklapcsoport ítélte oda a Continental eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású abroncsának.
Rekordszámú érdeklődő a győri Járműmérnök Napon
Visszatért Győrbe az Országos Járműmérnök Nap: a tavalyi debreceni helyszínt követően ismét a Széchenyi István Egyetem vette át a házigazda szerepét. Az eseményt a Hallgatói Önkormányzat álmodta meg, és évről évre egyre bővül és fejlődik. Az érdeklődők – akik között sokan érkeztek Budapestről és Debrecenből – lehetőséget kaptak arra, hogy találkozzanak az országosan ismert szakemberekkel.
A jövő autós hangrendszere: A kijelző, amely hangot is ad
A Continental az Ac2ated Sound kijelzővel egyedülálló innovációt valósít meg az autóiparban: a kijelző szerepét kibővítve hangszóróként is funkcionál, ezzel új szintre emelve a járművek hangélményét. A kijelző felületének hangforrásként való használata egy teljesen friss perspektívát kínál a felhasználói élmény terén – a hangjelzések, beszédhangok és egyéb hangok közvetlenül a képernyőből hallhatók, így hagyományos hangszórók már nem szükségesek. A technológia alapja a kijelző mögött elhelyezett apró rezgéskeltő egységek, más néven hangaktuátorok, amelyek hanghullámokat generálnak az üvegfelületen.