Az elektronikai eszközök globális hatását kutathatják diákok egy vetélkedőn
A Magyar Természetvédők Szövetsége (MTVSZ) Láss a mélyére! - A kütyüink valódi ára címmel szervezi meg az országos programot, amelyre március 20-ig lehet jelentkezni - közölték a szervezők.
A diákcsapatok globális fenntarthatósági problémákat és kérdéseket kutathatnak infografikás feladatokon keresztül, összefüggések keresésével, vagy esettanulmányok elemzésével. Kutatásuk eredményeit iskolájukban kell majd bemutatniuk.
A vetélkedő három fordulóból áll; az egyes fordulók anyagait a csapatok elektronikus úton kapják meg, a megoldásokat szintén elektronikus úton kell visszajuttatni a szervezőkhöz. A fordulók feladatlapjai március 23-tól lesznek elérhetők a regisztrált csapatok számára.
Az országos vetélkedő 10 legeredményesebb csoportja terep-, túra- és kerékpáros felszereléseket, környezetvédelmi kiadványokat és kreatív környezettudatos játékokat nyer majd.
A 110 magyarországi környezet- és természetvédő szervezetet tömörítő Magyar Természetvédők Szövetsége 2008 óta szervezi partnereivel a Klímaőrjárat vetélkedősorozatot, amely játékos formában neveli a fiatal generációt a környezettudatos életmód gyakorlati megvalósítására. A Láss a mélyére! vetélkedő a Klímaőrjárat hagyományaira épülő újszerű, "globális nevelési vetélkedő".
További részletek és a nevezési feltételek a www.mtvsz.hu/lass_a_melyere oldalon olvashatók.
Kapcsolódó cikkek
- Imagine Cup Academy: ontják a remek ötleteket a magyar diákok
- Imagine Cup Academy: ontják a remek ötleteket a magyar diákok
- 1app mobilalkalmazás-fejlesztő verseny diákoknak
- 1app mobilalkalmazás-fejlesztő verseny diákoknak
- Megvannak az Intel Global Challenge nyertesei
- Megvannak az Intel Global Challenge nyertesei
- Hat Infoprog versenyző kapott ösztöndíjat az SAP-tól
- Hat Infoprog versenyző kapott ösztöndíjat az SAP-tól
- A Google Groundon lesz a Skool kéthetes nyári tábora
- A Google Groundon lesz a Skool kéthetes nyári tábora
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Átláthatóbb és zöldebb ellátási lánc: díjjal jutalmazták a Schneider Electric törekvéseit
A Schneider Electric magyarországi Global Supply Chain (GSC) és Engineering to Order (ETO) beszerzési csapatai különdíjban részesültek a Fenntartható Beszerzésért Díj idei átadóján. A vállalat „The Zero Carbon Project” nevű programja keretében a hazai üzemek kiemelt beszállítói átlagosan 50%-kal mérsékelték üvegházhatásúgáz-kibocsátásukat.
E-sport legendák a Hungexpón: indul a T-esport Bajnokság döntője!
November 15-16-án a budapesti Telekom PlayIT Show ad otthont a nemzetközi T-esport Bajnokság döntőjének. A sportág egyik legjelentősebb eseményén a hazai közönség is szurkolhat a magyar játékosoknak. A döntőt a Telekom fejlett hálózati infrastruktúrájának köszönhetően a helyszínen kiemelkedő minőségben lehet követni, és idén először a közvetítést lineáris televízión, a Telekom Good Game pop-up csatornán keresztül is elérhetik az érdeklődők.
Professzionális védőeszközök szabadtéri fotósoknak
A Sony örömmel mutatja be két új kiegészítőjét az Alpha fényképezőgépekhez. Az új kiegészítők teljes körű védelmet nyújtanak, és elsősorban azoknak a profi fotósoknak készültek, akik gyakran dolgoznak kedvezőtlen időjárási körülmények között, vagy nagy távolságokat tesznek meg szuper-telefotó Alpha objektívvel.
Ők formálják a jövő mérnökeit – Átadták a Pécsi Eszter Tanári Díjat
2025. november 11-én tíz, a matematika, fizika, kémia és informatika területén kiemelkedő munkát végző középiskolai tanár részesült a Pécsi Eszter Tanári Díjban, amelyet a BME mellett működő Pro Progressio Alapítvány hozott létre. A díj azoknak a pedagógusoknak szóló elismerés, akik tanítványaikat a műszaki és természettudományos pályák felé irányítják, valamint akiknek diákjai hazai és nemzetközi tanulmányi, illetve szakmai versenyeken is kimagasló eredményeket érnek el.
Megkopott a Black Friday fénye, de a költések tovább nőnek
Az utóbbi években a Black Friday már nem csupán egyetlen napot jelent novemberben, hanem több napig, sőt akár hetekig tartó akciósorozattá vált. A kereskedők folyamatosan kedvezményekkel bombázzák a vásárlókat, miközben a fogyasztók egyre kevésbé készülnek tudatosan erre az időszakra. A PwC Magyarország 2025-ös karácsonyi kutatása szerint a magyarok mindössze 17%-a tervez előre a Black Friday akciókra, míg 41% inkább a kínálat és a leárazások alapján dönt.

